Αμιγώς ηλεκτρικά τα επόμενα μοντέλα της Jaguar Land Rover

Η μάρκα που έχει υιοθετήσει την ονομασία «JLR» θα περάσει στην ηλεκτροκίνηση νωρίτερα από το αναμενόμενο, με τα μικρά και μεσαία μοντέλα Land Rover και Range Rover. Το πρώτο αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του το 2025.

Αμιγώς ηλεκτρικά τα επόμενα μοντέλα της Jaguar Land Rover

Η μάρκα που έχει υιοθετήσει την ονομασία «JLR» θα περάσει στην ηλεκτροκίνηση νωρίτερα από το αναμενόμενο, με τα μικρά και μεσαία μοντέλα Land Rover και Range Rover. Το πρώτο αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του το 2025.

Η Jaguar Land Rover αποκάλυψε ότι θα επιταχύνει περαιτέρω τη μετάβασή της στην αυτοκίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων, εγκαταλείποντας τα σχέδια για κατασκευής εκδόσεων με κινητήρα εσωτερικής καύσης των επόμενων γενιών Evoque, Velar και Discovery Sport.

Στο πλαίσιο μιας επένδυσης ύψους 17 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα επόμενα πέντε χρόνια, η JLR (όπως μετονομάστηκε η Jaguar Land Rover) ανακοίνωσε ότι αναδιαμορφώνει το εργοστάσιό της στο Halewood του Merseyside για να έχει τη δυνατότητα να κατασκευάζει την πλατφόρμα Electric Modular Architecture (EMA).

Η εν λόγω πλατφόρμα αναμενόταν αρχικά να υποστηρίζει υβριδικά συστήματα κίνησης, αλλά η JLR αποφάσισε ότι καθώς η τάση προς την ηλεκτροκίνηση αυξάνεται σε ορισμένες αγορές, η EMA θα γίνει μόνο ηλεκτρική. Η πλατφόρμα αναμένεται να υποστηρίξει τρία ή τέσσερα μοντέλα, οπότε, στην πραγματικότητα αυτό αφορά μια σειρά από επερχόμενα compact SUV της JLR -το Evoque και το Discovery Sport, τουλάχιστον- που θα κάνουν τη μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Η εταιρεία δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει συγκεκριμένα μοντέλα που θα βασίζονται στην πλατφόρμα EMA, αλλά αναφέρει ότι η παραγωγή του πρώτου, ενός μεσαίου μεγέθους σύγχρονου πολυτελούς SUV, θα ξεκινήσει το 2025 και θα είναι ένα μοντέλο από την οικογένεια Range Rover. Αυτό, εξ ορισμού, αποκλείει το ενδεχόμενο να είναι ο διάδοχος του υφιστάμενου Discovery Sport, επειδή το εν λόγω όχημα δεν είναι Range Rover.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το πρώτο Range Rover που θα βασίζεται στην πλατφόρμα EMA, ενδέχεται να είναι η επόμενη γενιά του Velar, το οποίο θα μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το Evoque. Αλλά ένας διάδοχος με μηδενικούς ρύπους του μικρότερου μοντέλου θα μπορούσε κάλλιστα να ακολουθήσει στη γραμμή παραγωγής του Halewood έως το 2026.

Η JLR επιβεβαίωσε επίσης ότι η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του σημερινού Range Rover θα ανοίξει για προπαραγγελίες αυτό το φθινόπωρο. Δεν έχουν εκδοθεί τεχνικές προδιαγραφές, αλλά οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται προς το τέλος του 2024.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!