Η Nissan φέρνει ηλεκτροκίνηση χωρίς πρίζα

Το καινοτόμο σύστημα μετάδοσης e-Power της Nissan, θα είναι διαθέσιμο στη γκάμα του Qashqai στα τέλη του καλοκαιριού, θέτοντας νέα δεδομένα στην κατηγορία των crossover.

Η Nissan φέρνει ηλεκτροκίνηση χωρίς πρίζα

Το καινοτόμο σύστημα μετάδοσης e-Power της Nissan, θα είναι διαθέσιμο στη γκάμα του Qashqai στα τέλη του καλοκαιριού, θέτοντας νέα δεδομένα στην κατηγορία των crossover.

Το νέο Qashqai θα είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που θα εξοπλιστεί με το μοναδικό σύστημα κίνησης e-Power της Nissan. Ως αποκλειστικότητα της ιαπωνικής εταιρείας και βασικό στοιχείο της στρατηγικής Intelligent Mobility, το σύστημα αυτό αποτελεί μια μοναδική προσέγγιση στην ηλεκτροκίνηση, καθώς προσφέρει την οδηγική απόλαυση ενός ηλεκτρικού οχήματος, χωρίς την ανάγκη φόρτισης.

Σύμφωνα με έρευνα της Nissan, οι Ευρωπαίοι οδηγοί crossover περνούν περισσότερο από 70% του χρόνου τους οδηγώντας σε αστικά και προαστιακά περιβάλλοντα. Για να ανταποκριθεί σε αυτή την τάση, η Nissan ανέπτυξε το σύστημα e-Power, που προσφέρει βέλτιστη απόδοση καυσίμου και την οδηγική απόλαυση ενός ηλεκτρικού οχήματος, χάρη στο συνδυασμό δύο στοιχείων: ηλεκτροκινητήρα με μπαταρία και κινητήρα εσωτερικής καύσης με μεταβλητό λόγο συμπίεσης.

Το σύστημα e-Power αποτελείται από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης και συμπληρώνεται από έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης με μεταβλητή σχέση συμπίεσης, 1,5 λίτρου, με ισχύ 156 ίππων, μια γεννήτρια ισχύος, έναν μετατροπέα και έναν ηλεκτροκινητήρα 140 kW (190 ίππων) παρόμοιου μεγέθους και ισχύος όπως συναντάται στα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan. Ο βενζινοκινητήρας παράγει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία μπορεί να μεταδοθεί μέσω του μετατροπέα στην μπαταρία, στον ηλεκτροκινητήρα ή και στα δύο, ανάλογα με τις απαιτήσεις της οδήγησης.

Αυτό που κάνει ξεχωριστό το συγκεκριμένο σύστημα μετάδοσης, είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας είναι η μοναδική πηγή ισχύος για τους τροχούς, επομένως η απόκρισή του είναι άμεση και γραμμική. Ειδικά για την Ελλάδα, τo Qashqai με το σύστημα e-Power προσφέρει, ως προς τις επιδόσεις και την κατανάλωση, αντίστοιχα πλεονεκτήματα με ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο.


Ο κινητήρας λειτουργεί εντός της βέλτιστης εμβέλειας και της καλύτερης σχέσης συμπίεσης, με αποτέλεσμα ανώτερη απόδοση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2 και μειωμένο θόρυβο, σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Χάρη στην πλήρη ηλεκτροκίνηση, δεν υπάρχει καθυστέρηση στην παροχή ροπής, όπως συμβαίνει σε ένα παραδοσιακό υβριδικό

Για μεγιστοποίηση της απόδοσης, σε καταστάσεις υψηλής επιτάχυνσης ή υψηλής ταχύτητας, η μονάδα ελέγχου διαχείρισης ενέργειας στο σύστημα e-Power, μπορεί να στείλει την ισχύ που παράγεται από τον κινητήρα 1,5 λίτρου απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα, μέσω του μετατροπέα, για να ενισχύσει την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχεται από την μπαταρία. Με την επιβράδυνση και το φρενάρισμα, η κινητική ενέργεια ανακτάται και διοχετεύεται πίσω στην μπαταρία προς βελτιστοποίηση της απόδοσης.

Το σύστημα επιτρέπει στον κινητήρα να προσαρμόζει την αναλογία συμπίεσης, παρέχοντας βέλτιστη απόδοση και οικονομία καυσίμου, ανάλογα με το φορτίο. Η διακύμανση του λόγου συμπίεσης κυμαίνεται μεταξύ 8:1 και 14:1, και επιτυγχάνεται με την κίνηση ενός μηχανισμού που αλλάζει το μήκος της διαδρομής του εμβόλου ανάλογα με τη ζήτηση ισχύος.

Σε σενάρια χαμηλής ζήτησης ισχύος, όπως σταθερή ταχύτητα με καλή κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, η αναλογία συμπίεσης θα είναι στο υψηλότερο εύρος που βελτιστοποιεί την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Υπό υψηλή ζήτηση ισχύος, για τη φόρτιση της μπαταρίας ή την παροχή ρεύματος απευθείας στον κινητήρα, θα ενεργοποιηθεί ένας χαμηλότερος λόγος συμπίεσης που θα μεγιστοποιήσει την ισχύ εξόδου του κινητήρα. Η μετάβαση μεταξύ των διαφορετικών αναλογιών συμπίεσης είναι απρόσκοπτη, χωρίς να απαιτείται παρέμβαση από τον οδηγό.

Οι μηχανολόγοι της Nissan εξέλιξαν επίσης ένα σύστημα που ονομάζεται «Linear Tune». Αυτό το χαρακτηριστικό διέπει τον βενζινοκινητήρα και αυξάνει προοδευτικά την ταχύτητά του για να καλύψει τις ενεργειακές απαιτήσεις καθώς το αυτοκίνητο επιταχύνει, διασφαλίζοντας ότι δεν υπάρχει «αποσύνδεση» ανάμεσα σε αυτό που βιώνουν οι επιβάτες όσον αφορά τις επιδόσεις και τον ήχο.

Το νέο Qashqai e-Power διαθέτει επίσης το e-Pedal της Nissan. Σχεδιασμένο για να εξομαλύνει την επαναλαμβανόμενη καταπόνηση από την αστική οδήγηση, όπου ο οδηγός κινεί συχνά το πόδι του ανάμεσα στο γκάζι και το φρένο, το e-Pedal επιτρέπει στους οδηγούς να επιταχύνουν και να φρενάρουν χρησιμοποιώντας μόνο το γκάζι.

Με την ενεργοποίηση του συστήματος από το διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, με την απελευθέρωση του γκαζιού, το e-Pedal θα φρενάρει το Qashqai στα 0,2 G, αρκετά για να ανάψουν τα φώτα των φρένων και θα επιβραδύνει σε μια ταχύτητα «ερπυσμού». Κάτι τέτοιο διασφαλίζει ότι οι ελιγμοί στάθμευσης με χαμηλή ταχύτητα είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλοί. Η χρήση του e-Pedal συνηθίζεται εύκολα, με αποτέλεσμα να μειώνεται ο φόρτος του οδηγού κατά την αστική οδήγηση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!