F1-GP Ιταλίας: 10η συνεχόμενη νίκη του Max Verstappen

O Max Verstappen έσπασε άλλο ένα ρεκόρ, αυτό των περισσότερων σερί νικών, με τη 10η συνεχόμενη επιτυχία του στο GP Ιταλίας, στο «1-2» της Red Bull, με τη Ferrari να συμβιβάζεται με το χαμηλότερο σκαλί του βάθρου με τον Carlos Sainz.

F1-GP Ιταλίας: 10η συνεχόμενη νίκη του Max Verstappen

O Max Verstappen έσπασε άλλο ένα ρεκόρ, αυτό των περισσότερων σερί νικών, με τη 10η συνεχόμενη επιτυχία του στο GP Ιταλίας, στο «1-2» της Red Bull, με τη Ferrari να συμβιβάζεται με το χαμηλότερο σκαλί του βάθρου με τον Carlos Sainz.

Ο Max Verstappen έσπασε στο GP Ιταλίας το ρεκόρ των περισσότερων σερί νικών στην ιστορία της Formula 1 με τη 10η συνεχόμενη επιτυχία του, όπου η υπεράσπιση της Ferrari διήρκεσε 15 γύρους. Ο Ολλανδός επικράτησε με ευκολία, παρότι έπρεπε να κόψει ρυθμό λόγω ενός μικρού προβλήματος στα τελικά στάδια του αγώνα. Η Red Bull σημείωσε το 6ο φετινό της «1-2» τα περισσότερα που έχει καταφέρει εντός μίας σεζόν αφότου ο Sergio Perez κέρδισε τη σκληρή μάχη με τις Ferrari. Η αυστριακή ομάδα συνέχισε το σερί νικών που έχει φτάσει πλέον τις 15.

Παρότι πάλευε με την καταπόνηση ελαστικών στις υψηλές θερμοκρασίες, οι δύο οδηγοί της έδωσαν σκληρή μάχη για να αποτρέψουν την κυριαρχία της Red Bull, αλλά δεν τα κατάφεραν. Ο poleman Carlos Sainz έδωσε σκληρή μάχη τόσο με τους Verstappen και Perez, όσο και με τον team-mate του στη Ferrari, Charles Leclerc, o οποίος πίεζε ασφυκτικά τον Ισπανό στους τελευταίους γύρους, διακινδυνεύοντας μία επαφή μεταξύ τους, με πολλά μπλοκαρίσματα φρένων.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Ιταλίας

Ο Μονεγάσκος έκανε ό,τι μπορούσε για να αποσπάσει την τελευταία θέση του βάθρου από τον Sainz, αλλά δεν τα κατάφερε και ο Ισπανός ανέβηκε στο podium για πρώτη φορά φέτος και αναδείχθηκε οδηγός του αγώνα από τους θεατές. Οι tifosi είδαν έναν οδηγό της Scuderia στο βάθρο για πρώτη φορά σε αγώνα χωρίς σπριντ. O Sainz, που γιόρτασε τα 29α γενέθλιά του την Παρασκευή, ήταν όλο το τριήμερο ταχύτερος από τον Leclerc, έχοντας ίσως προσαρμοστεί καλύτερα στη διαφορετική ισορροπία (πιο νευρικό πίσω μέρος στα φρένα) που δημιουργούν οι απαιτήσεις της Monza όσον αφορά τις αεροδυναμικές ρυθμίσεις.

Ο George Russell δεν κατάφερε να απειλήσει τις Ferrari σε κανένα σημείο του αγώνα, και είχε έναν ήσυχο αγώνα, χωρίς να απειλείται. Αμφότεροι οι οδηγοί της Mercedes δέχθηκαν ποινές 5 δλ., ο Russell για αντικανονικό προσπέρασμα και ο Lewis Hamilton, που τερμάτισε 6ος, λόγω της σύγκρουσης που προκάλεσε με τον Oscar Piastri, που κόστισε στον Αυστραλό οδηγό της McLaren μία θέση στους βαθμούς. Εντέλει, οι ποινές των οδηγών της Mercedes δεν επηρέασαν το τελικό αποτέλεσμα του αγώνα, καθώς αμφότεροι είχαν αναπτύξει μεγαλύτερη διαφορά από αυτούς που τους ακολουθούσαν.

Ο Alex Albon έκανε άλλον ένα πολύ καλό αγώνα υπεράσπισης, παροπλισμένος με την υψηλή ταχύτητα της Williams στις ευθείες, η οποία όμως υπερθέρμαινε τα ελαστικά της. Ο Ταϊλανδός σημείωσε όμως 6 πολύτιμους στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών βαθμούς, διατηρώντας πίσω του τον Lando Norris με τη McLaren. Δεν ήταν ένας από τους καλύτερους αγώνες της βρετανικής ομάδας, που ενορχήστρωσε το undercut μεταξύ των δύο οδηγών της, οι οποίοι είχαν σύγκρουση μεταξύ τους.

Στην 9η θέση τερμάτισε ο Fernando Alonso με την Aston Martin, η οποία μόνο στο τέλος είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τους προπορευόμενους. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα ολοκλήρωσε ο Valtteri Bottas με την ειδικά χρωματισμένη Alfa Romeo. Στην 11η θέση, έπειτα από έναν πολύ καλό αγώνα τερμάτισε ο Liam Lawson με την AlphaTauri, στο 2ο Grand Prix του στη Formula 1. O Νεοζηλανδός επωφελήθηκε από την ποινή 5 δλ. που δέχθηκε ο Piastri διότι τον προσπέρασε αντικανονικά στη Roggia. O Αυστραλός θα είχε τερματίσει στους βαθμούς, αν δεν τον είχε χτυπήσει ο Hamilton.

Χρονικό αγώνα

Ο Hamilton ήταν μαζί με τους Bottas και Magnussen οι τρεις οδηγοί που επέλεξαν αν εκκινήσουν με τη σκληρή γόμα, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους οδηγούς που επέλεξαν τη μέση. Η μονάδα ισχύος στην πλάτη του Yuki Tsunoda παρέδωσε το πνεύμα κατά τη διάρκεια του γύρου σχηματισμού, και πάρκαρε την AlphaTauri λίγο πριν από την τελευταία στροφή. H διεύθυνση αγώνων αποφάσισε να επαναλάβει το γύρο σχηματισμού, αφαιρώντας έναν αγωνιστικό από το σύνολο, καθώς οι άνθρωποι της πίστας προσπαθούσαν να απομακρύνουν το μονοθέσιο του Ιάπωνα.

Ο Leclerc ανέφερε ότι η Ferrari του δεν έστριβε σωστά στις δεξιές στροφές, αλλά δεν υπήρχε κάποια ένδειξη στην τηλεμετρία. Ο Perez ανέφερε ότι όταν σήκωνε το πόδι του από το γκάζι ο κινητήρας δεν συμπεριφερόταν σωστά. Η AlphaTauri δεν μπορούσε να μετακινηθεί εύκολα, οπότε η διαδικασία διακόπηκε, με φορτηγό να εισέρχεται στην πίστα για να απομακρύνει το ιταλικό μονοθέσιο. Η διεύθυνση αγώνα δεν είχε ανοίξει την πύλη από το pit lane που οδηγεί στην πίστα, αλλά δύο μηχανικοί της Alfa Romeo είχαν ήδη πηδήξει το pit wall, πριν εγκριθεί η πρόσβαση στο grid.

Αυτή η διαδικασία θα επηρέασε τη θερμοκρασία και τη λειτουργία ορισμένων συμπλεκτών, αλλά φαίνεται ότι τα ελαστικά δεν πρόλαβαν να κρυώσουν πάρα πολύ πριν επανατοποθετηθούν οι ηλεκτρικές κουβέρτες, όπως π.χ. τα φρένα. Στις 16:20 (ώρα Ελλάδας) πραγματοποιήθηκε τρίτος αναγνωριστικός γύρος που αφαιρέθηκε από το σύνολο του αγώνα, που θα είχε διάρκεια 51 γύρων.

F1 - GP Ιταλίας 2023, Εκκίνηση

Στην εκκίνηση, οι Ferrari ξεκίνησαν καλύτερα από τον Verstappen, αλλά o Leclerc στριμώχθηκε στην εσωτερική του πρώτου chicane και αναγκάστηκε να υπερασπιστεί την 3η θέση από τον Russell έως το chicane της Roggia. Oι δύο οδηγοί της McLaren κατάφεραν να κερδίσουν μία θέση έκαστος (με το Hamilton να πέφτει 9ος, πίσω από τον Norris), ωστόσο, ο Albon κατάφερε να ανακτήσει την θέση από τον Piastri στο 2ο γύρο, πριν ενεργοποιηθεί το DRS.

Ο Verstappen παρατήρησε ότι η Ferrari του Sainz είχε αρχίσει να γλιστράει ήδη από τον 4ο γύρο. Ο Ολλανδός έκανε την πρώτη του απόπειρα προσπεράσματος στον 6ο γύρο, για να δει τον Sainz να του κλείνει την πόρτα, κίνηση που ο Verstappen έκρινε άτακτη, αλλά ήταν απόλυτα εντός των ορίων. Ο Verstappen έχασε λίγο χρόνο από αυτό το περιστατικό, γεγονός που έδωσε μία ανάσα στο Sainz. Παράλληλα, ο Perez πίεζε τον Russell για την 4η θέση, τον οποίο η Mercedes συμβούλευσε να διαχειριστεί καλύτερα το μονοθέσιο. Η απότομη απάντηση του Βρετανού ήταν ότι είχε την πίεση της Red Bull στην πλάτη του.

Ο Verstappen ανέφερε στον ασύρματο ότι η Ferrari είχε πολύ υψηλή ταχύτητα στις ευθείες και δεν μπορούσε να πλησιάσει σε απόσταση βολής τον Sainz ακόμα και με το DRS, και έλαβε απάντηση ότι τα πίσω ελαστικά του Ισπανού είχαν αρχίσει να καταπονούνται. Στο 14ο γύρο, ο Perez προσπέρασε τον Russell αλλά αμφότεροι βρέθηκαν εκτός πίστας στο πρώτο chicane, καθώς καθυστέρησαν αμφότεροι το φρενάρισμά τους. Ο Perez εντέλει επέστρεψε τη θέση.

Στον επόμενο γύρο, ο Sainz μπλόκαρε τα φρένα του στο πρώτο chicane, βγήκε εκτός ιδανικής γραμμής, και αυτό επέτρεψε στον Verstappen να επωφεληθεί και να περάσει επικεφαλής στο chicane της Roggia από την εσωτερική. Η Ferrari δεν επωφελήθηκε από την ευκαιρία να κάνει το undercut στη Red Bull, καθώς ήταν πολύ νωρίς στον αγώνα, ενώ ο Perez κατάφερε να περάσει μπροστά από τον Russell στο 16ο γύρο, ενώ ο Albon εισήλθε στα pits, αντιμετωπίζοντας προβλήματα υπερθέρμανσης με τα ελαστικά του. Παράλληλα, ο Norris ανέφερε ότι είναι ταχύτερος από τον team-mate του Piastri, που βρισκόταν μπροστά του.

Ο Verstappen έδειξε άμεσα ότι μπορούσε να κινηθεί 0,6 δλ. πιο γρήγορα από τις Ferrari μπορούσε να κινηθεί, ενώ ο Leclerc πίεζε τον Sainz πλέον, καθώς ο Ισπανός είχε καταπονήσει τα πίσω ελαστικά του. Παράλληλα, με τον ίδιο ρυθμό (και στη συνέχεια ακόμα ταχύτερο) πλησίαζε τις Ferrari ο Perez. Στο τέλος του 19ου γύρου, η Ferrari κάλεσε τον Sainz στα pits, όπως και η Mercedes τον Russell. Καθώς επέστρεψε στην πίστα, ο Russell πέρασε εμπρός από τον Ocon παρακάμπτοντας το πρώτο chicane, γεγονός για το οποίο δέχθηκε ποινή 5 δλ.

H Red Bull αντέδρασε άμεσα με τον Verstappen, ενώ η Ferrari κάλεσε στα pits τον Leclerc, ο οποίος επέστρεψε στην πίστα ακριβώς πίσω από τον Sainz, τον οποίο πίεσε σκληρά στη συνέχεια. Έπειτα, ήταν η σειρά του Perez να επισκεφθεί τα pits και επέστρεψε στην πίστα πίσω από τις Ferrari. Οι δύο McLaren είχαν βρεθεί επικεφαλής, και η βρετανική ομάδα έκανε με το Norris το undercut στον Piastri. Όταν έκανε και ο Αυστραλός το pit stop του, βγήκε δίπλα από την άλλη McLaren, με τα δύο μονοθέσια να έχουν επαφή μεταξύ τους, παρότι ο Norris είχε αφήσει αρκετό χώρο στην εσωτερική. Ο Piastri δεν είχε βρεθεί στην κορυφή της πρώτης στροφής.

Ο Verstappen πέρασε στο μέσο του αγώνα τον Hamilton για την πρωτοπορία, καθώς ο Βρετανός επέκτεινε το πρώτο του stint με τη σκληρή γόμα. Σύντομα, οι Ferrari, υπό την πίεση του Perez, πλησίασαν τον Hamilton, τον οποίο όλοι προσπέρασαν με ευκολία, πριν ο Βρετανός εισέλθει στα pits στο τέλος του 27ου γύρου και να επιστρέψει στην πίστα πίσω από τον Alonso. O Hamilton είχε κάνει παράπονα για την καταπόνηση των ελαστικών, η οποία ήταν υψηλότερη από το προβλεπόμενο, λόγω της υψηλής θερμοκρασίες του ασφαλτοτάπητα (43 βαθμοί Κελσίου).

Ωστόσο, ο Hamilton κατάφερε να περάσει τον Alonso στον επόμενο γύρο. Παράλληλα, η Williams είχε υπερθερμάνει και πάλι τα πίσω ελαστικά του Albon και οι McLaren ασκούσαν πίεση στον Ταϊλανδό. Ο Norris είχε ένα μπλοκάρισμα φρένων επιτιθέμενος στον Albon. Στον 31ο γύρο, ο Leclerc δεν είχε DRS και ο Perez προσπάθησε να επιτεθεί, αλλά πάτησε με ένα τροχό στα χαλίκια στην είσοδο της Roggia. Στον επόμενο γύρο, ο Leclerc δεν είχε απάντηση στην επίθεση του Perez, ο οποίος πέρασε στην 3η θέση.

Ο Leclerc κατάφερε να διατηρηθεί κοντά στον Perez για να επωφελείται από το DRS. Ο Μεξικανός που δεν κατάφερνε να πλησιάσει γρήγορα τον Sainz, που είχε απομακρυνθεί 2 δλ. O Norris προσπάθησε έκανε μία απόπειρα προσπεράσματος εναντίον του Albon, αλλά βρέθηκε χωρίς χώρο και βγήκε εκτός πίστας στο πρώτο chicane. H McLaren προσπάθησε να κάνει μία προσποίηση στον ασύρματο, καλώντας το Norris στα pits.

Ενώ οι McLaren έχαναν χρόνο πίσω από τον Albon, o Hamilton είχε φτάσει τον Piastri και επιτέθηκε, αλλά αμφότεροι βγήκαν εκτός πίστας στη Roggia. Παράλληλα, ο Perez είχε φτάσει τον Sainz. O Hamilton επιτέθηκε ξανά στη Roggia από την εσωτερική, αλλά καθώς μετακινήθηκε προς την αγωνιστική γραμμή στα φρένα, δεν άφησε χώρο στον Piastri, γεγονός που οδήγησε στη σύγκρουση μεταξύ τους και κατέστρεψε την εμπρός αεροτομή της McLaren, που εισήλθε στα pits για να την αντικαταστήσει, χάνοντας ένα σίγουρο τερματισμό στους βαθμούς. Ο Hamilton δέχθηκε ποινή 5 δλ. για το περιστατικό.

Ο Perez βγήκε εκτός πίστας επιτιθέμενος στο Sainz και παραπονέθηκε ότι ο Ισπανός μετακινούνταν αργά στο φρενάρισμα για να υπερασπιστεί τη θέση του. Στον 45ο γύρο, ο Perez επιτέθηκε ξανά και βγήκε εκτός πίστας, για να χάσει ένα μικρό κομμάτι της Red Bull, ενώ ο Hamilton προσπέρασε το Norris για την 7η θέση και βρέθηκε πίσω από τον Albon.

Στον 46ο γύρο, ο Perez κατάφερε να προσπεράσει τον Sainz πριν από τα φρένα για την πρώτη στροφή και απέσπασε τη 2η θέση, για να απομακρυνθεί άμεσα. Ο Sainz βρέθηκε υπό την πίεση του Leclerc, ο οποίος κατάφερε να περάσει στην ευθεία, πριν μπλοκάρει τα φρένα του. Στο δεύτερο chicane, ο Sainz πέρασε μπροστά καθώς αμφότεροι βγήκαν εκτός πίστας.

Ο Hamilton πέρασε και τον Albon για την 6η θέση, πίσω από τον οποίο είχε κολλήσει ο Norris και πλέον και ο Alonso. Οι Ferrari συνέχιζαν να δίνουν μάχη, μπλοκάροντας τα φρένα τους. Ο Sainz ζήτησε να δοθεί εντολή να διατηρήσουν τις θέσεις τους. Αυτό και έκανε η Scuderia, διατάζοντας τον Leclerc να μη λάβει άλλα ρίσκα. Ωστόσο, στον τελευταίο γύρο, ο Leclerc μπλόκαρε τα φρένα του στην πρώτη στροφή και παραλίγο να προκαλέσει σύγκρουση μεταξύ των δύο Ferrari. Ο Hamilton πρόλαβε να αναπτύξει επαρκή διαφορά από τον Albon για να μη χάσει τη θέση του λόγω της ποινής 5 δλ. που είχε δεχθεί.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!