Το Kia EV5 έχει παρουσιαστεί ως πρωτότυπο ήδη από το 2023 και έρχεται στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του έτους για να πλαισιώσει τα EV3, EV6 και EV9 στην αμιγώς ηλεκτρική γκάμα της Κορεατικής μάρκας.
Όπως υποδηλώνει η ονομασία του, έρχεται να τοποθετηθεί πάνω από το ήδη δημοφιλές EV3. Θα «πατά» πάνω στην πολύ πετυχημένη συνταγή για να προσφέρει ακόμη περισσότερους χώρους και δυναμικές επιδόσεις σε προσιτή τιμή.
Σχεδίαση – Εσωτερικό
Η εμφάνιση του EV5 υιοθετεί τα μοντέρνα στοιχεία από το EV9 και το EV3, με τετράγωνη αισθητική και αιχμηρές λεπτομέρειες όπως η ανανεωμένη υπογραφή “Digital Tiger Face” στη μάσκα και τα ιδιαίτερα φώτα “Signature Star Map”.
Αξιοσημείωτα στοιχεία είναι ακόμη η τονισμένη πίσω κολώνα που ενισχύει τον εσωτερικό χώρο.
Το εσωτερικό θυμίζει επίσης τα EV3 και EV, κάτι που μόνο ως θετικό εκλαμβάνεται, τόσο σε σχεδιασμό και ποιότητα όσο και σε ευχρηστία και ανέσεις. Στο ταμπλό πρωταγωνιστούν δυο οθόνες 12,3” για τα όργανα και το infotainment (με φωνητικό βοηθό Generative AI), οι οποίες έχουν ανάμεσά τους μία μικρότερη 5” οθόνη, υπεύθυνη για τον χειρισμό του κλιματισμού.
Η μινιμαλιστική σχεδίαση συνοδεύεται από ποιοτικά και βιώσιμα υλικά (ανακυκλωμένο ύφασμα PET, Bio‑PU δέρμα). Ο εξοπλισμός, αναμένεται πλουσιοπάροχος από τη βασική έκδοση, όπως μας έχει συνηθίσει άλλωστε η Kia σε όλα τα μοντέλα της. Για τους λάτρεις του ήχου, θα υπάρχει διαθέσιμο και premium ηχοσύστημα Harman Kardon με 8 ηχεία.
Έμφαση στους χώρους και την πρακτικότητα
Με μήκος 4,62 μ., πλάτος 1,88 μ.. και ύψος 1,72 μ., το EV5 είναι συνολικά ελαφρώς μεγαλύτερο και από το Sportage (μήκος 4,52 μ.), με το οποίο θα συνυπάρξουν στην κατηγορία των C-SUV. Θα είναι διαθέσιμο ως 5θέσιο και εναλλακτικά με 7 θέσεις.
Σύμφωνα με την Kia ,το EV5 θα προσφέρει μεγαλύτερη ευρυχωρία από οποιοδήποτε συμβατικό μεσαίο SUV. Το μακρύ μεταξόνιο των 2,75 μ. και το εντελώς επίπεδο δάπεδο της πλατφόρμας E‑GMP είναι δεδομένο πως θα εξασφαλίζουν πλούσιο χώρο για επιβάτες και αποσκευές (566 λίτρα έως 1.650 λίτρα με αναδιπλωμένα πίσω καθίσματα), όπως άλλωστε συμβαίνει και με το μικρότερο αλλά εξαιρετικά ευρύχωρο EV3.
Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται εντελώς, μεγιστοποιώντας τον χώρο αποσκευών και δημιουργώντας έναν γενναιόδωρο χώρο φόρτωσης μήκους έως και 2 μέτρων.
Εντυπωσιακή είναι άλλωστε και η δυνατότητα των εμπρός καθισμάτων να ξαπλώνουν, που συνδυάζεται και με λειτουργία μασάζ!
Την πρακτικότητα ενισχύουν χαρακτηριστικά όπως η κονσόλα με θήκες ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, τα πτυσσόμενα τραπεζάκια στις πίσω θέσεις και ο επιπλέον χώρος 44 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό (frunk).
Σύστημα κίνησης και αυτονομία
Το νέο Kia EV5 θα είναι διαθέσιμο αρχικά με μία μπαταρία 81,4 kWh που υπόσχεται αυτονομία έως 530 χιλιόμετρα και μπορεί να φορτίζει με ισχύ έως 130 kW,φτάνοντας από το 10% στο 80% σε 30’.
Μια λειτουργία θέρμανσης και ψύξης μπαταρίας επόμενης γενιάς όχι μόνο καθιστά τη θέρμανση της καμπίνας πιο αποτελεσματική, αλλά διατηρεί επίσης την ηλεκτρική αυτονομία σε ψυχρές συνθήκες.
Η αποθηκευμένη ηλεκτρική ενέργεια τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων και 295 Nm, ο οποίος αναμένεται να επιταχύνει το C-SUV από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,5’’ περίπου.
Ιδιαίτερα χρήσιμη θα είναι και η δυνατότητα ρύθμισης της έντασης ανάκτησης ενέργειας, όπως άλλωστε και η λειτουργία i‑Pedal 3.0 (one‑pedal driving – επιτάχυνση και επιβράδυνση με τη χρήση μόνο του πεντάλ γκαζιού). Το παρόν θα δίνει και η τεχνολογία Vehicle‑to‑Load (V2L) την οποία διαθέτει και το EV3, για την τροφοδοσία εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών.
Το μοντέλο είναι επίσης εξοπλισμένο με το κατάλληλο υλικό για σύνδεση Vehicle-to-Grid (V2G), έτοιμο για λειτουργία μόλις το επιτρέψουν οι υποδομές ή οι κανονισμοί κάθε χώρας.
Πότε έρχεται
Το νέο Kia EV5 θα λανσαριστεί επίσημα στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές μέχρι τα τέλη του 2025, ενώ στην Ελλάδα θα το δούμε μέσα στο 2026. Κορυφαία επιλογή στη γκάμα θα είναι φυσικά η έκδοση GT-Line, ενώ το ηλεκτρικό C-SUV θα καλύπτεται από την κορυφαία 7-ετή εργοστασιακή εγγύηση της Kia.