
Η McLaren θα έπρεπε να έχει φύγει από το Grand Prix Μπαχρέιν με το δεύτερο φετινό της «1-2». Ο Oscar Piastri έκανε αυτό που του αντιστοιχούσε. Δεν μπορεί να ειπωθεί όμως το ίδιο και για τον Lando Norris, o οποίος εκκίνησε 6ος και τερμάτισε 3ος, έχοντας κάνει πολλά λάθη, που του κόστισαν την ευκαιρία να διεκδικήσει πιο σθεναρά τη 2η θέση από τον George Russell.
H εμφάνιση του Lando Norris στο Μπαχρέιν θύμισε πολύ αυτήν στο περυσινό GP Σάο Πάολο. Είναι δείγμα ότι όταν υπάρχει πίεση, βαραίνει υπερβολικά τους ώμους του Βρετανού; Μία πίεση την οποία άσκησε ο ίδιος στον εαυτό του, με μία επίδοση κάτω των προσδοκιών στις κατατακτήριες δοκιμές, που τον περιόρισε στην 6η θέση εκκίνησης.
Μεγάλο μέρος αυτού οφείλεται και στα χαρακτηριστικά του φετινού μονοθεσίου της McLaren, τα οποία ο Norris βρίσκει πιο δύσκολο να αντιμετωπίσει από ό,τι ο Oscar Piastri, o οποίος έχει ένα πιο στρωτό και παραδοσιακό οδηγικό στυλ. Ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν θα πρέπει να αφαιρέσουμε από την εξίσωση τον παράγοντα της ψυχολογίας. Ενώ ο Piastri είναι υπόδειγμα ψυχραιμίας σε αφοπλιστικό επίπεδο, η ψυχολογία του Norris φαίνεται να ανεβοκατεβαίνει πάρα πολύ και σίγουρα στο Μπαχρέιν δεν ήταν ακμαία, καθώς ο Αυστραλός team-mate του ήταν ανώτερος από το FP2 και έπειτα.
- Ηλεκτρικό SUV από 23.900 €, με χαμηλό επιτόκιο 4,9% & 8ετή εγγύηση
- Audi: Επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με όφελος έως 18.000 €
- OMODA & JAECOO: Όφελος έως 3.500 ευρώ για προ-παραγγελίες
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
Ενώ βρέθηκε στην 3η θέση στην πρώτη στροφή, είχε ήδη τοποθετήσει λάθος το μονοθέσιό του στην εκκίνηση και δέχθηκε ποινή 5 δλ.: «Είναι η πρώτη φορά που το κάνω αυτό στη ζωή μου, δεν έπρεπε να συμβεί, αλλά συνέβη και πλήρωσα το τίμημα για αυτό». Στη συνέχεια, έκανε αρκετά λάθη στις μάχες του με τις Ferrari, όπου έχασε αρκετούς γύρους για να προλάβει να πιάσει και να περάσει τον George Russell στο τέλος, ενώ διέθετε καλύτερα ελαστικά και ταχύτερο μονοθέσιο.
Με τη Red Bull να παρουσιάζει τεράστιες αυξομειώσεις απόδοσης (και να έχει και προβληματικά pit stop) και τη Mercedes να αποτελεί την πιο σταθερή αντίπαλο της McLaren, χωρίς να έχει τη δυνατότητα όμως να την απειλήσει, η φετινή διεκδίκηση του τίτλου δείχνει πολύ πιθανό να αποτελέσει μονομαχία μεταξύ των οδηγών της McLaren, ιδίως αν τα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας των εμπρός αεροτομών δεν επηρεάσουν δραματικά την απόδοση της MCL39.
Οπότε, ο μεγαλύτερος αντίπαλος του Norris είναι φυσικά ο ίδιος ο team-mate του, ο Piastri. Παρότι ο Norris δεν λύγισε στην πίεση των δύσκολων συνθηκών του GP Αυστραλίας, από όπου έφυγε με προβάδισμα 23 βαθμών, στα υπόλοιπα τρία αγωνιστικά τριήμερα έχει σημειώσει 20 βαθμούς λιγότερους από τον Piastri, που έγινε ο πρώτος οδηγός φέτος ο οποίος κατέκτησε δεύτερη νίκη.
Η ανάκαμψη του Norris στο Sakhir έπασχε σε αγωνιστική «τέχνη», αυτό που Άγγλοι ονομάζουν «racecraft». Ενώ ο Piastri έχει αποδείξει πολλές φορές στο παρελθόν το… δολοφονικό του ένστικτο για αιφνιδιαστικά προσπεράσματα στην πίστα με… χειρουργική ακρίβεια, έχουμε δει πολλές φορές τον Norris να είναι κάπως νωχελικός σε αυτό τον τομέα. Άλλωστε, έχει παραδεχθεί ότι δεν ήταν όσο μαχητικός έπρεπε να είναι πέρυσι εναντίον του Verstappen.
Στο Μπαχρέιν, τον είδαμε σε όλες σχεδόν τις μάχες του να κάνει πάντα την ίδια κίνηση από την εξωτερική, καθώς οι αντίπαλοί του κάλυπταν την εσωτερική. Δεν τον είδαμε να αιφνιδιάζει τους αντιπάλους του με κινήσεις όπως π.χ. αυτή του Antonelli επί του Sainz, η οποία ίσως θύμιζε υπερβολικά Formula 2, αλλά ήταν αυτό που θέλεις να δεις από έναν οδηγό: απαιτητική, χωρίς να αφήνει περιθώρια στον αντίπαλο.
Ο Norris έπεσε στην παγίδα του Russell στην 1η στροφή του τελευταίου γύρου. Εκεί, ο Βρετανός οδηγός της Mercedes φρόντισε να φρενάρει περισσότερο, για να φέρει τον Norris δίπλα του, και να έχει τη δυνατότητα να τον ωθήσει εκτός γραμμής, για να ανακόψει τη φόρα έως τη στροφή 4, όπου η McLaren ήταν πολύ πιο δυνατή. Έτσι, ο Russell απέτρεψε μία επίθεση εναντίον του που είχε πολλές πιθανότητες να πετύχει.
Η νίκη στην Αυστραλία, και η συζήτηση για έναν Lando Norris έκδοσης 2.0 έρχεται να διαψευστεί ίσως με την εμφάνιση στο Μπαχρέιν. Παρά τα περυσινά μαθήματα από τις μάχες με τον Verstappen εξακολουθεί να μην είναι όσο επιθετικός θα έπρεπε. Προφανώς, σκέφτεται και τη μεγάλη εικόνα του τίτλου και δεν έχει την πολυτέλεια να παίρνει υπερβολικά ρίσκα. Αλλά μήπως δεν έχει αυτό το «δολοφονικό» ένστικτο στην πίστα; Σίγουρα υπάρχουν αμφιβολίες. Ίσως αυτό να μην είναι κάτι που μπορεί να μάθει ο Norris, παρά τις βελτιώσεις που έχει κάνει στον εαυτό του τα τελευταία χρόνια.
Όλα αυτά, τα έχουμε ξαναδεί με τον Norris, o οποίος τείνει να επικρίνει τον εαυτό του πολύ έντονα στις συνεντεύξεις του, ιδίως όταν έχει μόλις βγει από το μονοθέσιο και η αδρεναλίνη κυλάει ακόμα στο αίμα του. Ο ίδιος δηλώνει ότι εκφράζει τον εκνευρισμό και την απογοήτευση που βιώνει. Κυρίως με τον ίδιο του τον εαυτό θα προσθέταμε εμείς.
Φυσικά, αυτές οι αμφιβολίες έχουν εκφραστεί με διάφορους τρόπους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στη σύγχρονη εποχή, όπου όλοι έχουν μια πλατφόρμα να εκφράσουν τη γνώμη τους, είναι σημαντικό για τους οδηγούς, οι οποίοι έχουν την προσοχή εκατομμυρίων ανθρώπων στραμμένη επάνω τους, και εξετάζεται εξονυχιστικά και το παραμικρό λάθος τους, να έχουν τη δυνατότητα να αποκλείουν τα σχόλια του «έξω κόσμου» και να επικεντρώνονται σε αυτά που έχουν σημασία. Ίσως ο Norris να μην το κάνει τόσο καλά αυτό, σε αντίθεση με τον Piastri.
Στον απόηχο του χθεσινού αγώνα, ο Norris δήλωσε: «Νομίζω ότι η 2η θέση είναι το καλύτερο που θα μπορούσαμε να είχαμε πετύχει, είναι αυτό που έπρεπε να είχαμε πετύχει. Απλά πάρα πολλά λάθη. Κάθε φορά που έκανα ένα καλό πράγμα, έκανα δύο άσχημα. Απλά συνέχισα να εμποδίζω τον εαυτό μου να κάνει όση πρόοδο θα έπρεπε να έχω κάνει σήμερα.
«Απλά ξέρεις πότε τα πράγματα κάνουν κλικ. Όταν νιώθεις αυτοπεποίθηση, όταν νιώθεις άνετα. Είμαι σίγουρος ότι έχω αυτό που χρειάζεται. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι είμαι αρκετά καλός. Αλλά κάτι δεν μου κάνει κλικ μέσα στο μονοθέσιο. Δεν είμαι σε θέση να κάνω τους γύρους που έκανα πέρυσι. Εκεί ήξερα κάθε στροφή, όλα όσα θα συνέβαιναν με το αυτοκίνητο. Πώς θα γινόταν».
«Φέτος, δεν θα μπορούσε να είναι πιο αντίθετα μέχρι στιγμής. Ακόμη και στην Αυστραλία, όπου κέρδισα τον αγώνα, ποτέ δεν ένιωσα άνετα, ποτέ δεν ένιωσα αυτοπεποίθηση, το μονοθέσιο ήταν απλά υπέροχο και αυτό με βοηθάει να ξεφύγω από πολλά προβλήματα αυτή τη στιγμή.
«Απλά δεν βρίσκομαι ούτε κατά διάνοια κοντά στις δυνατότητες που έχω, πράγμα που πονάει να το λέω. Πέρασα πολύ χρόνο, για να εξετάσω τα πάντα και να καταλάβω με τι δυσκολεύομαι και τι δεν μου κάνει κλικ. Προσπαθώντας να καταλάβω τι έχει αλλάξει από πέρυσι στη φετινή χρονιά. Φταίω εγώ ή το μονοθέσιο;»
«Είναι περίπλοκο. Δεν αμφισβητώ τον εαυτό μου, αν και μερικές φορές μπορεί να φαίνεται έτσι. Απλά κάτι δεν πάει καλά. Επομένως, δεν αισθάνομαι άνετα όταν βρίσκομαι στο αυτοκίνητο. Απλά αν δεν έχω αυτοπεποίθηση μέσα στο μονοθέσιο για να ξέρω ποιο είναι το όριο, τι να κάνω στις αργές και τις γρήγορες στροφές, δεν πρόκειται ποτέ να είμαι όσο γρήγορος πρέπει, ειδικά όταν ανταγωνίζομαι τους καλύτερους στον κόσμο».