Ευρώπη: Το 86,5% των φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτου είναι αργής φόρτισης

Η φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε αργούς φορτιστές αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη και την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη.

Ευρώπη: Το 86,5% των φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτου είναι αργής φόρτισης

Η φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε αργούς φορτιστές αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη και την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη.

Την τελευταία δεκαετία τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν κερδίσει σημαντικό έδαφος σε όλη την Ευρώπη, καθώς πλέον ανταγωνίζονται στα ίσα πολλά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Για την Ευρωπαϊκή Ένωση, η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση είναι μια από τις κύριες μεθόδους αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.

Σήμερα σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν εγκατεστημένοι πάνω από 630.000 φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όμως, μόλις το 13,5% από αυτούς (περίπου 80.000 φορτιστές) είναι συνεχόμενης τάσης και υψηλής χωρητικότητας. Το 86,5% του συνόλου των φορτιστών (ή περίπου 550.000 φορτιστές) είναι εναλλασσόμενου ρεύματος και χωρητικότητας μικρότερης των 22 kW.

Το πρόβλημα εντείνεται τόσο με την βελτίωση της τεχνολογίας όσο και με την αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δρόμους. Οι κατασκευαστές προσπαθούν διαρκώς να υπερκεράσουν το εμπόδιο της αυτονομίας και της φόρτισης, υιοθετώντας μεγαλύτερες μπαταρίες με νέα αρχιτεκτονική υψηλότερης τάσης και με δυνατότητες όλο και πιο γρήγορων φορτίσεων. Ωστόσο οι μπαταρίες αυτές απαιτούν συνεχόμενο ρεύμα DC υψηλής έντασης προκειμένου να φορτίσουν γρήγορα, το οποίο παρέχει μόλις το 13,5% των φορτιστών που προαναφέραμε.

Φυσικά, μπορούν να φορτίσουν και με εναλλασσόμενο ρεύμα AC χαμηλότερης έντασης, όπως για παράδειγμα σε έναν φορτιστή supermarket, όμως θα χρειαστούν παραπάνω από 10 ώρες προκειμένου να γεμίσει στο 100% η μπαταρία.

Συχνά επίσης οι φορτιστές δεν λειτουργούν σωστά, είτε λόγω ακραίων θερμοκρασιών ζέστης-κρύου, είτε λόγω βανδαλισμών, είτε λόγω άλλης δυσλειτουργίας. Ως αποτέλεσμα και των δύο παραγόντων, είναι σύνηθες φαινόμενο ειδικά στο εξωτερικό που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο διαδεδομένα, να σχηματίζονται ουρές στους λειτουργικούς ταχυφορτιστές προκειμένου να φορτίσουν τα αυτοκίνητά τους.

Είναι ξεκάθαρο πως η έλλειψη ενός ισχυρού δικτύου υποδομής φορτιστών συνδέεται άμεσα με την επέκταση της ηλεκτροκίνησης. Ο Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, Sigrid de Vries  δήλωσε σχετικά: «Αν θέλουμε να πείσουμε τους Ευρωπαίους πολίτες να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα, η φόρτιση θα πρέπει να είναι τόσο εύκολη όσο ο ανεφοδιασμός των συμβατικών οχημάτων. {…} Οι άνθρωποι χρειάζονται εύκολη πρόσβαση στους φορτιστές στο καθημερινό τους περιβάλλον και αυτά τα σημεία φόρτισης θα πρέπει να είναι γρήγορα και εύκολα στη χρήση, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν σε μεγάλες ουρές».

Προς το παρόν, οι πιο αργοί φορτιστές εντοπίζονται κυρίως σε χώρους εργασίας, ιδιωτικής στάθμευσης και σε supermarket, ενώ οι πιο γρήγοροι ταχυφορτιστές εντοπίζονται στους κεντρικούς οδικούς άξονες και στους αυτοκινητοδρόμους. Εάν επεκταθεί περισσότερο το δίκτυο ταχυφορτιστών θα κάνει την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη πιο δελεαστική, ειδικά σε αυτούς που δεν διαθέτουν τη δυνατότητα οικιακής φόρτισης.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!