H Alpine αποκάλυψε και επίσημα το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο και το πρώτο SUV στην ιστορία της: το Α390.
Σύμφωνα με την γαλλική μάρκα το «Sport Fastback» όπως το αποκαλεί, θα ανταγωνίζεται την Porsche Macan, προσφέροντας την «ευελιξία και την οδηγική απόλαυση» του πιο σπορ Α110.
Το A390 παραγωγής βρίσκεται σε στάδια ανάπτυξης εδώ και πολύ καιρό, ενώ πέρυσι πήραμε για πρώτη φορά μια «γεύση» από το μοντέλο, χάρη στο τολμηρό πρωτότυπο A390_ß.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Σχεδιαστικά μπορούμε να εντοπίσουμε πολλές ομοιότητες με το πρωτότυπο. Τα φωτιστικά σώματα μπροστά, με τα λεπτά φώτα ημέρας είναι σχεδόν ολόιδια, όπως κι οι υπόλοιπες γραμμές του αμαξώματος.
Φυσικά, η έκδοση παραγωγής απέκτησε χώρο για τις υποχρεωτικές πινακίδες κυκλοφορίας, ενώ το φωτιζόμενο λογότυπο αντικαταστάθηκε από ένα μαύρο σήμα. Υπάρχουν πολλές περίτεχνες λεπτομέρειες στη μάσκα, ενώ στο πλάι υπάρχει ένα ζεύγος αεραγωγών. Στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα βρίσκεται ένα μπροστινό splitter.
Η διάτρητη μάσκα διοχετεύει τον αέρα γύρω από το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, ενώ τα αεροδυναμικά μαρσπιέ επιταχύνουν τη ροή προς το πίσω μέρος. Η πίσω μπάρα φώτων μπορεί να επεκταθεί έως και 80 χιλιοστά και, σε συνεργασία με τον διαχύτη, να μειώσει την οπισθέλκουσα και να βελτιώσει την αυτονομία. Παρά την coupe οροφή, το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 532 λίτρα – νούμερο παρεμφερές με αυτό της Porsche.
To Alpine A390 βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Medium του ομίλου Renault – που χρησιμοποιείται από μοντέλα όπως το Renault Scenic και το Nissan Ariya. Το Alpine έχει μήκος 4.615 χιλιοστά, πλάτος 1.885 χιλιοστά (χωρίς τους καθρέφτες) και ύψος 1.532 χιλιοστά – γεγονός που το καθιστά ελαφρώς μικρότερο από την Macan.
Το σύστημα κίνησης θα αποτελείται από τρία ηλεκτρικά μοτέρ, ένα μπροστά και δύο πίσω. Η βασική έκδοση GT αποδίδει 400 ίππους και 650 Nm ροπής, ενώ η κορυφαία GTS παράγει ισχύ 470 ίππων και ροπή 808 Nm. To GT θα επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα, ενώ η έκδοση GTS θα κάνει το ίδιο σπριντ σε 3,9 δευτερόλεπτα. Όλες οι εκδόσεις θα κινούνται από μπαταρία 89 kWh, η οποία θα προσφέρει έως και 555 χιλιόμετρα αυτονομίας – ανάλογα με την έκδοση – ενώ θα διαθέτει ταχυφόρτιση έως 190 kW, φορτίζοντάς την από το 15 στο 80% σε λιγότερο από 25 λεπτά.
Στο εσωτερικό παρατηρούμε ομοιότητες με το Renault Scenic και το Megane E-Tech, με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και μια κάθετη οθόνη αφής 12 ιντσών για το infotainment. Βέβαια, η Alpine έχει χαρίσει στα συστήματα τα δικά της γραφικά, ενώ ενσωματώνει και το εξελιγμένο σύστημα καταγραφής δεδομένων και στοιχείων οδήγησης, Alpine Telematics, για χρήση σε πίστα αλλά και δρόμο.
Τα bucket καθίσματα της Sabelt είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα. Το τιμόνι είναι τριάκτινο, με επίπεδη βάση και αλουμινένια κουμπιά, θυμίζοντας τιμόνι μονοθεσίου Formula 1, ενώ στο πάνω μέρος του υπάρχει, μεταξύ άλλων και ένα -πολλά υποσχόμενο- κόκκινο κουμπί «Overtake».
Η Alpine αναφέρει ότι η κατανομή βάρους είναι σχεδόν τέλεια μοιρασμένη (49:51 εμπρός-πίσω), ενώ οι μπαταρίες βρίσκονται στο πάτωμα, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους. Διαθέτει επίσης αναβαθμισμένη ανάρτηση και φρένα και, ως αποτέλεσμα, η γαλλική μάρκα αναφέρεται στο μοντέλο ως ένα «πραγματικά σπορ 5θέσιο αυτοκίνητο» – παρά το συνολικό βάρος των 2,1 τόνων της κατασκευής.
Στην Γαλλία το νέο A390 θα ξεκινά από τα 65.000 ευρώ, ενώ η έκδοση GTS θα κοστίζει 75.000 ευρώ. Οι πωλήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη του 2025, ενώ οι πρώτες παραδόσεις θα πραγματοποιηθούν στο δεύτερο μισό του 2026.