H νέα BMW M5 των 727 ίππων

Το νέο plug-in υβριδικό super sedan της BMW, η M5, αποδίδει 727 ίππους από τη μονάδα ισχύος με V8 κινητήρα εσωτερικής καύσης.

H νέα BMW M5 των 727 ίππων

Το νέο plug-in υβριδικό super sedan της BMW, η M5, αποδίδει 727 ίππους από τη μονάδα ισχύος με V8 κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η πολυαναμενόμενη BMW M5, με νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, ειδικά σχεδιασμένο φαρδύ αμάξωμα και νέα επιθετική εμφάνιση αποκαλύφθηκε από τη βαυαρική εταιρεία. Η M5 πάντα δημιουργούσε πολλές αντιπαραθέσεις σε κάθε νέα γενιά και η τελευταία δεν αποτελεί εξαίρεση. Είναι η πρώτη που φέρει ένα σύστημα κίνησης το οποίο διαθέτει και ηλεκτρική ισχύ, προς όφελος των επιδόσεων και τη οδηγικής απόλαυσης, όπως ισχυρίζεται η BMW. Μια έκδοση Touring (station wagon) αναμένεται αποκαλυφθεί τους επόμενους μήνες.

Η νέα BMW M5 ακολουθεί τώρα το παράδειγμα της μικρότερης M3, χρησιμοποιώντας ένα ειδικά σχεδιασμένο αμάξωμα με φαρδύτερους θόλους τροχών όχι μόνο εμπρός, αλλά για πρώτη φορά και πίσω. Αυτό συνδυάζεται με μια νέα εμφάνιση με μεγάλες εισαγωγές αέρα, και τέσσερις στρογγυλές απολήξεις εξάτμισης. Η νέα M5 διαθέτει κλιμακωτό μέγεθος τροχών: 20” στον εμπρός άξονα και 21” πίσω.

Επίσης, μια εντελώς προσαρμοσμένη γεωμετρία ανάρτησης με μεγαλύτερο μετατρόχιο και διάταξη διπλών ψαλιδιών εμπρός και πέντε συνδέσμων παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Όπως και προηγουμένως, η M5 έχει ελατήρια με προσαρμοζόμενα αμορτισέρ και για πρώτη φορά διαθέτει σύστημα διεύθυνσης στους πίσω τροχούς.

Η BMW τοποθέτησε επίσης μία νέα σύσταση δισκόφρενων ως στάνταρ, με ένα σετ από πιο ανθεκτικά κεραμικά φρένα να είναι προαιρετικά διαθέσιμα για όσους σκοπεύουν να πάρουν την M5 στην πίστα ή τις γερμανικές autobahn χωρίς όριο ταχύτητας.

Όλη αυτή η δουλειά έχει γίνει για να υποστηρίξει το νέο plug-in σύστημα κίνησης που διαθέτει συνδυαστική ισχύ 727 ίππων και 1.000 Nm ροπής. Αυτά παράγονται από μια αναβαθμισμένη έκδοση του V8 κινητήρα 4,4 λίτρων, ο οποίος από μόνος του είναι ικανός να παράγει 585 ίππους και 750 Nm. Οι υπόλοιποι 197 ίπποι και 280 Nm παράγονται από έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος μεταξύ του θερμικού κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, αλλά ένα στάδιο pre-gearing, επιτρέπει την αύξηση της πραγματικής ροπής στην είσοδο του κιβωτίου στα 450 Nm.

Οι ηλεκτροκινητήρες αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 18,6 kWh, πράγμα που σημαίνει ότι η M5 μπορεί να διανύσει έως και 69 χλμ. μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό είναι ελαφρώς λιγότερο από τη νέα E 53 της Mercedes-AMG, αν και η μπαταρία είναι περίπου 20% μικρότερη στην M5. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με ισχύ έως και 11 kW, αλλά δεν υπάρχει δυνατότητα γρήγορης φόρτισης DC.

Αυτά τα χαρακτηριστικά δίνουν αξιοσημείωτη αύξηση της ισχύος σε σύγκριση με την προηγούμενη M5 Competition, ωστόσο λόγω του πρόσθετου βάρους, οι επιδόσεις είναι στην πραγματικότητα ελαφρώς κάτω από το παλιό αυτοκίνητο. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 3,5 δευτερόλεπτα, δηλαδή 0,2 δλ. πιο αργά από πριν. Η μέγιστη ταχύτητα της νέας M5 περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα, αλλά μπορεί να αυξηθεί στα 305 χλμ./ώρα με το πακέτο BMW M Driver’s Package.

Η ισχύς μεταφέρεται μέσω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 8 σχέσεων της BMW και του συστήματος τετρακίνησης M xDrive, το οποίο διαθέτει τρεις διαφορετικές κατανομές ροπής, συμπεριλαμβανομένης μιας τυπικής λειτουργίας 4WD, μιας ρύθμισης 4WD Sport με προσανατολισμό προς τα πίσω και, τέλος, μιας λειτουργίας 2WD.

Για να βοηθήσει στη διαχείριση της ισχύος στον πίσω άξονα, υπάρχει το έξυπνο διαφορικό M Active της BMW, ενώ το πλαίσιο είναι ενισχυμένο και η ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα με M Servotronic και μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, διαθέτει μια άκαμπτη σύνδεση με το υποπλαίσιο του εμπρός άξονα, ώστε να διασφαλίζεται η βέλτιστη δυνατή πληροφόρηση από το δρόμο.

Στο εσωτερικό, η BMW έχει τοποθετήσει τα τελευταία σπορ καθίσματα πολλαπλών λειτουργιών και μια σειρά από επιλογές χρωμάτων και επενδύσεων. Το τεχνολογικά βαρυφορτωμένο ταμπλό της στάνταρ Σειράς 5 παραμένει, και το λειτουργικό σύστημα BMW OS 8.5 διαθέτει ειδικά σχεδιασμένα γραφικά και μενού M. Μέσα από την κεντρική οθόνη αφής 14,9” μπορείτε επίσης να ενεργοποιήσετε διάφορες λειτουργίες, όπως έναν αναλυτή drift και τηλεμετρία, καθώς και να πάρετε τον πλήρη έλεγχο των διαφόρων λειτουργιών οδήγησης.

Όπως συμβαίνει με όλα τα μοντέλα BMW M, πολλά από τα μεταβλητά συστήματα του πλαισίου, όπως η ενεργή ανάρτηση, το βάρος του τιμονιού, το πίσω διαφορικό, η λειτουργία του συστήματος κίνησης και η αίσθηση των φρένων, μπορούν να ρυθμιστούν και να οργανωθούν σε δύο λειτουργίες M, στις οποίες η πρόσβαση γίνεται μέσω κουμπιών στο τιμόνι. Αυτά είναι ικανά να αλλάξουν εντελώς την οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, από ένα ήσυχο και αποδοτικό όχημα σε ένα πραγματικό super sedan.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!