Αυτό είναι το νέο Kia Stonic, το B-SUV της κορεάτικης μάρκας που «ανταγωνίζεται» μοντέλα όπως τα δημοφιλή Ford Puma, Peugeot 2008 και Toyota Yaris Cross.
Εξωτερικά το Stonic αποκτά νέα εμφάνιση, η οποία βασίζεται στην σχεδιαστική γλώσσα «Opposites United», που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα της Kia, όπως το EV3.
Το νέο Stonic δεν διαφέρει πολύ σε διαστάσεις από τον προκάτοχό του, καθώς είναι μόλις 2,5 εκατοστά πιο μακρύ, χάρη στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, φτάνοντας τα 4,16 μέτρα.
Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζουν τα φώτα ημέρας LED τα οποία ονομάζονται «Star Map Signature Lighting» και σχεδιάστηκαν ώστε να τονίζουν τις γραμμές της μάσκας. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα είναι επίσης καινούργια, ενώ ο προφυλακτήρας έχει νέα ένθετα που δίνουν μια πιο «off-road» εμφάνιση.
Όταν φτάσει στις αγορές θα είναι διαθέσιμο με επανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου 16 ή 17 ιντσών, με την πιο σπορ έκδοση «GT-Line» να διαθέτει αποκλειστικά ζάντες 17 ιντσών. Θα υπάρχουν επίσης ανανεωμένες χρωματικές επιλογές, με δύο νέα χρώματα: Adventurous Green και Yacht Blue.
Το εσωτερικό του Kia Stonic είναι σημαντικά αναβαθμισμένο, με νέα συστήματα ασφαλείας και υψηλότερα επίπεδα τεχνολογίας. Ξεκινώντας από το τελευταίο, η πιο σημαντική αναβάθμιση αφορά την πανοραμική διάταξη οθονών για το infotainment, η οποία αξιοποιεί δύο οθόνες υψηλής ανάλυσης 12,3 ιντσών – μία για τον οδηγό και μία για το infotainment. Μια οθόνη αφής πολλαπλών λειτουργιών αντικαθιστά τα παραδοσιακά χειριστήρια κλιματισμού του αυτοκινήτου.
Το τιμόνι έχει επανασχεδιαστεί, ενώ ανανεωμένα είναι τόσο το ταμπλό όσο και η κεντρική κονσόλα. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 352 λίτρα. Οι επιβάτες μπορούν να φορτίζουν τα smartphone τους είτε με καλώδιο, χάρη στις θύρες γρήγορης φόρτισης USB-C, είτε ασύρματα, με τον ασύρματο φορτιστή στην κονσόλα. Ο οδηγός μπορεί, χάρη στο νέο ψηφιακό κλειδί, να ξεκλειδώσει και να εκκινήσει το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας το κινητό ή το smartwatch.
Περνώντας στα συστήματα ασφαλείας, το Stonic διαθέτει μια πλούσια σουίτα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), όπως σύστημα αποφυγής σύγκρουσης σε τυφλό σημείο (BCA), σύστημα προειδοποίησης ασφαλούς εξόδου (SEW) και σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCA), το οποίο αναβαθμίστηκε ώστε να μπορεί πλέον να ανιχνεύει ένα ευρύτερο φάσμα πιθανών κινδύνων στο δρόμο.
Στον εξοπλισμό προστέθηκε το σύστημα έξυπνου ελέγχου ταχύτητας, το οποίο αξιοποιεί δεδομένα πλοήγησης, καθώς και το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο (HDA).
Όσον αφορά τα κινητήρια σύνολα, ο 1.200άρης τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας αποτελεί πλέον παρελθόν για το Stonic. Η γκάμα θα απαρτίζεται από έναν βενζινοκινητήρα 1.0 T-GDI, με ισχύ 100 ίππων, ενώ εναλλακτικά οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μια έκδοση 115 ίππων, με ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης (MHEV). Και οι δύο κινητήρες διατίθενται είτε με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είτε με επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Η διάθεση του νέου Kia Stonic στην ευρωπαϊκή αγορά θα ξεκινήσει στα τέλη του 2025.