To Citroen e-C3 Aircross στοχεύει να γίνει το φθηνότερο ηλεκτρικό 7θέσιο SUV

To αμιγώς ηλεκτρικό Citroen e-C3 Aircross, που παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα, φιλοδοξεί να γίνει το φθηνότερο επταθέσιο SUV που θα είναι διαθέσιμο στην αγορά.

To Citroen e-C3 Aircross στοχεύει να γίνει το φθηνότερο ηλεκτρικό 7θέσιο SUV

To αμιγώς ηλεκτρικό Citroen e-C3 Aircross, που παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα, φιλοδοξεί να γίνει το φθηνότερο επταθέσιο SUV που θα είναι διαθέσιμο στην αγορά.

Σχεδόν όλα τα ηλεκτρικά επταθέσια αυτοκίνητα είναι πολύ ακριβά, με τις μόνες σχετικά προσιτές επιλογές να είναι τα πολύ λιτά MPV που βασίζονται σε van. Ωστόσο, αυτό ενδέχεται να αλλάξει σύντομα, καθώς η Citroen αποκάλυψε teaser εικόνες του επερχόμενου e-C3 Aircross, το οποίο φιλοδοξεί να γίνει το φθηνότερο διαθέσιμο ηλεκτρικό επταθέσιο SUV στην αγορά.

Το μεγαλύτερο Citroen e-C3 Aircross, το οποίο εμφανίστηκε διακριτικά κατά την αποκάλυψη του μικρότερου αδελφού του, e-C3, θα είναι πολύ μεγαλύτερο από το βενζινοκίνητο μοντέλο που τελικά θα αντικαταστήσει, και θα το μεταμορφώσει σε ένα μικρό επταθέσιο ηλεκτρικό SUV που θα ανταγωνίζεται το Citroen e-Berlingo, καθώς και υβριδικές επιλογές όπως το Dacia Jogger.

Αναμφίβολα, το κύριο χαρακτηριστικό του Citroen e-C3 θα είναι η χαμηλή τιμή του (στα 23.300 ευρώ) και παρότι το e-C3 Aircross θα είναι πιο ακριβό, θα μπορούσε να τιμολογηθεί κάτω των 30.000 ευρώ και να έχει σχεδόν μισή τιμή σε σύγκριση με το αμέσως φθηνότερο επταθέσιο ηλεκτρικό SUV, τη Mercedes EQB, που ξεκινά από 57.650 €.

Το κλειδί για αυτή τη χαμηλή τιμή εκκίνησης θα είναι η μπαταρία LFP (Lithium Ferro Phosphate). Αυτού του είδους οι μπαταρίες είναι φθηνότερες στην παραγωγή από τις παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων λιθίου και χρησιμοποιούν λιγότερα πολύτιμα μέταλλα. Βέβαια, είναι λιγότερο αποδοτικές σε ακραίες θερμοκρασίες από τις αντίστοιχες μπαταρίες ιόντων λιθίου, πράγμα που σημαίνει ότι οι τιμές της αυτονομίας είναι πιθανό να μειωθούν κατά τη διάρκεια των πολύ κρύων χειμωνιάτικων ημερών.

Μιλώντας για αυτονομία, το Citroen e-C3 Aircross αναμένεται να έχει την ίδια μπαταρία 44 kWh με το μικρότερο e-C3, το οποίο είναι ικανό συμφωνα με την Citroen να διανύσει έως και 320 χλμ. με μια πληρη φόρτιση. Βέβαια, λόγω του μεγαλύτερου μεγέθους του Aircross, αναμένεται αυτή η τιμή να είναι ελαφρώς χαμηλότερη. Ωστόσο, μια μεγαλύτερη μπαταρία θα μπορούσε να είναι μια επιλογή για την αύξηση της αυτονομίας, δεδομένου ότι το Aircoss μπορεί να χρησιμοποιεί μεγαλύτερο μεταξόνιο.

Οπτικά, το ηλεκτρικό επταθέσιο SUV της Citroen θα δανειστεί αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία από το μικρότερο e-C3, με την ίδια όρθια στάση, τον τετραγωνισμένο σχεδιασμό και τον τριμερή εξωτερικό φωτισμό. Μιλώντας στο Driving Electric, ο επικεφαλής της πλατφόρμας «Smart Platform» της Stellantis, Renaud Tourte, δήλωσε ότι η βάση του e-C3 Aircross θα μπορούσε να υποστηρίξει αυτοκίνητα «στο μικρότερο άκρο της κατηγορίας C», υποδεικνύοντας ότι το ηλεκτρικό SUV θα μπορούσε να έχει μήκος έως και 4,4 μέτρα και ενδεχομένως να προσφέρει ακόμη και 3η σειρά καθισμάτων.

Πότε λοιπόν μπορούμε να περιμένουμε το Citroen e-C3 Aircross να εμφανιστεί στις εκθέσεις; Η Citroen μας είπε ότι το μεγαλύτερο αδελφάκι του e-C3 θα φτάσει «στις αρχές του επόμενου έτους», αμεσως μετά το e-C3 δηλαδη το οποίο στην Ελλάδα αναμένεται το β’ εξαμηνο του 2024. Αμφότερα τα μοντέλα της Citroen είναι τα πρώτα από ένα στόλο πολλών αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα χρησιμοποιούν τη χαμηλού κόστους «Smart Platform» της Stellantis και πρόκειται να καταφθάσουν τα επόμενα χρόνια, συμπεριλαμβανομένου ενός ολοκαίνουργιου αμιγώς ηλεκτρικού Fiat Panda.

Αποκλειστική συνεργασία: Driving Electric

Δείτε τις τιμές όλων των μοντέλων της Citroen στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!