Με νέο θεσμικό πλαίσιο θα αντιμετωπιστεί η έλλειψη φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων

«Χωρίς υποδομές δεν θα μπορέσουμε να πετύχουμε το στόχο της ηλεκτροκίνησης, παραδέχτηκε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Με νέο θεσμικό πλαίσιο θα αντιμετωπιστεί η έλλειψη φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων

«Χωρίς υποδομές δεν θα μπορέσουμε να πετύχουμε το στόχο της ηλεκτροκίνησης, παραδέχτηκε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Ο πρώτος Εθνικός Κλιματικός Νόμος που παρουσιάστηκε την Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2021 από την ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και πρόκειται να τεθεί άμεσα σε δημόσια διαβούλευση, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων φιλόδοξους στόχους για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Από το 2025 όλα τα νέα ταξί και το 1/3 των νέων ενοικιαζόμενων Ι.Χ. στην Περιφέρεια Αττικής και στο Νομό Θεσσαλονίκης θα είναι υποχρεωτικά μηδενικών εκπομπών, με εξαίρεση τους νησιωτικούς δήμους. Από το 2023 το 1/4 των νέων εταιρικών Ι.Χ. θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά και από το 2030 θα απαγορεύεται η πώληση καινούργιων επιβατικών οχημάτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Για να είναι ρεαλιστικό ένα τέτοιο πλάνο, αφενός θα πρέπει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να καταστούν προσιτά προς όλο το αγοραστικό κοινό (μέσω κρατικών επιδοτήσεων και μείωσης της εργοστασιακής τιμής τους) και αφετέρου θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα επαρκές δίκτυο φόρτισης – με ταχυφορτιστές – εντός των πόλεων αλλά και στους αυτοκινητοδρόμους. Ο Υπουργός, Κώστας Σκρέκας, προανήγγειλε σχετική νομοθετική πρωτοβουλία: «Προωθούμε μία σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων για να επισπεύσουμε την διαδικασία τοποθέτησης φορτιστών και εντός των πόλεων, αλλά και εκτός βέβαια. Καθώς χωρίς υποδομές δεν θα μπορέσουμε να πετύχουμε το στόχο της ηλεκτροκίνησης», δήλωσε σχετικά.

Κίνητρα για ταξί και εταιρικούς στόλους

«Βεβαίως, έχουμε να λύσουμε το πρόβλημα της διαφοράς της τιμής για ένα ίδιας κατηγορίας αυτοκίνητο, μεταξύ του ηλεκτρικού και αυτού που διαθέτει συμβατικό κινητήρα. Ήδη με την γενική γραμματέα συζητάμε τα νέα κίνητρα μέσα από το νέο “Κινούμαι Ηλεκτρικά”. Την αναθεώρηση του προγράμματος, ώστε τα κίνητρα να είναι ικανά και αναγκαία για να μπορέσουν να βοηθήσουν να πετύχουμε τους στόχους που έχουμε θέσει. Tα κίνητρα τα οποία ήδη έχουμε προαναγγείλει για τα ταξί, δηλαδή μια επιδότηση της τάξης των 22.500 ευρώ συμπεριλαμβανομένων και της αντικατάστασης του παλιού ρυπογόνου ταξί, καλύπτει τη διαφορά της τιμής του συμβατικού με το ηλεκτρικό. Αρχικά μιλάμε για 2.000 ταξί. Στην Αθήνα υπάρχουνε 16.000 ταξί. Άρα 2.000 ταξί δεν είναι πολλά, δεν είναι και λίγα όμως. Είναι ένα ξεκίνημα.

Η δυνατότητα και ο στόχος που βάζουμε στους εταιρικούς στόλους, θεωρούμε ότι είναι επιτεύξιμος. Γιατί και εκεί το κόστος της χρήσης του αυτοκινήτου, του εταιρικού αυτοκινήτου τελικά μειώνεται. Άρα τελικά έχει ένα όφελος η εταιρεία που μαζί με την επιδότηση που δίνουμε, νομίζουμε ότι καλύπτει, υπερκαλύπτει τη διαφορά του κόστους απόκτησης του ενός αυτοκινήτου με το άλλο, του ηλεκτρικού με το συμβατικό. Επίσης οι εταιρικοί στόλοι έχουν και τη δυνατότητα κάποια στιγμή τα αυτοκίνητα τους να είναι στην εταιρεία ή να είναι στον εταιρικό χώρο. Εκεί θα μπορούν να τοποθετηθούν σε ιδιωτικό χώρο φορτιστές, οπότε δεν υπάρχει τόσο μεγάλο πρόβλημα με το πως θα φορτίζονται».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!