Maserati Project 24: Επιστροφή σε αγωνιστικούς ρυθμούς

Η ιταλική φίρμα ξαναπιάνει το νήμα της αγωνιστικής δράσης παρουσιάζοντας με αφετηρία την MC20 ένα αγωνιστικών προδιαγραφών hypercar για χρήση σε πίστα.

Maserati Project 24: Επιστροφή σε αγωνιστικούς ρυθμούς

Η ιταλική φίρμα ξαναπιάνει το νήμα της αγωνιστικής δράσης παρουσιάζοντας με αφετηρία την MC20 ένα αγωνιστικών προδιαγραφών hypercar για χρήση σε πίστα.

Στις αρχές της χρονιάς η ιταλική φίρμα ανακοίνωσε την επιστροφή της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό καθώς από τη σεζόν του 2023 θα αγωνίζεται στο ηλεκτρικό πρωτάθλημα της Formula E. Kάπως έτσι, θα μπορούσε να θεωρηθεί θέμα χρόνου η Maserati να καταπιαστεί και με άλλου είδους αγωνιστικού περιεχομένου δραστηριότητες και φυσικά, αυτοκίνητα που θα φανούν αντάξια της διάσημης για το είδος των αγωνιστικών προδιαγραφών hypercar, της ιταλικής σχολής.

Το Maserati Project 24 ανήκει ακριβώς σε αυτή την κατηγορία, δηλαδή των hypercar με προνομιακό πεδίο δραστηριότητας, τις αγωνιστικές πίστες και αποτελεί το πρώτο αντίστοιχο εγχείρημα της ιταλικής φίρμας από το 2006 οπότε και είχε παρουσιάσει την Versione Corse με βάση την MC-12.

Αφετηρία για το νέο αγωνιστικό μοντέλο των Ιταλών αποτελεί το «σημερινό» supercar των Ιταλών, MC20, τα χαρακτηριστικά του οποίου έχουν «οξυνθεί» επί το πληθωρικότερο προκειμένου να ανταποκρίνεται στο νέο αγωνιστικό προσανατολισμό της.

Έτσι, στην αθέατη πλευρά του Project 24 παρεπιδημεί ο γνώριμος V6 κινητήρας 3,0 λίτρων Nettuno που εφοδιάζει και την MC20 με τη διαφορά ότι στην περίπτωση του αγωνιστικού μοντέλου, χάρη στην αναβάθμιση του συστήματος υπερτροφοδότησης, αυξάνει την ισχύ του σε 750 ίππους.

Η παραπάνω ισχύς μεταδίδεται αποκλειστικά στον πίσω άξονα με τη συνδρομή ενός ειδικά σχεδιασμένου για την περίσταση σειριακού κιβωτίου έξι σχέσεων το οποίο συνδυάζεται με τα απαραίτητα paddles. Tην εξίσωση συμπληρώνουν ένας αγωνιστικών προδιαγραφών συμπλέκτης και ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης αντί του ηλεκτρονικού που εφοδιάζει την MC20.

Εκτός από τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης, βελτιώσεις έχουν πραγματοποιηθεί σε όλο το εύρος των «συστατικών» του Project 24  σε σχέση με την MC20, καθώς εκτός από το εξολοκλήρου ανθρακονημάτινο αμάξωμα, το συγκεκριμένο υλικό έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως όπου είναι δυνατό, προκειμένου να διατηρηθεί το βάρος σε χαμηλά επίπεδα. Το αποτέλεσμα συνεπικουρούμενου του πιο λιτού εσωτερικού αλλά και της αντικατάστασης των γυάλινων επιφανειών από πολυμερή, είναι 250 κιλά λιγότερα σε σχέση με την MC20.

Βελτιώσεις έχουν πραγματοποιηθεί και σε όρους αεροδυναμικής, με κυρίαρχα το κεντρικό πτερύγιο που απολήγει στην επιβλητική αεροτομή η οποία συνδυάζεται με ανασχεδιασμένο αεροδυναμικό διαχύτη στο πίσω τμήμα. Tην εικόνα συμπληρώνει ένα εξίσου ευμέγεθες splitter μπροστά που όπως και το spoiler είναι ρυθμιζόμενο, εξασφαλίζοντας, κατά περίπτωση, μεγαλύτερη παραγωγή κάθετης δύναμης ή υψηλότερες επιδόσεις σε ευθεία.

Από τις αναβαθμίσεις δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση το σύστημα πέδησης το οποίο αποτελείται από carbon κεραμικά αεριζόμενα δισκόφρενα της Brembo, αγωνιστικών προδιαγραφών δαγκάνες και ψύχεται χάρη σε ένα περίτεχνο set-up. Οι τροχοί των 18 ιντσών είναι επίσης σχεδιασμένοι για τις ανάγκες της αγωνιστικής έκδοσης και συνδυάζονται με ελαστικά slick ενώ η αποτελούμενη από διπλά ψαλίδια ανάρτηση προσφέρει τη δυνατότητα ρύθμισης των αμορτισέρ αλλά και των αντιστρεπτικών ράβδων.

Το σπαρτιατικής λογικής εσωτερικό υποδέχεται αγωνιστικά καθίσματα με αυτό του συνοδηγού να αποτελεί προαιρετική επιλογή καθώς και ρυθμιζόμενα πεντάλ και τιμόνι το οποίο αποτελείται επίσης από ανθρακονήματα. Όσοι το επιθυμούν μπορεί να επιλέξουν σύστημα καταγραφής δεδομένων που αφορούν την τηλεμετρία όσο και τους χρόνους γύρων. Ως προαιρετική επιλογή διατίθεται επίσης εσωτερική κάμερα ενώ όπως ακριβώς ισχύει για τα αγωνιστικά που συμμετέχουν σε πρωταθλήματα αντοχής, στον εξοπλισμό του Project 24 περιλαμβάνονται πνευματικοί γρύλοι ανύψωσης που τοποθετούνται στο πάτωμα για την ταχεία αλλαγή ελαστικού.

Να σημειωθεί ότι το Project 24 θα συνοδεύεται και από ένα πρόγραμμα αγωνιστικών διοργανώσεων καθώς και μια σειρά υπηρεσιών και υποστήριξης που αφορούν τις απαιτήσεις της αγωνιστικής δράσης.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!