Η BMW 3.0 CSL στην παραγωγή από την άνοιξη

Η μετενσάρκωση της θρυλικής 3.0 CSL ετοιμάζεται, σηματοδοτώντας την 50η επέτειο του τμήματος BMW M.

Η BMW 3.0 CSL στην παραγωγή από την άνοιξη

Η μετενσάρκωση της θρυλικής 3.0 CSL ετοιμάζεται, σηματοδοτώντας την 50η επέτειο του τμήματος BMW M.

Σε περιορισμένη παραγωγή μόλις 50 αυτοκινήτων θα κυκλοφορήσει η BMW 3.0 CSL. Η ιδέα γεννήθηκε το 2022, που είναι επετειακό για την BMW M, με το μοντέλο που θα κυκλοφορήσει να αντλεί έμπνευση από το θρυλικό «Batmobile» όπως ήταν το παρατσούκλι της BMW 3.0 CSL των αρχών της δεκαετίας του 1970, που ήταν και το πρώτο μοντέλο που δημιούργησε εξολοκλήρου η BMW M GmbH.

Την άνοιξη του 2023 και 50 χρόνια αργότερα, η αποκλειστική μετενσάρκωση αυτού του κλασικού μοντέλου θα κατασκευαστεί μέσα σε μια περίοδο αρκετών εβδομάδων στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing. Το εργοστάσιο στην Κάτω Βαυαρία επιδεικνύει έτσι την τεχνογνωσία του στην κατασκευή αποκλειστικών προτάσεων περιορισμένης παραγωγής και οχημάτων της BMW M.

Οι BMW M4 Coupe και Cabrio, η BMW M5 και η BMW M8 Coupe, Cabrio και Gran Coupe βγαίνουν ήδη από τις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου. Μαζί με τα μοντέλα M Performance, η παραγωγή οχημάτων M έφτασε περίπου τις 50.000 μονάδες μόνο το 2022.

Παρόλο που το αμάξωμα του ειδικού μοντέλου βασίζεται σε εκείνο της BMW M4 CSL, τροποποιείται σε ειδικό σταθμό εργασιών του τμήματος αμαξωμάτων του Dingolfing – στον ίδιο χώρο όπου κατασκευάζεται το αμάξωμα της BMW M4 GT4. Για παράδειγμα, οι χαρακτηριστικοί θόλοι των τροχών διευρύνονται με ειδικές διαδικασίες διαμόρφωσης και συγκόλλησης και προετοιμάζονται για συναρμολόγηση.

Στη συνέχεια, το αμάξωμα περνάει από τη συνήθη διαδικασία παραγωγής του βαφείου. Σε επόμενο στάδιο, σε ειδικούς σταθμούς εργασίας, οι εξειδικευμένοι βαφείς του Dingolfing χρησιμοποιούν στένσιλ για να εφαρμόσουν με το χέρι την ειδική βαφή M – το ειδικό livery της 3.0 CSL με τις τρεις χρωματιστές λωρίδες M. Παράλληλα, τα ειδικά εξαρτήματα του οχήματος, όπως τα μπροστινά πλαϊνά πάνελ και οι προφυλακτήρες, το καπό και η οροφή από ανθρακονήματα, βάφονται στο τμήμα εξωτερικών πλαστικών του γειτονικού εργοστασίου εξαρτημάτων του BMW Group στο Landshut.

Η BMW 3.0 CSL συναρμολογείται σε ένα εργαστήριο-χειροτεχνείο που έχει δημιουργηθεί ειδικά για το σκοπό αυτό στο Moosthenning. Πρόκειται για μία εξωτερική εγκατάσταση που ελέγχεται από το εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing, κοντά στο κύριο εργοστάσιο οχημάτων. Εδώ, το όχημα συναρμολογείται σταδιακά και τοποθετούνται τα ειδικά εξαρτήματα αυτής της ειδικής έκδοσης από μια ομάδα 30 έμπειρων, εξειδικευμένων τεχνιτών.

Για παράδειγμα, για την BMW 3.0 CSL, οι άξονες από το εργοστάσιο εξαρτημάτων 02.10 του Dingolfing τροποποιούνται επιτόπου ώστε να λειτουργούν με το σύστημα μπλοκέ διαφορικού που είναι γνωστό από τους αγώνες αυτοκινήτου. Τα ειδικά στοιχεία του εσωτερικού φιλοτεχνούνται ξεχωριστά σε εργαστήρια στο Garching και το Dingolfing.

Γενικά, η διαδικασία συναρμολόγησης ενός οχήματος διαρκεί σχεδόν δύο εβδομάδες. Υπάρχουν συνολικά οκτώ βασικά στάδια συναρμολόγησης, καθένα από τα οποία ολοκληρώνεται σε μία εργάσιμη ημέρα. Διάφορα εξαρτήματα, όπως τα πλευρικά πάνελ και το καπό από CFRP, τοποθετούνται στη ροή της διαδικασίας. Στο τέλος, το χαρακτηριστικό πίσω τμήμα και άλλα εξωτερικά μέρη συναρμολογούνται σε ξεχωριστό σταθμό.

Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στο Moosthenning, το όχημα επιστρέφει στο «μεγάλο» εργοστάσιο οχημάτων στο Dingolfing, όπου αρχικά υποβάλλεται σε εκτεταμένες τυποποιημένες δοκιμές – για παράδειγμα, σε πάγκους δοκιμών κύλισης ή σε δυναμόμετρα πέδησης. Στη συνέχεια, κάθε μία BMW 3.0 CSL περνά από μια πρόσθετη διαδικασία τελικού ελέγχου που περιλαμβάνει υποχρεωτικά ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα οδήγησης στην πίστα δοκιμών του εργοστασίου.

Τέλος, το όχημα προετοιμάζεται για τον πελάτη και μεταφέρεται στο BMW Welt στο Μόναχο προκειμένου να αποσταλεί ή να παραδοθεί προσωπικά στον ιδιοκτήτη του.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!