Το 2025 είναι μια πολύ σημαντική χρονιά για τη Nissan. Η ιαπωνική εταιρεία ετοιμάζεται για το λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού Leaf, το οποίο θα περάσει στην τρίτη του γενιά, μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Το Leaf ήταν ένα από τα πιο επαναστατικά μοντέλα της Nissan. Όταν παρουσιάστηκε, το 2010, ήταν ανάμεσα στα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής το οποίο προερχόταν από έναν κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μάλιστα, προσέφερε – για την εποχή του – αξιοπρεπή αυτονομία, η οποία μπορούσε να φτάσει έως και τα 250 χιλιόμετρα, ανάλογα με την μπαταρία που διέθετε.
Το νέο μοντέλο θα αντικαταστήσει την δεύτερη γενιά του Leaf, η οποία παρέμεινε στην παραγωγή από το 2018 έως και το 2024.
Η Nissan σκοπεύει με το Leaf να αυξήσει τις πωλήσεις της στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, αντιμετωπίζοντας τον διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό. To μοντέλο θα αλλάξει επομένως κατηγορία και από τα οικογενειακά sedan θα μετακομίσει στα SUV.
Η τρίτη γενιά του Leaf θα εμπνέεται σχεδιαστικά από το πρωτότυπο Nissan Chill-Out, που παρουσιάστηκε το 2021. Τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα σε σχήμα «μπούμερανγκ» θα βρίσκονται και στο Leaf παραγωγής, μαζί με το φωτιζόμενο σήμα της Nissan στο κέντρο της μάσκας.

Οι χειρολαβές στις μπροστινές πόρτες θα είναι χωνευτές, ενώ oi πίσω θα κρύβονται ψηλά στην κολόνα της οροφής, δημιουργώντας μια πιο σπορ γραμμή. Η θύρα φόρτισης θα βρίσκεται στο μπροστινό αριστερό φτερό.
Παρά την coupe σιλουέτα, η Nissan υπόσχεται ότι το νέο Leaf θα είναι ένα ευρύχωρο οικογενειακό crossover. Δεν ξέρουμε ακόμα επίσημα σε ποια κατηγορία θα βρίσκεται το μοντέλο, ωστόσο αναμένουμε να τοποθετηθεί κάπου ανάμεσα στα B-SUV και τα C-SUV. Aυτό σημαίνει πως πιθανοί ανταγωνιστές του θα είναι το Kia EV3, το Volvo EX30, το smart #1 και το Skoda Elroq.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Leaf παραμένουν αδημοσίευτα, ωστόσο γνωρίζουμε ότι βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-EV της Nissan, την αρχιτεκτονική που μοιράζεται με το μεγαλύτερο αδερφάκι του, το Ariya. Είναι πιθανό επομένως να αποκτά τις ίδιες μπαταρίες με το Ariya, χωρητικότητας 63 και 87 kWh, ανάλογα με την έκδοση. Στο Ariya οι συγκεκριμένες μπαταρίες προσφέρουν αυτονομία έως και 533 χιλιόμετρα, επομένως περιμένουμε και στο Leaf αντίστοιχα νούμερα.
Η ευρωπαϊκή έκδοση του Leaf θα κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις παραγωγής της Nissan στο Σάντερλαντ, στη βορειοανατολική Αγγλία. Αποτελεί άλλωστε μέρος του έργου EV36Zero της Nissan – ενός σχεδίου που θα μετατρέψει το εργοστάσιο του Σάντερλαντ σε έναν κορυφαίο κόμβο EV, συνδυάζοντας ηλεκτρικά οχήματα, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και παραγωγή μπαταριών.
Η Nissan θα αποκαλύψει περισσότερες πληροφορίες αργότερα μέσα στη χρονιά, στο επίσημο ντεμπούτο του αυτοκινήτου.