Renault Estafette, Goelette και Trafic: Με ηλεκτροκινητήρες και αυτονομία έως και 450 χιλιόμετρα

Τα τρία αμιγώς ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα της Renault θα διαθέτουν δύο επιλογές μπαταρίας και τεχνολογία 800V για γρήγορη φόρτιση.

Renault Estafette, Goelette και Trafic: Με ηλεκτροκινητήρες και αυτονομία έως και 450 χιλιόμετρα

Τα τρία αμιγώς ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα της Renault θα διαθέτουν δύο επιλογές μπαταρίας και τεχνολογία 800V για γρήγορη φόρτιση.

Ήδη από τον Μάρτιο είδαμε για πρώτη φορά την γκάμα των μελλοντικών LCV της Renault, η οποία αποτελείται από τρία μοντέλα που θα κατασκευάζονται στη Γαλλία, με την κυκλοφορία τους προγραμματισμένη για το 2026.

Πλέον όμως έχουμε και μια πρώτη επίσημη εικόνα για τα κινητήρια σύνολα που θα κινούν τα Renault Estafette, Goelette και Trafic.

Και τα τρία Van αξιοποιούν την αρχιτεκτονική SDV (Software Defined Vehicle/Όχημα Μέσω Λογισμικού), που έχει εξελίξει η Ampere, θυγατρική της Renault. H πλατφόρμα αυτή είναι τύπου «skateboard», ενσωματώνοντας όλες τις μπαταρίες στην βάση και δημιουργώντας ένα επίπεδο πάτωμα, με αποτέλεσμα την εύκολη διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων.

Κατά το λανσάρισμα θα υπάρχουν δύο εκδόσεις μπαταρίας: μία βασική και μία μεγάλης αυτονομίας. H Renault δεν έχει ανακοινώσει επίσημα την χωρητικότητά τους ακόμα, όμως δηλώνει ότι στο Trafic θα μπορεί να προσφέρει έως και 450 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.

Renault Trafic E Tech electric (1)

Για τις αστικές μετακινήσεις, η βασική μπαταρία προσφέρει στο Trafic έως και 350 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Η Renault δεν έχει δημοσιοποιήσει στοιχεία για την αυτονομία των Goelette και Estafette, ωστόσο αναμένουμε, λόγω του μεγαλύτερου όγκου τους, να έχουν και ελαφρώς μειωμένη αυτονομία.

Renault Goelette E Tech electric (2)

Οι δύο μπαταρίες διαθέτουν τεχνολογία 800V, επιταχύνοντας έτσι την διαδικασία φόρτισης. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της εταιρείας, οι μπαταρίες μπορούν με σύνδεση σε ταχυφόρτιση, να φορτιστούν από το 15 στο 80% σε λιγότερο από 20 λεπτά. Οι ενσωματωμένες λειτουργίες Vehicle-to-Load (V2L) και Vehicle-to-Grid (V2G) προσφέρουν ακόμα περισσότερη ευελιξία, είτε προσφέροντας ρεύμα σε ηλεκτρικές συσκευές είτε στο δημόσιο δίκτυο.

Renault Estafette E Tech electric (2)

Κίνηση στα τρία Van προσφέρει ο νέος ηλεκτροκινητήρας των 204 ίππων και των 345 Nm ροπής. Στόχος της Renault με αυτό το κινητήριο σύνολο είναι, εκτός από την ισχύ, να εξασφαλίσει και “υψηλά επίπεδα οικονομίας”.

Για πρώτη φορά έχουμε και παραπάνω πληροφορίες για το εσωτερικό των τριών μοντέλων. Το λογισμικό SDV ή αλλιώς “Software Defined Vehicle” δεν είναι πλέον περιφερειακό και δεν περιορίζεται σε ορισμένες λειτουργίες, όπως σε προηγούμενες αρχιτεκτονικές, αλλά είναι κεντρικό για ολόκληρο το όχημα. Αυτή η αρχιτεκτονική κεντρικού λογισμικού μπορεί να ενημερώνεται καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος, με τον ίδιο τρόπο όπως ένα τηλέφωνο ή ένα laptop. Το νέο CAR OS (Car Operating System/λειτουργικό σύστημα αυτοκινήτου) σχεδιάστηκε από την Ampere και λειτουργεί με Google-Android.

Renault Trafic E Tech electric (5)

Οι δυνατότητες που ξεκλειδώνει αυτό το νέο λογισμικό είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τον επαγγελματία. Ο σχεδιασμός open software σημαίνει ότι οι εταιρείες θα μπορούν να ενσωματώσουν το δικό τους λειτουργικό σύστημα με το σύστημα πολυμέσων του οχήματος. Με αυτόν τον τρόπο, οι εταιρείες θα μπορούν να στέλνουν στους οδηγούς τους όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται κατά τη διάρκεια των δρομολογίων τους (χρόνος, διαδρομή, επαφές, σχόλια κ.λπ.).

Renault Estafette E Tech electric (1)

Οχήματα με συγκεκριμένες λειτουργίες θα μπορούν επίσης να αξιοποιούν την αρχιτεκτονική SDV. Στα ψυγεία, για παράδειγμα, η διαδικασία ψύξης θα διατηρείται ως μέρος μιας προγνωστικής λειτουργίας, βασισμένης σε πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, όπως η εξωτερική θερμοκρασία και η πραγματική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας του οχήματος. Εάν είναι απαραίτητο, θα προγραμματίζεται επιπλέον φόρτιση για τη διατήρηση της διαδικασίας ψύξης. Το κεντρικό λογισμικό είναι συνδεδεμένο με το cloud και μπορεί να ενημερωθεί/αναβαθμιστεί εξ αποστάσεως σε πραγματικό χρόνο.

Renault Estafette E Tech electric (2)

Όλες αυτές οι λειτουργίες είναι προσβάσιμες στον οδηγό χάρη στο σύστημα πολυμέσων openR νέας γενιάς, με οθόνη 12 ιντσών. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη οθόνη στη γκάμα των LCV της Renault και προσφέρει πλοήγηση ειδικά σχεδιασμένη για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, λαμβάνοντας υπόψη τις διαστάσεις και το φορτίο του οχήματος, ώστε να αποφεύγονται οι δύσκολες διαδρομές.

Με αυτόν τον τρόπο, το ενσωματωμένο σύστημα σχεδιασμού ηλεκτρικών διαδρομών, εμφανίζει τη βέλτιστη διαδρομή, προτείνοντας τις ιδανικές τοποθεσίες και χρόνους για στάσεις επαναφόρτισης, χάρη στην αυξημένη ακρίβεια μέτρησης της κατανάλωσης ενέργειας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!