Στο δεξί μπάκετ του Μάνου Στεφανή με Hyundai i20 N Rally2

Το να βρεθείς μέσα σε ένα αγωνιστικό, είναι δίχως άλλο μια εμπειρία συναρπαστική και ακόμα πιο εντυπωσιακή αν πρόκειται για αυτοκίνητο ράλλυ, όπως το Hyundai i20 N Rally2 του Μάνου Στεφανή.

Στο δεξί μπάκετ του Μάνου Στεφανή με Hyundai i20 N Rally2

Το να βρεθείς μέσα σε ένα αγωνιστικό, είναι δίχως άλλο μια εμπειρία συναρπαστική και ακόμα πιο εντυπωσιακή αν πρόκειται για αυτοκίνητο ράλλυ, όπως το Hyundai i20 N Rally2 του Μάνου Στεφανή.

Μπορεί η σκόνη που άφησαν πίσω τους τα αγωνιστικά του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022 να έχει κάτσει, αλλά οι σκέψεις μας σχετικά με αυτόν τον συναρπαστικό φετινό αγώνα τρέχουν ακόμα με… χίλια. Ήταν από τους καλύτερους αγώνες, που δικαιολόγησε εμφατικά τη φήμη του, ως ένας από τους καλύτερους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ και σίγουρα αξίζει να βρίσκεται στο καλεντάρι του.

Τα λιγότερα χιλιόμετρα, λόγω των νέων κανονισμών, δεν φάνηκε να επηρεάζουν τον χαρακτήρα του, αυτόν τον σκληρό, που θέτει σε δοκιμασία αυτοκίνητα και πληρώματα. Δοκιμάζει τις δυνάμεις τους, την αξιοπιστία τους, αλλά και την τύχη τους.

Ναι και αυτήν, αφού, πέρα από τις ικανότητες, πρέπει να έχεις και λίγη από αυτήν για να μην πέσεις σε κάποια φυτευτή πέτρα, σε κάποια μεγάλη λακκούβα, που μπορεί να σταματήσει την πορεία σου και τα όνειρα για έναν -καλό- τερματισμό.

Με τα καλά και τα λιγότερο καλά του, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022 πέρασε την ιστορία (δείτε το αφιέρωμα πατώντας εδώ), αλλά οι Μάνος και Κώστας Στεφανής θέλησαν μετά το τέλος του να δώσουν σε λίγους την ευκαιρία να ζήσουν από κοντά την αίσθηση ενός αγωνιστικού.

Του «δικού τους» Hyundai i20 N Rally2, το οποίο πήγαν στο Διαδρόμιο Σπαθοβουνίου, μια ειδικά διαμορφωμένη χωμάτινη πίστα. Δεχθήκαμε με μεγάλη χαρά την πρόσκληση και βρεθήκαμε εκεί για να καθίσουμε -μάλιστα- στη δεξιά θέση του i20 N, σε αυτή του κορυφαίου συνοδηγού Κώστα Στεφανή που μετράει 29 συμμετοχές σε Ράλλυ Ακρόπολις.

Δίπλα στο Μάνο Στεφανή που ήταν στα πηδάλια. Οδηγού αγώνων και συναδέλφου δημοσιογράφου, που έχει τρεις συμμετοχές στο συγκεκριμένο αγώνα και μεγάλη εν γένει αγωνιστική εμπλοκή, που του χαρίζει εμπειρία και γνώση να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια.

Με τη συνδρομή των Hyundai Ελλάς και της Coral Α.Ε. Shell Licensee, το δίδυμο γιού-πατέρα μας παρουσίασε το αγωνιστικό Hyundai i20 N Rally2, που μπορεί να μην πλησιάζει σε απόδοση τα μεγάλα Rally1 Hybrid των 500+ ίππων, αλλά αξιοποιεί την υψηλή τεχνολογία της κορεατικής φίρμας και τη βγάζει στο δρόμο -χωμάτινη πίστα για την περίσταση- υπό κλίμακα.

Μην φαντάζεστε μεγάλες εκπτώσεις, αφού του i20 N Rally2 αποδίδει χάρη σε ένα 1.600 turbo κινητήρα 290 ίππους και 420 Nm ροπής. Η μετάδοση περνάει μέσω ενός σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων 5 σχέσεων και στους τέσσερις τροχούς. Μηχανικά διαφορικά εμπρός και πίσω φροντίζουν για την αποτελεσματική μεταφορά της μεγάλης δύναμης στο… χώμα, ενώ τα ισχυρά φρένα, με τέσσερις αεριζόμενους δίσκους και 4πίστονες δαγκάνες, φροντίζουν για την επιβράδυνση του μικρού θηρίου.

Αφού φορέσαμε μπαλακλάβα (που κρατήσαμε για ενθύμιο της εμπειρίας) και κράνος, περάσαμε με κάποια ομολογουμένως δυσκολία στο πολεμικό εσωτερικό του i20 N. Ο κλωβός ασφαλείας βλέπετε περιορίζει το άνοιγμα των θυρών και σε υποχρεώνει να μπεις με ιδιαίτερο τρόπο, τον οποίο με υπέδειξε ο έμπειρος Κώστας.

Δεν χρειάζεται πολύ για να χωθείς και να γίνεις ένα με το κάθισμα, αφού είναι τόσο στενό που δεν επιτρέπει κινήσεις μέσα σε αυτό. Για άνεση ούτε λόγος να γίνεται. Σπαρτιάτικο, με υποδοχές για ζώνες ασφαλείας 6 σημείων. Αφού τις δέσαμε και τις σφίξαμε όσο άντεχε το κορμί μας, συνδεθήκαμε μέσω ενδοεπικοινωνίας με τον οδηγό. Τον Μάνο, που μας φιλοξένησε στο αυτοκίνητό του, με το γνωστό του χαμόγελο και την ευγένεια που χαρακτηρίζει. Δυνατά τα γονίδια…

Το ξεκίνημα δυνατό, όπως και η εμπειρία της επιτάχυνσης. Σε χώμα παρακαλώ. Εκεί που η πρόσφυση είναι δύσκολη, αλλά αυτό το i20 N με τα μηχανικά διαφορικά τη βρίσκει πιο εύκολα από όσο μπορείς να φανταστείς. Είναι και ο τρόπος που το χειρίζεται ο Μάνος. Δυναμικά, αλλά παράλληλα και γλυκά. Ενθουσιάζει, χωρίς να τρομάζει. Κράτησε στην άκρη ένα ποσοστό από τον απόλυτο αγωνιστικό ρυθμό, αλλά και πάλι για τα δεδομένα μας ήταν πραγματικά γρήγορα και άκρως απολαυστικά.

Μια εμπειρία που δύσκολα μπορεί να συγκριθεί ακόμα και με αυτή της οδήγησης ενός supercar. Είναι διαφορετικά, μοναδικά, με το χώμα και την πρόσφυση να δίνει το ρυθμό, απαιτώντας απόλυτο έλεγχο κάθε τάσης του αυτοκινήτου προκειμένου να κινηθείς γρήγορα και αποτελεσματικά. Το χειρόφρενο εδώ δεν έχει το γνωστό ρόλο της ακινητοποίησης του αυτοκινήτου, αλλά του ελέγχου του πίσω μέρους και κατ’ επέκταση του εμπρός.

Μια εμπειρία δίχως άλλο συναρπαστική και αξέχαστη που κρατάμε στις καλές αναμνήσεις μας και με προσμονή για την επόμενη χρονιά, που ευχόμαστε σε Μάνο και Κώστα Στεφανή, σε αυτό το ωραίο δίδυμο, να συμμετέχουν ξανά στο Ράλλυ Ακρόπολις και να χαρίσουν όμορφες στιγμές, -τόσο στον αγώνα, όσο και με μια ανάλογη εκδήλωση-, σε κοινό και… φίλους.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!