Ford GT Mk IV: Εκκωφαντικό φινάλε

To κύκνειο άσμα του supercar της «μπλε οβάλ» φίρμας προσφέρει περισσότερη ισχύ από ποτέ, αλλά και μια σειρά “συναισθηματικών” παραπομπών στο ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν

Ford GT Mk IV: Εκκωφαντικό φινάλε

To κύκνειο άσμα του supercar της «μπλε οβάλ» φίρμας προσφέρει περισσότερη ισχύ από ποτέ, αλλά και μια σειρά “συναισθηματικών” παραπομπών στο ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν

Η Ford κράτησε το καλύτερο για το τέλος της διαδρομής του , τουλάχιστον όπως το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, παρουσιάζοντας την πιο σκληροπυρηνική εκδοχή του, με την μορφή μιας νέας, σχεδιασμένης αποκλειστικά για χρήση σε πίστα,  η οποία προς τιμή της νίκης του ομώνυμου αγωνιστικού στο Le Mans το 1967, θα κατασκευαστεί σε μόλις 67 μονάδες.

Η νέα έκδοση η οποία θα είναι και η τελευταία της σύγχρονης αναβίωσης του εμβληματικού supercar, φιλοξενεί στην αθέατη πλευρά της μια «μοναδική» όπως την περιγράφει η Ford, εκδοχή του twin-turbo Ecoboost κινητήρα.

Αν και η «μπλε οβάλ» φίρμα δεν δίνει προς το παρόν στοιχεία για τα χαρακτηριστικά του αναβαθμισμένου συνόλου, το βασικότερο είναι ότι η ισχύς του ξεπερνά τους 800 ίππους. Με αυτό δεδομένο, πιθανότατα πρόκειται για μια νέα, μεγαλύτερου κυβισμού εκδοχή του V6 των 3,5 λίτρων που εφοδιάζει το αμερικανοτραφές supercar και η οποία, υπενθυμίζεται ότι στην τελευταία… βελτιωμένη εμφάνισή της, στην περίπτωση του GT LM Edition που παρουσιάστηκε τον περασμένο Οκτώβριο ως η τελευταία, νόμιμη για το δρόμο, και ισχυρότερη έκδοση του GT, απέδιδε 670 ίππους.

Πλην της επιπλέον ισχύος, το αγωνιστικών προδιαγραφών Ford GT Mk IV επωφελείται από αναβαθμισμένο πλαίσιο που να ευνοεί την κίνηση σε πίστα, αλλά και από ένα αντίστοιχου προσανατολισμού σύστημα μετάδοσης. Το παρών δίνουν η ρυθμιζόμενη ανάρτηση Multomatic Adaptive Spool Valve αλλά και μια σειρά από προσεκτικές διαφοροποιήσεις σε ό,τι αφορά την αεροδυναμική.

Για την ακρίβεια, με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη έκδοση δεν υπόκειται στις αυστηρές προδιαγραφές που αφορούν τα αυτοκίνητα που κινούνται στο δημόσιο οδικό δίκτυο, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Ford, βρήκαν τον απαιτούμενο «χώρο» για να εφαρμόσουν μια σειρά σχεδόν υπερβατικών βελτιώσεων στο σκαρί του GT Mk IV, όπως διαπιστώνει εύκολα κανείς με μια ματιά στο διογκωμένο αμάξωμα και το πλήθος των νέων αεροδυναμικών βοηθημάτων με κυρίαρχη την πτέρυγα και τον θηριώδη διαχύτη.

Στις διαφοροποιήσεις, μπορεί επίσης να παρατηρήσει κανείς το ευμέγεθες splitter μπροστά, την παρουσία μιας επιπλέον εισαγωγής αέρα στην οροφή από ανθρακόνημα αλλά και την μεγέθυνση όλων συνολικά των εισαγωγών αέρα που υπηρετούν τις, προφανώς αυξημένες, ανάγκες ψύξης του κινητήρα.

Για την ιστορία η τελευταία έκδοση του GT θα διατεθεί προς 1,7 εκατομμύρια δολάρια με τις πρώτες παραδόσεις στους λίγους και εκλεκτούς να έχουν προγραμματιστεί για την άνοιξη.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!