Η νέα Maserati Grecale έρχεται με ισχύ 530 ίππων

Το νέο SUV θα βρίσκεται κάτω από τη Levante στη γκάμα της μάρκας και θα ανταγωνιστεί την Porsche Macan.

Η νέα Maserati Grecale έρχεται με ισχύ 530 ίππων

Το νέο SUV θα βρίσκεται κάτω από τη Levante στη γκάμα της μάρκας και θα ανταγωνιστεί την Porsche Macan.

Η Maserati αποκάλυψε το νέο της μοντέλο με το οποίο ελπίζει να αρχίσει η αναβίωσή της, τη Grecale. Πρόκειται για ένα μοντέλο που στέκεται ψηλά στη γκάμα των μεσαίων SUV και στοχεύει να ανταγωνιστεί τις BMW X3 και Porsche Macan, η οποία είναι το μοντέλο της Porsche με τις περισσότερες πωλήσεις και η Maserati ελπίζει ότι η Grecale θα έχει αντίστοιχη πορεία.

Το νέο SUV βασίζεται σε μια ενημερωμένη έκδοση της πλατφόρμας Giorgio που χρησιμοποιεί η Alfa Romeo Stelvio, η οποία δίνει τη δυνατότητα χρήσης κινητήρων όχι μόνο βενζίνης, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικούς. Το μοντέλο, που θα κυκλοφορήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2022,  ενσωματώνει σχεδιαστικά στοιχεία της MC20 σε ένα περιτύλιγμα SUV, κάτι που η μάρκα αποκαλεί «κάθετη» σχεδιαστική γλώσσα.

Με μήκος 4,85 μέτρα και πλάτος 1,98 το εμπρός μέρος έχει τη μάσκα της Maserati με την τρίαινα, αλλά οι νέοι κάθετης διάταξης προβολείς διαφέρουν σε σχέση με τους οριζόντιους της Levante. Οι τρείς αεραγωγοί πάνω στα εμπρός φτερά, σήμα κατατεθέν της μάρκας, βρίσκονται πίσω από τα φτερά ενώ στο πίσω μέρος τα φώτα τύπου «μπούμερανγκ» λέγεται ότι είναι εμπνευσμένα από το 3200 GT.

Στο κάτω άκρο της γκάμας της Grecale βρίσκεται η GT και ακολουθούν τα πιο σπορ μοντέλα Modena και Trofeo με πιο επιθετικό αμάξωμα, μεγαλύτερους τροχούς και φαρδύτερα πίσω μετατρόχια.

Το πενταθέσιο εσωτερικό είναι ολοκαίνουργιο και πιο σύγχρονο, με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και οθόνη αφής 8,8 ιντσών με το νέο λογισμικό Android Automotive. Ένα νέο ψηφιακό ρολόι βρίσκεται στην κορυφή του επανασχεδιασμένου ταμπλό και λειτουργεί ως σημείο αναφοράς για τον φωνητικό έλεγχο του αυτοκινήτου και τις λειτουργίες ψηφιακού βοηθού.

Η Grecale Trofeo θα προσφέρεται με προσαρμοζόμενη αερανάρτηση (που είναι προαιρετική στις άλλες εκδόσεις), ενώ ένα νέο σύστημα ελέγχου δυναμικής οδήγησης που ονομάζεται VDCM έχει αναπτυχθεί για αυτό το αυτοκίνητο. Όλες οι εκδόσεις της Grecale θα είναι τετρακίνητες και θα έχουν αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων με χειριστήρια στο τιμόνι. Ένα μηχανικό πίσω διαφορικό είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις εκτός από τη GT, που είναι προαιρετικό.

Η Grecale GT έχει έναν υπερτροφοδοτούμενο ήπια υβριδικό βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων και 300 ίππων, ενώ η Modena αποδίδει ισχύ 330 ίππων από τον ίδιο κινητήρα. Και οι δύο έχουν μέγιστη ταχύτητα 240 χλμ./ώρα αλλά η GT κάνει 0-100 σε 5,6 δευτερόλεπτα ενώ η Modena σε 5,3 δευτερόλεπτα.

Το υβριδικό σύστημα 48 volt αποτελείται από μια γεννήτρια εκκίνησης με ιμάντα και μια μπαταρία που βρίσκεται στο χώρο των αποσκευών, καθώς και έναν ηλεκτρικό συμπιεστή. Η ηλεκτρική υποβοήθηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ενίσχυση της απόδοσης ή μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης του αυτοκινήτου σε ένα από τα πέντε προγράμματα : Comfort, GT, Sport, Race και Off-Road.

Η υψηλών επιδόσεων έκδοση Trofeo χρησιμοποιεί έναν κινητήρα V6 twin-turbo 530 ίππων με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων, κάνει 0-100 σε 3,8 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη  ταχύτητα 285 χλμ./ώρα. Με αυτή την ισχύ η Grecale μπορεί να κοιτά στα μάτια την οκτακύλινδρη Mercedes-AMG GLC 63 S και τη Jaguar F-Pace SVR.

Η ηλεκτρική Grecale Folgore είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας. Χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα και θα τη δούμε το 2023. Η Maserati δεν έχει αποκαλύψει την αυτονομία ή τις επιδόσεις της, αλλά μια μπαταρία 105 kWh θα τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης περίπου 547 ίππων στα 400v.

Σύμφωνα με τη Maserati η Grecale θα κυκλοφορήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2022, χωρίς να αναφέρει την τιμή, αλλά υπολογίζουμε ότι με βάση το κόστος των ανταγωνιστών της η GT θα κοστίζει από 60.000 ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!