To Ford GT40 περνά στο ηλεκτρικό σύμπαν

Το κλασικό αγωνιστικό μοντέλο της δεκαετίας ’60 αποκτά εισιτήριο για τον 21ο αιώνα χάρη σε μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη μετασκευή του δια χειρός Everrati

To Ford GT40 περνά στο ηλεκτρικό σύμπαν

Το κλασικό αγωνιστικό μοντέλο της δεκαετίας ’60 αποκτά εισιτήριο για τον 21ο αιώνα χάρη σε μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη μετασκευή του δια χειρός Everrati

H βρετανική Everrati είναι γνωστή για τη αδυναμία της στην ανακατασκευή θρυλικών τετράτροχων με ηλεκτρικές προεκτάσεις, έχοντας στο portfolio της αντίστοιχα δείγματα των κλασικών Porsche 911, Land Rover Series IIA και της ιστορικής Mercedes-Benz SL.

Αυτή την φορά αναζήτησε το νέο της project σε ένα τετράτροχο που προέκυψε από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού αν και έγραψε τη δική του σελίδα ευρωπαϊκής αυτοκινητιστικής ιστορίας στο Le Mans την δεκαετία του ‘60. O λόγος φυσικά για το Ford GT40 το οποίο με την παρέμβαση του βρετανού κατασκευαστή απεμπολεί τον V8 των 7,0 λίτρων προς όφελος ενός αμιγώς ηλεκτρικού συνόλου.

Εκεί λοιπόν που φυσιολογικά θα βρισκόταν ο παραπάνω V8 παίρνει θέση μια μπαταρία 60 kWh η οποία μάλιστα συνοδεύεται από κύκλωμα 700 Volt.

H ισχύς προέρχεται φυσικά από ηλεκτροκινητήρα ο οποίος προσφέρει 800 ίππους και 800 Nm ροπής φροντίζοντας να εξασφαλίσει στο ηλεκτροκίνητο GT40 επιδόσεις αντάξιες του είδους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις συστάσεις η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί λιγότερο από 4,0 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 200 χλμ./ώρα με την παρέμβαση του ηλεκτρονικού περιοριστή.

Για τους προφανείς λόγους η Everrati έχει προσθέσει στην εξίσωση του ηλεκτρικού GT40 ένα αγωνιστικών προδιαγραφών διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα καθώς και μια σειρά από gadgets σχεδιασμένα με σκοπό να προσφέρουν μια όσο το δυνατόν μια πιο ενδιαφέρουσα εμπειρία.

Σε αυτά συγκαταλέγονται το soundtrack του αυθεντικού V8 ο οποίος μπορεί να ενεργοποιηθεί με την επιλογή του Race Mode. Με την συγκεκριμένη επιλογή ο ήχος του V8 διαχέεται στην καμπίνα μέσω δύο ηχείων φτάνοντας έως και τα 110 db και φυσικά ακολουθώντας την αλληλεπίδραση του οδηγού με το δεξί πεντάλ.

Στο ίδιο πλαίσιο μιας αυθεντικής εμπειρίας που να προσιδιάζει όσο το δυνατόν περισσότερο στο αρχέτυπο GT40, το ηλεκτροκίνητο restomod διαθέτει και επιλογέα ταχύτητων που επιτρέπει στον οδηγό, εφόσον το επιλέξει, να αλλάζει χειροκίνητα τις σχέσεις μεταβάλλοντας την απόδοση ροπής.

Ακόμα πιο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει συνήθως με τις μετατροπές ενός συμβατικού τετράτροχου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το ηλεκτρικό GT40 είναι κατά τι ελαφρύτερο, καθώς σταματά στα 1.320 κιλά έναντι των 1.367 κιλών του αρχέτυπου.

Επίσης χάρη στην αρχιτεκτονική των 700 Volt της μπαταρίας, το GT40 μπορεί να αναπληρώσει την ενέργεια των μπαταριών του έως το 80% σε 45 λεπτά. Αν και μάλλον λίγη σημασία έχει για την περίσταση η αυτονομία του μοντέλου διαμορφώνεται σε 200 χλμ.

Η Everrati έχει επίσης προσθέσει στην εξίσωση μια ψηφιακή οθόνη που επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει σε πραγματικό χρόνο τη λειτουργία και τη ροή ενέργειας του ηλεκτρικού συνόλου ενώ προσφέρει και συνδεσιμότητα 4G, δίνοντας τη δυνατότητα απομακρυσμένης πρόσβασης για διαγνωστικούς σκοπούς.

Κατά τα άλλα το εσωτερικό δεν διαφέρει από εκείνο της ιστορικής έκδοσης το μοντέλου, διαθέτοντας τα ίδια bucket καθίσματα, τιμόνι Moto-Lita, τους γνώριμους διακόπτες ενώ θα είναι διαθέσιμο τόσο σε αριστεροτίμονη όσο και δεξιοτίμονι έκδοση.

Προς το παρόν η Everrati δεν έχει ανακοινώσει το τίμημα το οποίο αξιώνει από τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες του ηλεκτρικού GT40 ωστόσο με δεδομένο ότι η ηλεκτρική Porche 911 του κατασκευαστή κοστίζει 250.000 στερλίνες (περίπου 289.000 ευρώ), η ηλεκτροκίνητη αναγεννημένη έκδοση του αγωνιστικού μοντέλου αναμένεται να κινηθεί ακόμα ψηλότερα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!