Alpina B4 Gran Coupe: H πρώτη του είδους της για την εταιρεία

H Alpina γέμισε το κενό μεταξύ της BMW 4 Series Gran Coupé και της BMW M4 Competition, με την B4 δεύτερης γενιάς, η οποία για πρώτη φορά έχει 4 θύρες.

Alpina B4 Gran Coupe: H πρώτη του είδους της για την εταιρεία

H Alpina γέμισε το κενό μεταξύ της BMW 4 Series Gran Coupé και της BMW M4 Competition, με την B4 δεύτερης γενιάς, η οποία για πρώτη φορά έχει 4 θύρες.

H Alpina, βελτιωτικός οίκος αυτοκινήτων της BMW, της οποίας το δικαίωμα χρήσης του εμπορικού σήματος απέκτησε πρόσφατα η βαυαρική εταιρεία, συμπεριέλαβε για πρώτη φορά στο στόλο της ένα coupé, επιλέγοντας την 4 Series. Αυτή αναμένεται να είναι η τελευταία προσθήκη στην παρούσα γενιά μοντέλων τροποποιημένων BMW.

Η B4 χρησιμοποιεί μια βελτιωμένη έκδοση του 6κύλινδρου εν σειρά S58 της M3 ο οποίος αποδίδει 502 ίππους και 730 Νm ροπής. Συνεπώς υστερεί σε ισχύ κατά 15 ίππους από την M4 Competition, αλλά υπερτερεί σε ροπή κατά 80 Nm. Ζυγίζει 240 κιλά περισσότερο από τη δίθυρη αντίπαλό της αλλά μπορεί και κερδίζει 1 δέκατο του δευτερολέπτου μέχρι τα 100 χλμ./ώρα από στάση, τα οποία φτάνει σε 3,7 δλ. Διαθέτει επίσης υψηλότερη τελική ταχύτητα: 301 χλμ./ώρα.

Οι τροποποιήσεις στον κινητήρα περιλαμβάνουν το τούρμπο, που αποδίδει καλύτερα σε χαμηλότερες ταχύτητες, μεγαλύτερο intercooler (και φίλτρο αέρα) για καλύτερη ψύξη του πεπιεσμένου αέρα και βελτιωμένο σύστημα απαγωγής θερμότητας. Διαθέτει αυτόματο κιβώτιο ZF 8 σχέσεων και αναβαθμισμένες αναρτήσεις μεταβλητής απόσβεσης οι οποίες δημιουργούν αισθητή διαφορά μεταξύ των διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί με αυξημένο κατά 1,25 μοίρες αρνητικό κάμπερ εμπρός και διαφορετικές αντιστρεπτικές ράβδους.

Επίσης, υπάρχουν τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις απόκρισης του τιμονιού. Το σύστημα κατανομής της κίνησης xDrive δίνει έμφαση στον πίσω άξονα, σύμφωνα με την παράδοση της Alpina. Tο πλαίσιο έχει δεχθεί αρκετές μετατροπές. Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα πέδησης, με δίσκους διαμέτρου 395 χλστ. εμπρός και 345 χλστ. πίσω, με ελφρύτερες εκδόσεις τους να είναι διαθέσιμες προεραιτικά.


Τα δισκόφρενα υψηλής απόδοσης της Alpina προειδοποιούν ότι ενδέχεται να οδηγήσουν σε απώλεια ακουστικής άνεσης, δηλαδή ότι κάνουν αρκετό θόρυβο, κρυμμένα πίσω από νέες ζάντες 20 ιντσών οι οποίες ζυγίζουν 12 κιλά έκαστη. Συνδυάζονται με ελαστικά Pirelli P-Zero, ειδικά σχεδιασμένα για την Alpina. Όσον αφορά τις αισθητικές αλλαγές, είναι διακριτικές, όπως συνηθίζει να κάνει η Alpina, με μοναδική μάσκα, φτερά, απολήξεις εξατμίσεων και πλευρικές ποδιές.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!