F1: Κέρδη για την Alpine, απώλειες για την Aston Martin το 2022

Η ομάδα της Alpine στη Formula 1 ανακοίνωσε ότι είχε κέρδη 26,2 εκατ. λιρών Αγγλίας το 2022, ενώ η Aston Martin σημείωσε απώλειες ύψους 53 εκατ. λιρών, βρισκόμενη στη διαδικασία ανέγερσης νέων εγκαταστάσεων.

F1: Κέρδη για την Alpine, απώλειες για την Aston Martin το 2022

Η ομάδα της Alpine στη Formula 1 ανακοίνωσε ότι είχε κέρδη 26,2 εκατ. λιρών Αγγλίας το 2022, ενώ η Aston Martin σημείωσε απώλειες ύψους 53 εκατ. λιρών, βρισκόμενη στη διαδικασία ανέγερσης νέων εγκαταστάσεων.

Για το οικονομικό έτος του 2022 στη Formula 1, η ομάδα της Alpine σημείωσε σημαντικά κέρδη σε αντίθεση με την ομάδα της Aston Martin που είχε απώλειες, καθώς βρισκόταν στη φάση κατασκευής του νέου εργοστασίου της ομάδας στο Silverstone. Η Alpine, με οικονομική ενίσχυση από την άφιξη του νέου βασικού της σπόνσορα BWT, αύξησε τα έσοδά της από 201.485.000 λίρες Αγγλίας το 2021, σε 249.038.000 λίρες πέρυσι, σημειώνοντας ανάπτυξη 23,6%. Τα έξοδα της ομάδας αυξήθηκαν κατά 21,6% από το 2021, δηλαδή από 145.264.000 λίρες σε 170.395.000 λίρες.

Η γαλλική ομάδα ανακοίνωσε ότι «ενώ οι δραστηριότητες επηρεάστηκαν από τον πληθωρισμό, η δεύτερη χρονιά του budget cap σε συνδυασμό με μια πειθαρχημένη προσέγγιση στον έλεγχο του κόστους, οδήγησε σε αύξηση του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους κατά 37%, ανερχόμενα σε 36,6 εκατ. λίρες». Η τιμή αυτή ήταν περίπου 9,5 εκατ. λίρες υψηλότερη από ό,τι το 2021, αλλά το τελικό κέρδος μετά φόρων (26.214.000 λίρες) ήταν στην πραγματικότητα μειωμένο κατά 2,9 εκατ.

Οι αριθμοί δείχνουν επίσης ότι η συνεισφορά της Renault στον κύκλο εργασιών μάρκετινγκ της ομάδας μειώθηκε από 60,6 εκατ. σε 42,2 εκατ. λίρες, αντανακλώντας το γεγονός ότι είχε αυξήσει τα έσοδά της από άλλες πηγές. Τα στοιχεία για το προσωπικό στις εγκαταστάσεις του Enstone έδειξαν αύξηση από 820 άτομα το 2021 σε 871 άτομα το 2022, καθώς η ομάδα συνέχισε την επέκτασή της, αν και η αύξηση αφορούσε κυρίως τη διοίκηση, ενώ μόνο 14 άτομα προστέθηκαν στα τμήματα μηχανολογίας και παραγωγής.

Στις αρχές του 2022, η Renault (μέσω της βρετανικής θυγατρικής εταιρείας της Grigny) αγόραση το υπόλοιπο 10% της ομάδας που ανήκε στη Genii Capital έπειτα από την πώληση της Lotus στο γαλλικό κατασκευαστή στο τέλος του 2015. Αλλά η Renault παρέμεινε ιδιοκτήτρια του 100% της ομάδας για περίπου ενάμιση χρόνο, καθώς φέτος το καλοκαίρι, εισήλθαν νέοι μέτοχοι, μετά την αγορά του 24% από τρεις οικονομικούς οργανισμούς, τις Otro Capital, RedBird Capital Partners και Maximum Effort Investments, με τον αστέρα του Hollywood, Ryan Reynolds, να βρίσκεται μεταξύ των εμπλεκομένων.

Παράλληλα, η Aston Martin ανακοίνωσε ότι για το οικονομικό έτος του 2022 σημείωσε απώλειες ύψους 53 εκατ. λιρών Αγγλίας δηλαδή σχεδόν 9 εκατ. περισσότερες από το 2021, παρότι είχε 32 εκατ. περισσότερα έσοδα από σπόνσορες και το χρηματικό έπαθλο. Το 2022, η Aston Martin είχε κύκλο εργασιών κύκλο εργασιών ύψους 188.728.000 λιρών, έναντι 150.438.000 λιρών το 2021. Παράλληλα, τα έξοδα της ομάδας του Silverstone αυξήθηκαν από 107.735.000 λίρες το 2021 σε 152.046.000 το 2022.

Οι συνολικές δαπάνες για το προσωπικό του ομίλου ανήλθαν σε 54.983.000 λίρες Αγγλίας, σημειώνοντας αύξηση περίπου 10% σε σχέση με το 2021. Ο συνολικός αριθμός εργαζομένων ανήλθε σε 504 άτομα το 2022, με 81 ανθρώπους στη διοίκηση και 423 τεχνικούς να απασχολούνται στο σχεδιασμό, την παραγωγή και τα τεχνικά θέματα. Πρόκειται για σημαντική αύξηση από το προσωπικό 401 ατόμων που υπήρχε το 2021, γεγονός που αντικατοπτρίζει τη συνεχιζόμενη επέκταση της ομάδας.

Ωστόσο, η Aston Martin εξακολουθούσε πέρυσι να είναι έχει πολύ μικρότερο προσωπικό από την Alpine (871 άτομα το 2022). Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Alpine κατασκευάζει το δικό της κιβώτιο, ενώ η Aston Martin το παραλαμβάνει έτοιμο από τη Mercedes. Αναφερόμενη στις σημαντικές επενδύσεις για την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων στο Silverstone, η Aston Martin σημείωσε ότι «στις 31 Δεκεμβρίου 2021 ο όμιλος είχε δεσμευτεί σε κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους 64.985.490 δολαρίων για την ανέγερση του Aston Martin F1 Campus».

Η συνεισφορά όσον αφορά το μάρκετινγκ της αυτοκινητοβιομηχανίας της Aston Martin Lagonda στην ομάδα της F1 για το 2022 ήταν 19.208.000 λίρες, μειωμένη κατά 844.000 λίρες σε σχέση με το 2021. Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι ότι το 2022 η ομάδα κατέβαλε στην Falcon Racing Services Inc. 1.835.000 δολάρια για την παροχή των αγωνιστικών υπηρεσιών του Lance Stroll, ποσό που στην πραγματικότητα ήταν κατά 225.000 δολάρια μειωμένο από το 2021. Η Falcon με τη σειρά της παρείχε 1.125.000 δολάρια σε έσοδα από σπόνσορες το 2022.

Η εταιρεία ξεκαθάρισε επίσης ότι όπως και άλλες ομάδες της F1 διευρύνει τους ορίζοντές της με το τμήμα Aston Martin Performance Technologies που δημιουργήθηκε πρόσφατα, το οποίο «μεταφέρει τα διδάγματα από την πίστα και τα εφαρμόζει σε προβλήματα του πραγματικού κόσμου», προσθέτοντας ότι ο νέος οργανισμός «ανέλαβε το πρώτο του συμβόλαιο κατά τη διάρκεια του 2022 και έχει μια ισχυρή σειρά ευκαιριών στο πλαίσιο του μελλοντικού σχεδίου ανάπτυξής της».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!