Σε συνέχεια της παρουσίασης στην αγορά του eActros για βαριές διανομές, η Mercedes-Benz Trucks προωθεί συστηματικά την εισαγωγή και άλλων ηλεκτροκίνητων μοντέλων μπαταρίας φέτος και τα προσεχή έτη. Για τη σημαντική κατηγορία μεγάλων αποστάσεων, το eActros LongHaul, με αυτονομία περίπου 500 χιλιόμετρα με μία φόρτιση της μπαταρίας, έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε μαζική παραγωγή το 2024.
Τα πρώτα πρωτότυπα οχήματα του φορτηγού 40 τόνων υποβάλλονται ήδη σε εσωτερικές δοκιμές και οι μηχανικοί της Mercedes-Benz Trucks προγραμματίζουν να ξεκινήσουν φέτος δοκιμές του ηλεκτρικού φορτηγού στο δημόσιο οδικό δίκτυο. Το eActros LongHaul θα προσφέρει τη δυνατότητα φόρτισης υψηλής απόδοσης, το λεγόμενο «megawatt charging».
Επιπλέον, η Mercedes-Benz Trucks προετοιμάζει κι άλλες εκδόσεις του eActros –ειδικότερα, τα eActros 300 και 400– και τον προσεχή Ιούλιο, θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο του Wörth η παραγωγή του eEconic για δημοτική χρήση, το οποίο θα είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής. Στόχος της Mercedes-Benz Trucks είναι να αυξήσει σε άνω του 50% το ποσοστό των νέων οχημάτων με τοπικά ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην Ευρώπη, έως το 2030.
Για φόρτιση στο αμαξοστάσιο, η Mercedes-Benz Trucks συνεργάζεται με τη Siemens Smart Infrastructure, την ENGIE και την EVBox Group. Όσον αφορά τη δημόσια φόρτιση για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, η Daimler Truck, η Traton Goup και ο όμιλος Volvo υπέγραψαν δεσμευτική συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας.
Η κοινοπραξία αυτή προβλέπει την ανάπτυξη και λειτουργία ενός δημόσιου δικτύου φόρτισης υψηλής απόδοσης για βαριά ηλεκτρικά φορτηγά μεγάλων αποστάσεων και τουριστικά λεωφορεία στην Ευρώπη. Το δίκτυο φόρτισης αυτών των τριών εταίρων θα είναι διαθέσιμο σε διαχειριστές στόλων στην Ευρώπη ανεξαρτήτως μάρκας.
Στόχος του έργου «High-Performance Charging in Long-Haul Truck Transport» (HoLa), με τη συμμετοχή της Daimler Truck και υπό την αιγίδα της Ένωσης Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), είναι ο σχεδιασμός, η κατασκευή και η λειτουργία μιας εκλεκτής υποδομής φόρτισης υψηλής απόδοσης για τα ηλεκτρικά φορτηγά μπαταρίας για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.
Δύο σταθμοί φόρτισης υψηλής απόδοσης με το σύστημα Megawatt Charging System (MCS) πρόκειται να κατασκευαστούν σε τέσσερις τοποθεσίες στη Γερμανία και να δοκιμαστούν σε πραγματικές εφαρμογές. Στο έργο συμμετέχουν διάφοροι άλλοι εταίροι της κοινοπραξίας από τη βιομηχανία και την έρευνα.
Το ηλεκτρικό φορτηγό μπαταρίας eEconic έκανε την πρεμιέρα του στις 30 Μαΐου στην εμπορική έκθεση IFAT, την κορυφαία εμπορική έκθεση παγκοσμίως για τη διαχείριση νερού, λυμάτων, απορριμμάτων και πρώτων υλών, στο Μόναχο. Το eEconic σημειώνει ιδιαίτερα καλές επιδόσεις στις χρήσεις εντός πόλεων τις πρώτες πρωινές ώρες, χάρη στις χαμηλές εκπομπές θορύβου.
Η αρχιτεκτονική οχήματος του eEconic επωφελείται από τη στρατηγική παγκόσμιας πλατφόρμας της Daimler Truck: Το σύστημα κίνησης του φορτηγού χαμηλού δαπέδου βασίζεται στο Mercedes-Benz eActros, το οποίο παράγεται στο εργοστάσιο του Wörth από τον Οκτώβριο του 2021. Από τον Μάιο του 2022, η εταιρεία FES Frankfurter Entsorgung- (Waste Management) and Service GmbH χρησιμοποιεί ήδη ένα πρωτότυπο eEconic στη Φρανκφούρτη για την αποκομιδή δημοτικών απορριμμάτων.