F1: Η Haas ζητά επανεξέταση των αποτελεσμάτων του GP ΗΠΑ

Η Haas ζητά επανεξέταση των αποτελεσμάτων του GP ΗΠΑ, όπου υπήρχαν αρκετοί οδηγοί που έβγαιναν συστηματικά εκτός πίστας στη στροφή 6 και δεν τιμωρήθηκαν, θα πρέπει όμως να αποδείξει ότι υπάρχουν καινούργια στοιχεία.

F1: Η Haas ζητά επανεξέταση των αποτελεσμάτων του GP ΗΠΑ

Η Haas ζητά επανεξέταση των αποτελεσμάτων του GP ΗΠΑ, όπου υπήρχαν αρκετοί οδηγοί που έβγαιναν συστηματικά εκτός πίστας στη στροφή 6 και δεν τιμωρήθηκαν, θα πρέπει όμως να αποδείξει ότι υπάρχουν καινούργια στοιχεία.

Τα όρια πίστας αποτελούν θέμα συζήτησης στη σύγχρονη Formula 1 πολύ συχνότερα από όσο θα έπρεπε, κυρίως λόγω των μεγάλων ασφαλτοστρωμένων χώρων διαφυγής που έχουν οι πίστες στις μέρες μας. Επισήμως, στο φετινό GP Αυστρίας υπήρξαν 83 υπερβάσεις ορίων πίστας, στο GP Κατάρ 51, και στο GP ΗΠΑ 35. Για το Austin όμως, υπάρχουν αποδείξεις ότι και άλλοι οδηγοί βγήκαν εκτός πίστας πολλές φορές κατά τη διάρκεια του αγώνα, χωρίς να τιμωρηθούν.

Στο GP Αυστρίας μοιράστηκαν 12 ποινές 5 δλ., αλλά στο GP ΗΠΑ μόνο μία, στον Alex Albon. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες δεν τιμώρησαν τον Ταϊλανδό οδηγό της Williams για πολλαπλές εξόδους από τα όρια της πίστας στη στροφή 6, επειδή δεν υπήρχαν επαρκή αποδεικτικά στοιχεία από τα τηλεοπτικά πλάνα στη συγκεκριμένη στροφή για να αποφασίσουν αν υπάρχει παράβαση.

Ο Sergio Perez από την πλευρά του βγήκε με τη Red Bull εκτός πίστας στο ίδιο σημείο 21 φορές κατά τη διάρκεια του GP ΗΠΑ και δεν ήταν ο μόνος. Το θέμα συζητήθηκε στη συνάντηση των εκπροσώπων των ομάδων στο Μεξικό με το διευθυντή αγώνων της F1, Niels Wittich, όπου ο Γερμανός ανέφερε ότι η ποιότητα των πλάνων από την κάμερα στην πίστα στη στροφή 6 δεν ήταν αρκετά καθαρά για να καταδικαστούν οι οδηγοί για υπέρβαση ορίων πίστας.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Auto Motor und Sport, o αθλητικός διευθυντής της FIA, Steve Nielsen, ανέφερε ότι οι αγωνοδίκες δεν είχαν τα σχετικά πλάνα από όλες τις onboard κάμερες των μονοθεσίων τη στιγμή που έβγαλαν τις αποφάσεις τους την Κυριακή μετά τον αγώνα στο Austin, κάτι που ακούγεται περίεργο, διότι είναι διαθέσιμα από τη συνδρομητική πλατφόρμα του F1TV. Ο μάνατζερ της ομάδας της Haas, Peter Crolla, δεν ήταν ευχαριστημένος με τις εξηγήσεις που δέχθηκε από τους εκπροσώπους της FIA, και μελέτησε τα onboard πλάνα μέσα από τη Williams του Albon αλλά και από τα μονοθέσια που τον ακολουθούσαν.

Η Haas μέτρησε 17 παραβάσεις ορίων πίστας στη στροφή 6 από τον Albon, που αποδεικνύονται από τα πλάνα από μονοθέσια που τον ακολουθούσαν. Με αφορμή αυτό, η αμερικανική ζήτησε να επανεξεταστεί το θέμα, σε μία επιστολή 28 σελίδων προς τη FIA. Αυτό θα συμβεί μόνο αν αποδειχθεί ότι υπάρχουν καινούργια στοιχεία που δεν ήταν διαθέσιμα στους αγωνοδίκες όταν έβγαλαν την απόφασή τους.

F1 - Kevin Magnussen (Haas), GP ΗΠΑ 2023

Αν ισχύει ότι ο Nielsen ανέφερε πως οι αγωνοδίκες δεν είχαν τα onboard πλάνα στη διάθεσή τους, αυτά που προτάσσει η Haas μπορούν να θεωρηθούν καινούργια στοιχεία. Αν η Haas καταφέρει να κάνει την υπόθεση να επανεξεταστεί, θα μπορούσε να οδηγήσει σε διαφορετική τελική κατάταξη για το GP ΗΠΑ, με τους Albon και Perez, καθώς και τον έτερο οδηγό της Williams, Logan Sargeant και το Lance Stroll (Aston Martin) να δέχονται ποινές.

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της Haas, καθένας από τους προαναφερθέντες οδηγούς θα πρέπει να λάβουν ποινές 5 δλ. για κάθε παράπτωμα πέραν των τριών πρώτων. Στο GP Αυστρίας όμως, λόγω των πολυάριθμων παραβάσεων, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να επιβάλουν ποινές με τον ακόλουθο τρόπο: 5 δλ. για 4 παραβάσεις και 10 δλ. για 5 παραβάσεις, και μετά άλλα 5 δλ. για 9 παραβάσεις και άλλα 10 δλ. για 10 παραβάσεις. Με αυτό το σύστημα, και εφόσον αποδειχθούν οι παραβάσεις, στο GP ΗΠΑ ο Albon θα δεχόταν ποινή 30 δλ., ο Perez 40 δλ., ο Sargeant 10 δλ. και ο Stroll 35 δλ.

Αυτό θα έριχνε τον Perez από την 4η στην 8η θέση, ενώ ο Stroll θα παρέμενε 7ος. Ωστόσο, ο Nico Hulkenberg της Haas θα έπαιρνε τους 2 βαθμούς της 9ης θέσης και ο Sargeant θα παρέμενε 10ος. Ο λόγος για τον οποίο η Haas κυνηγά αυτή την υπόθεση είναι διότι στους τελευταίους αγώνες θα αποφασιστούν οι θέσεις στην τελική βαθμολογία του Πρωταθλήματος ΚατασκευαστώνΜία καλύτερη θέση μπορεί να αποφέρει έως και 10 εκατομμύρια δολάρια περισσότερα σε μία ομάδα από το εμπορικά δικαιώματα της F1. Παράλληλα, FIA έχει δεσμευτεί ότι θα βελτιώσει τον εξοπλισμό της για να εποπτεύει πιο αποτελεσματικά τις υπερβάσεις ορίων πίστας.

F1 - Kevin Magnussen & Nico Hulkenberg (Haas), GP ΗΠΑ 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!