Μπορεί ο Max Verstappen και η Red Bull να είχαν εξασφαλίσει τα Πρωταθλήματα Οδηγών και Κατασκευαστών, αντίστοιχα, πολύ πριν από την ολοκλήρωση της φετινής σεζόν της Formula 1, αλλά στο φινάλε του GP Άμπου Ντάμπι, κρίθηκε η τελική βαθμολογία του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, που έκανε διαφορά πολλών εκατομμυρίων στα έσοδα των ομάδων.
Η Mercedes και η Ferrari έδωσαν την πιο σκληρή μάχη στο GP Άμπου Ντάμπι, για τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με τελική νικήτρια, η 4η θέση της McLaren δεν απειλήθηκε από την Aston Martin, ενώ η Williams κατάφερε να επισφραγίσει την 7η θέση, παρά τις πολύ καλές προσπάθειες της AlphaTauri στους τελευταίους αγώνες. Η Alpine ήταν η μοναδική ομάδα πέραν της Red Bull που είχε εξασφαλίσει την 6η θέση πριν από το GP Άμπου Ντάμπι.
Παρότι που η ακριβής κατανομή των χρηματικών επάθλων της F1 είναι μυστική, είναι δυνατόν να γίνει μια καλή εκτίμηση για το πόσο αξίζει κάθε θέση χρησιμοποιώντας πληροφορίες που είναι διαθέσιμες. Σύμφωνα με τη Συνθήκη Ομονοίας, που διέπει τον τρόπο διαχείρισης του σπορ, το χρηματικό έπαθλο των ομάδων αποτελεί το 50% του κέρδους από τα εμπορικά δικαιώματα της F1.
Αλλά οι ομάδες δεν παίρνουν πάντα το 50%, καθώς μετά από ένα συγκεκριμένο σημείο εσόδων, το ποσοστό απολαβών της διοίκησης της Formula 1 αυξάνεται. Για παράδειγμα, το 2022 το χρηματικό έπαθλο ήταν 1,157 δισεκατομμύρια δολάρια, από έσοδα ύψους 2,57 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που αντιστοιχεί περίπου στο 45%.
Αυτές οι πληρωμές δεν μοιράζονται επίσης εξίσου. Η Ferrari, όντας η μοναδική ομάδα που έχει συμμετάσχει σε κάθε σεζόν στην ιστορία του Πρωταθλήματος της F1 από το 1950, λαμβάνει μια επιπλέον πληρωμή για την ιστορική της σημασία, που εκτιμάται ότι είναι το 5% του χρηματικού επάθλου.
Άλλες ομάδες (Red Bull, Mercedes, McLaren, Alpine, Williams) λαμβάνουν περισσότερα χρήματα για επιτυχίες του παρελθόντος, όπως η κατάκτηση του Πρωταθλήματος. Έτσι, εκτιμάται ότι οι μπόνους πληρωμές αντιπροσωπεύουν περίπου το 25% του χρηματικού επάθλου, αφήνοντας το υπόλοιπο να μοιράζεται στις 10 ομάδες ανάλογα με την κατάταξη του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.
Τα προβλεπόμενα κέρδη της F1 για τη φετινή χρονιά αναμένεται να αυξηθούν έως και 10% σε σχέση με το 2022, πράγμα που σημαίνει ότι οι πληρωμές των ομάδων θα ανέλθουν σε περίπου 1,25 – 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια, οπότε οι παρακάτω αριθμοί υπολογίζονται με βάση ένα χρηματικό έπαθλο 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων.
Μερίδιο χρηματικού επάθλου ομάδων F1 για το 2023
Θέση | Ομάδα | Χρηματικό έπαθλο |
1 | Red Bull | 140.000.000 $ |
2 | Mercedes | 131.000.000 $ |
3 | Ferrari | 122.000.000 $ |
4 | McLaren | 113.000.000 $ |
5 | Aston Martin | 104.000.000 $ |
6 | Alpine | 95.000.000 $ |
7 | Williams | 87.000.000 $ |
8 | AlphaTauri | 78.000.000 $ |
9 | Alfa Romeo | 69.000.000 $ |
10 | Haas | 60.000.000 $ |