Αγορά Αυτοκινήτου: Ο Σεπτέμβριος έδωσε ώθηση με άνοδο 27% σε σύγκριση με πέρσι

Ξεπέρασε τις 112.000 ταξινομήσεις η ελληνική αγορά στο 9-μηνο του έτους καταγράφοντας άνοδο 3,9% σε σχέση με το 2024.

Αγορά Αυτοκινήτου: Ο Σεπτέμβριος έδωσε ώθηση με άνοδο 27% σε σύγκριση με πέρσι

Ξεπέρασε τις 112.000 ταξινομήσεις η ελληνική αγορά στο 9-μηνο του έτους καταγράφοντας άνοδο 3,9% σε σχέση με το 2024.

Σημαντική άνοδο 27% κατέγραψαν οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά τον Σεπτέμβριο συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του 2024.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 12.274 οχήματα έναντι 9.661 το 2024.

Αυτό βοήθησε έτσι ώστε συνολικά η ελληνική αγορά να σημειώνει άνοδο 3,9% το πρώτο εννιάμηνο συγκριτικά με πέρσι. Συγκεκριμένα, το διάστημα Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2025 έκλεισε στις 112.233 ταξινομήσεις, έναντι 108.035 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024.

Ελαφρώς αυξημένες είναι οι ταξινομήσεις ελαφρών και βαρέων φορτηγών (+1,5%), ενώ ελαφρά μείωση καταγράφουν εκείνες των λεωφορείων (-1,2%).

Οι ταξινομήσεις αναλυτικά

Σεπτέμβριος
2025
Σεπτέμβριος
2024
Μεταβολή
2025/2024
Ιανουάριος
-Σεπτέμβριος
2025
Ιανουάριος
-Σεπτέμβριος
2024
Μεταβολή
2025/2024
Καινούργια επιβατικά
12.274
9661
27,0%
112.233
108.035
3,9%
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα)
1.052
603
74,5%
8.440
8.318
1,5%
Καινούργια λεωφορεία
91
98
-7,1%
749
758
-1,2%

 

Σε ότι αφορά τις κατηγορίες, και το 2025 δημοφιλέστερη παραμένει η BSUV με ποσοστό 35,6% επί του συνόλου των ταξινομήσεων. Ακολουθούν τα σουπερμίνι (Β) με 20,8%, που όμως συνεχίζουν την πτώση σε ταξινομήσεις συγκριτικά με πέρσι (-3,6%), ενώ την πρώτη τριάδα κλείνουν τα CSUV με ποσοστό 18,2%.

Ταξινομήσεις ανά κατηγορία

Segment
Σεπτέμβριος
 2025
Σεπτέμβριος
 2024
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος
 2025
Ιανουάριος Σεπτέμβριος
 2024
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
A
4,0%
6,7%
-2,6
7,2%
7,2%
-0,1
A-SUV
2,4%
2,6%
-0,1
2,4%
4,2%
-1,8
(A TOTAL)
(6,5%)
(9,3%)
(-2,8)
(9,6%)
(11,4%)
(1,8)
B
18,1%
23,2%
-5,1
20,8%
24,4%
-3,6
B-SUV
37,7%
31,7%
+6,0
35,6%
32,7%
+2,8
(B TOTAL)
(55,8%)
(54,9%)
(+0,9)
(56,4%)
(57,2%)
(0,8)
C
5,2%
4,8%
+0,5
6,3%
6,5%
-0,2
C-SUV
22,2%
20,5%
+1,8
18,2%
16,5%
+1,7
(C TOTAL)
(27,4%)
(25,2%)
(+2,2)
(24,5%)
(23,0%)
(+1,5)
D
0,9%
3,5%
-2,6
1,0%
1,8%
-0,9
D-SUV
7,7%
5,4%
+2,4
6,0%
4,4%
+1,6
(D TOTAL)
(8,6%)
(8,9%)
(-0,2)
(7,0%)
(6,2%)
(+0,8)
E
0,1%
0,0%
+0,0
0,1%
0,1%
-0,0
E-SUV
0,6%
0,6%
-0,0
0,4%
0,4%
+0,0
(E TOTAL)
(0,6%)
(0,6%)
(+0,0)
(0,5%)
(0,5%)
(+0,0)
F-G
0,1%
0,2%
-0,1
0,1%
0,1%
+0,0
F-G-SUV
0,2%
0,4%
-0,2
0,2%
0,3%
-0,1
(F-G TOTAL)
(0,3%)
(0,6%)
(-0,3)
(0,4%)
(0,4%)
(-0,1)
SPORTS
0,2%
0,1%
+0,1
0,2%
0,1%
+0,1
MPV
0,0%
0,0%
+0,0
0,0%
0,0%
-0,0
MPV-M/COMBI
0,5%
0,5%
+0,1
1,3%
1,1%
+0,2
(SUV TOTAL)
(70,9%)
(61,1%)
(+9,8)
(62,9%)
(58,6%)
(+4,4)
 
100,0%
100,0%
0,0
100,0%
100,0%
0,0

Σε επίπεδο κινητήρων, τα υβριδικά (HEV & MHEV) συνεχίζουν να κρατούν τα πρωτεία στη ζήτηση με τα μισά σχεδόν (49,8%) καινούρια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας το πρώτο 9-μηνο του έτους να είναι αυτής της τεχνολογίας. Αν μάλιστα προσθέσουμε και τα επαναφορτιζόμενα plugin hybrid (PHEV), το ποσοστό ξεπερνά το 56% της συνολικής αγοράς! Μάλιστα, τα PHEV σημείωσαν σημαντική άνοδο 56,7% τον φετινό Σεπτέμβριο σε σχέση με τον περσινό!

Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αποτελούν το 5,5% της αγοράς, παρουσιάζοντας αύξηση το 9-μηνο (+9,9%) αλλά όχι και τον Σεπτέμβριο που παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρσι: 851 ταξινομήσεις έναντι 865 το ‘24.

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς, με τα πρώτα ωστόσο να παραμένουν η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή για τους Έλληνες αγοραστές (31,2%).

Ταξινομήσεις ανά καύσιμο / σύστημα κίνησης

 
Σεπτέμβριος
 2025
Σεπτέμβριος
 2024
Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Ιαν. – Σεπ.
 2025
Ιαν. – Σεπ.
 2024
Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ
Ιαν.-Αυγ. ‘25
Βενζίνη
21,2%
28,7%
-7,5
31,2%
38,2%
-6,9
28.,1%
Πετρέλαιο
4,6%
3,3%
+1,4
3,4%
7,9%
-4,5
9,4%
Υβριδικά (HEV)
54,3%
46,6%
+7,7
49,8%
41,2%
+8,5
34,7%
Plug in Υβριδικά (PHEV)
9,4%
7,6%
+1,8
7,1%
5,6%
+1,5
8,8%
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV)
6,9%
9,0%
2,0
5,5%
5,2%
+0,3
15,8%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)
0,0%
0,0%
+0,0
0,0%
0,0%
-0,0
3,2%
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)
3,6%
4,9%
-1,2
3,0%
1,8%
+1,2

Ευρωπαϊκή αγορά

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Αύγουστο ως εξής:

Αύγουστος 2025
Αύγουστος 2024
Μεταβολή
Ιανουάριος – Αύγουστος
2025
Ιανουάριος – Αύγουστος
 2025
 
Μεταβολή
ΕΕ(1)
677.786
643.394
+5,3%
7.168.848
7.179.268
-0,1%
ΕΕ 14(2)
568.116
547.490
+3,8%
6.197.920
6.244.690
-0,7%
ΕΕ(1) + EFTA(3)
708.441
670.898
+5,6%
7.426.559
7.421.313
0,1%
Ελλάδα
8.191
8.149
+0,5%
99.959
98.374
1,6%
(1) ΕΕ των 27. (2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004. (3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.
Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!