H Ford έχει ξεκινήσει την μετάβασή της στην 100% ηλεκτροκίνηση, έχοντας πλέον στη γκάμα της τέσσερα αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά μοντέλα, όλα στη δημοφιλή γενική κατηγορία των SUV.
Η αρχή έγινε με την Mustang Mach-E, η οποία στην συνέχεια πλαισιώθηκε από το Explorer. Μέσα στο 2024 παρουσιάστηκε και το νέο Capri, ενώ την γκάμα συμπληρώνει και το Ford Puma Gen-E, το μικρότερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, στην κατηγορία των B-SUV.
Και τα τέσσερα μοντέλα έχουν περάσει από τα «χέρια» των δημοσιογράφων του MotorOne, οι οποίοι μεταφέρουν την εμπειρία τους, μέσω αναλυτικών δοκιμών.
Παρακάτω μπορείτε να πάρετε μια πρώτη εικόνα για την αμιγώς ηλεκτρική γκάμα της Ford, ενώ θα βρείτε και links με περισσότερες πληροφορίες.
Ford Capri
Στην έκδοση RWD Extended Range, ένας ηλεκτροκινητήρας 286 ίππων και 545 Nm ροπής, κινεί τους πίσω τροχούς και αφορά την ενδιάμεση έκδοση που οδηγούμε. Η προηγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου εκτεταμένης χωρητικότητας και ωφέλιμης χωρητικότητας 77 kWh προσφέρει αυτονομία, που σύμφωνα με τον κατασκευαστή, ξεπερνά τα 600 χλμ.
Και για να ακριβολογούμε αυτό επιτυγχάνεται στην έκδοση Style (κατανάλωση ενέργειας: 13,9 kWh /100 χλμ.) ή 572 χλμ. στην πλουσιότερη Premium (14,7 kWh /100 χλμ.) που αφορά τη δοκιμή μας.
Ταυτόχρονα η απόδοση είναι υπεραρκετή για να κάνει τα λίγο παραπάνω από 2.100 κιλά της κατασκευής σβέλτα, ευέλικτα και δραστήρια (τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα και 6,4 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα). Δεν είναι όμως μόνο καλές επιδόσεις αλλά και λογικές καταναλώσεις που στην φυσιολογική χρήση δεν ξεφεύγουν πολύ παραπανω από τις 18 kWh/100 χλμ., αν εκμεταλλευτείς το σωστό στήσιμο που επιτρέπει την οδήγηση με ροή.
Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Ford Capri
Ford Explorer
To Ford Explorer που δοκιμάζουμε εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 286 ίππων που κινεί τους πίσω τροχούς (RWD) και μπαταρία 77 kWh (Extended Range) που υπόσχεται αυτονομία έως 602 χλμ. στην έκδοση Style (κατανάλωση ενέργειας: 13,9 kWh /100 χλμ.) ή 572 χλμ. στην πλουσιότερη Premium (14,7 kWh /100 χλμ.). Το Ford Explorer 2WD μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,4 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα υπέρ-αρκετά 180 χλμ./ώρα.
Γενικά, νιώθεις το ηλεκτρικό σύστημα δυνατό και έτοιμο να κινήσει με ορμή το C-SUV της Ford, σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Το πισωκίνητο layout καθιστά την ουρά δραστήρια, με πρόθεση να ανοίξει την τροχιά της προς τα έξω. Αυτή η τάση υπερστροφής είναι ευχάριστη, συμβάλλει στην καλύτερη τοποθέτηση του αυτοκινήτου στις στροφές, αλλά δεν παίρνει έκταση καθώς τα ηλεκτρονικά βοηθήματα επεμβαίνουν διακριτικά αλλά αποφασιστικά για να επαναφέρουν την τάξη.
Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Ford Explorer
Ford Mustang Mach-E
H ηλεκτρική Mustang είναι διαθέσιμη με διάφορους συνδυασμούς κινητήρα, μπαταρίας και μετάδοσης. Εδώ έχουμε την τετρακίνητη έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία ιόντων λιθίου των 98,8 kWh (Extended Range) και τους δύο ηλεκτροκινητήρες – έναν στον εμπρός κι έναν στον πίσω άξονα – που αποδίδουν συνδυαστικά 351 ίππους και 580 Nm ροπής. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές, παρά το βάρος των 2.182 κιλών, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 5,1’’ και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Η επιτάχυνση ξεκινά με την αμεσότητα που έχουμε συνηθίσει από τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, παραμένει όμως καταιγιστική και στη συνέχεια, όσο ανεβαίνει η ταχύτητα.
Στην οδήγηση, η τετρακίνητη Mustang Mach-E είναι αυτό ακριβώς που περιμένεις από ένα Ford: ένα από τα πιο απολαυστικά μοντέλα της κατηγορίας. Το στιβαρό αμάξωμα και η καλορυθμισμένη ανάρτηση σου εμπνέουν αυτοπεποίθηση τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε στροφιλίκι, όπου μπορείς να οδηγείς με ροή και υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, απολαμβάνοντας αίσθηση ικανότητας και ευχαρίστησης.
Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή της Ford Mustang Mach-E
Ford Puma Gen-E
H γκάμα του ηλεκτρικού Puma αποτελείται από ένα σύστημα κίνησης και δύο επίπεδα εξοπλισμού: Style και Premium. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 168 ίππους και 290 Nm, ενώ η μπαταρία των 54 kWh έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 43 kWh. Τιμές που υπερεπαρκούν για χρήση στην πόλη χωρίς όμως να περιορίζουν το ηλεκτρικό Puma σε αποκλειστικά αστικό ρόλο. Και αυτό επειδή το σύστημα κίνησης διακρίνεται τόσο σε επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8’’, τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα), όσο κυρίως σε κατανάλωση ενέργειας. Η εξαιρετικά χαμηλή μέση τιμή των 13,1 kWh/100 χλμ. (13,7 στην έκδοση Premium) αντιστοιχεί σε θεωρητική αυτονομία 376 χλμ. κατά μέσο όρο (Premium: 364 χλμ.)
Το Puma Gen-E είναι ζωηρό σε κάθε σανίδωμα του γκαζιού, ξεκινώντας δυνατά και προσπερνώντας ταχύτατα. Έχει μάλιστα στη διάθεσή σου 4 επιλέξιμα προφίλ οδήγησης για να προσαρμόσεις τη συμπεριφορά του B-SUV στο στυλ που θέλεις.Σε κάθε περίπτωση το στιβαρό πλαίσιο, το χαμηλό κέντρο βάρους και η σωστά μελετημένη ρύθμιση της ανάρτησης συντελούν στην εξαιρετική οδική συμπεριφορά που προσφέρει το ηλεκτρικό Puma – όπως θα περίμενες άλλωστε από ένα αυτοκίνητο με σήμα το μπλε οβάλ.