Bayon: Το νέο SUV στη γκάμα της Hyundai

Στην Ελλάδα τον Ιούνιο ο εκπρόσωπος της Hyundai στην πιο αναπτυσσόμενη κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς

Bayon: Το νέο SUV στη γκάμα της Hyundai

Στην Ελλάδα τον Ιούνιο ο εκπρόσωπος της Hyundai στην πιο αναπτυσσόμενη κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς

Να εκμεταλλευτεί το μομέντουμ, δηλαδή την έκρηξη στις πωλήσεις μικρών SUV στην Ευρώπη, επιδιώκει η Hyundai με το νέο της μοντέλο. Το Bayon τοποθετείται στη βάση των οχημάτων ελεύθερου χρόνου της κορεάτικης μάρκας, κάτω από το Kona. Θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα τον Ιούνιο του 2021, σε βενζινοκίνητες εκδόσεις, ορισμένες εκ των οποίων συνδυάζονται και με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V.

Το Bayon δανείζεται το όνομά του από τη γαλλική πόλη Bayonne, στα νοτιοδυτικά της χώρας. Με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4,18 μέτρα, πλάτος 1,77 μ. και ύψος 1,49 μ) και ευρύχωρο εσωτερικό (χάρη και στο μεταξόνιο των 2,58 μ) απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο που θα είναι ταυτόχρονα ευέλικτο στην πόλη και ικανό μακριά από αυτή, με πλούσιους χώρους και αυξημένη απόσταση από το έδαφος (έως 18,3 εκατ. με τροχούς 17 ιντσών). Με όγκο 411 lt, ο χώρος αποσκευών είναι εφάμιλλος μικρομεσαίων οικογενειακών hatchback.

Σχεδίαση

Και στο αμάξωμα του Bayon εφαρμόζεται η νέα σχεδιαστική ταυτότητα Sensuous Sportiness της Hyundai. Λεπτομέρειες όπως μακρόστενα πτά LED φώτα ημέρας με την οριζόντια λεπτή εισαγωγή αέρα τονίζουν την… καταγωγή. Τα κυρίως φώτα που χωρίζονται σε τρία τμήματα και η μεγάλη γρίλια κάνουν το Bayon να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του, τη στιγμή που η προστατευτική ποδιά τονίζει τον SUV χαρακτήρα του.

Στο πλάι ξεχωρίζουν οι έντονες ακμές στο αμάξωμα, η βάση των παραθύρων που ακολουθεί ανοδική πορεία, οι πίσω κολώνες σε σχήμα βέλους και η κλίση της οροφής που θυμίζει coupe. Το πίσω μέρος που χωρίζεται σε διάφορα οριζόντια επίπεδα, ξεχωρίζει από το έντονα κεκλιμένο τζάμι, τα τοποθετημένα στα άκρα φωτιστικά σώματα σε σχήμα βέλους που ενώνονται με μία λεπτή λωρίδα, την προστατευτική ποδιά και την κρυμμένη απόληξη της εξάτμισης.

Το νέο SUV της Hyundai θα είναι διαθέσιμο σε 9 χρώματα αμαξώματος, ανάμεσά τους και το πράσινο Mangrove των φωτογραφιών. Στην πλειοψηφία τους μπορούν να συνδυαστούν με μαύρη οροφή.

Εσωτερικό

Οι σχεδιαστές της Hyundai χάρισαν στο Bayon ένα ευρύχωρο και φωτεινό εσωτερικό. Στάνταρ είναι το σαλόνι με μαύρες υφασμάτινες επενδύσεις, ενώ εναλλακτικά μπορεί να επιλεγεί σε γκρι χρώμα ή γκρι σε συνδυασμό με ραφές και λεπτομέρειες σε πράσινο. Καθώς το μικρό SUV απευθύνεται κυρίως σε νεανικό κοινό, έμφαση έχει δοθεί στην τεχνολογία συνδεσιμότητας. Στη βασική έκδοση υπάρχει ηχοσύστημα με οθόνη 8 ιντσών (με ασύρματη σύνδεση στο Apple CarPlay ή ενσύρματη στο Android Auto) ενώ στις πλουσιότερες μεγάλη οθόνη 10,25 ιντσών που υποστηρίζει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Στον ψηφιακό πίνακας οργάνων με διαγώνιο 10,25 ίντσες, ο οδηγός βλέπει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, όπως τις οδηγίες του συστήματος πλοήγησης ή τα όρια ταχύτητας. Υπάρχουν τρεις είσοδοι USB (δύο μπροστά και μία πίσω) για φόρτιση συσκευών, ενώ μία επιτρέπει τη σύνδεση του κινητού με το infotainment. Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται υψηλής απόδοσης ηχοσύστημα της Bose.

Διαθέσιμη είναι φυσικά η τεχνολογία Hyundai Bluelink που προσφέρει μία σειρά από υπηρεσίες διασύνδεσης του οχήματος. Ανάμεσά τους η απεικόνιση του ημερολογίου Google ή Apple στο σύστημα πολυμέσων. Αν π.χ. στο ημερολόγιο των ραντεβού περιλαμβάνεται διεύθυνση, τότε αυτή περνά αυτόματα στο σύστημα πλοήγησης. Μέσω της εφαρμογής Bluelink ο οδηγός μπορεί να εντοπίσει, να κλειδώσει ή να ξεκλειδώσει εξ αποστάσεως το Bayon, να ελέγξει το επίπεδο καυσίμου ή να δει πότε είναι το επόμενο σέρβις.

Κινητήρες

Κάτω από το καπό του Bayon εναλλάσσονται κινητήρες βενζίνης, συμβατικής τεχνολογίας ή με χρήση ήπιου υβριδικού συστήματος 48V. Όλοι πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d. Στη βάση της γκάμας συναντάμε το γνωστό ατμοσφαιρικό 1.2 MPi 84 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Ο τρικύλινδρος turbo 1.0 T-GDi ισχύος 100 ίππων είναι διαθέσιμος είτε με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είτε με το αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη (7DCT). Οι υβριδικές εκδόσεις 48V με τον 1.0 T-GDi απόδοσης 100 ή 120 PS συνδυάζονται με το νέο έξυπνο χειροκίνητο 6iMT (απεμπλέκει τον κινητήρα από το κιβώτιο όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι) ή το αυτόματο 7DCT.

Ο 1.0 T-GDi έχει τρία προγράμματα οδήγησης (ανεξάρτητα από το αν είναι υβριδικής τεχνολογίας) για επιλογή ανάμεσα στην οικονομία καυσίμου ή τη δυναμική συμπεριφορά: Eco, Normal και Sport. Παράλληλα, το Bayon είναι το πρώτο SUV της Hyundai με τεχνολογία Rev Matching, η οποία κατά το «κατέβασμα» στο κιβώτιο διατηρεί ψηλά τις στροφές του κινητήρα. Η λειτουργία Rev Matching θα είναι διαθέσιμη με τον 1.0 T-GDi 7DCT σε όλα τα προγράμματα οδήγησης και με τον 1.0 T-GDi 48V 6iMT στο πρόγραμμα Sport.

Στην πιο ισχυρή έκδοση με τους 120 ίππους, το Bayon επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 10,4 δλ. και φθάνει σε τελική τα 185 km/h. Οι τιμές για την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 θα γίνουν γνωστές πιο κοντά στο λανσάρισμα του μοντέλου.

Συστήματα ασφαλείας

Η Hyundai ως γνωστόν εκδημοκρατίζει τις τεχνολογίες ασφαλείας. Έτσι προσφέρει στο Bayon μία σειρά από τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού SmartSense, αρκετά από τα οποία βρίσκονται στο βασικό εξοπλισμό του μικρού SUV. Ανάμεσά τους βρίσκονται τα:

Lane Following Assist (LFA) που διατηρεί το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας

Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) με ανίχνευση οχημάτων, πεζών και ποδηλατών, το οποίο ειδοποιεί τον οδηγό για επικείμενη σύγκρουση και ενεργοποιεί τα φρένα. Μάλιστα το σύστημα έχει λειτουργία Junction Turning, που ενεργοποιεί την πέδηση κατά την αριστερή στροφή σε διασταύρωση για την αποτροπή ατυχήματος.

Navigation Smart Cruise Control (NSCC) που προσαρμόζει την ταχύτητα με βάση τις πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!