Εθνικός Κλιματικός Νόμος: Τι προβλέπει για τα αυτοκίνητα βενζίνης και diesel

Πότε σταματά η πώλησή τους στην Ελλάδα, ανοικτό το ενδεχόμενο επαναφοράς του μέτρου της απόσυρσης

Εθνικός Κλιματικός Νόμος: Τι προβλέπει για τα αυτοκίνητα βενζίνης και diesel

Πότε σταματά η πώλησή τους στην Ελλάδα, ανοικτό το ενδεχόμενο επαναφοράς του μέτρου της απόσυρσης

Τις λεπτομέρειες του θεσμικού πλαισίου που θα αποτελέσει τον οδικό χάρτη για την πράσινη μετάβαση της χώρας για τα προσεχή χρόνια και αποτελεί τον Εθνικό Κλιματικό Νόμο, παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας.

Aνάμεσα στα άλλα μέτρα που θα ληφθούν, για τα επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα προβλέπεται:

Από το 2023, το 1/4 των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή plug-in υβριδικά με εκπομπές CO2 έως 50 γρ/χλμ.

Από το 2030, όλα τα νέα επιβατικά οχήματα που θα ταξινομούνται θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών (όπως είχε δηλώσει πρόσφατα ο Πρωθυπουργός).

Από το 2025 υποχρεωτικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη όλα τα νέα ταξί καθώς και το 1/3 των νέων ενοικιαζόμενων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα. Στόχος είναι μέχρι το 2023 να κυκλοφορούν στους δρόμους περί τα 2.000 ηλεκτροκίνητα ταξί. Έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023 τα μέτρα θα εξεταστούν εκ νέου, με σκοπό την επίσπευση και την επέκταση σε επιπλέον περιοχές, ανάλογα με την επαρκή διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης. Σύμφωνα με τον κ. Σκρέκα, επισπεύδεται η διαδικασία τοποθέτησης φορτιστών στις πόλεις.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο Υπουργός άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο εφαρμογής του μέτρου της απόσυρσης, για την αντικατάσταση μέρους του στόλου οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!