F1-GP Ολλανδίας: Σειρά εκκίνησης, στρατηγικές και ελαστικά

Δείτε την τελική σειρά εκκίνησης του GP Ολλανδίας, τις ταχύτερες στρατηγικές και τα διαθέσιμα σετ ελαστικών των οδηγών πριν από την έναρξη του αγώνα στον οποίο ο Max Verstappen θέλει να ισοφαρίσει εντός έδρας το ρεκόρ 9 συνεχόμενων νικών.

F1-GP Ολλανδίας: Σειρά εκκίνησης, στρατηγικές και ελαστικά

Δείτε την τελική σειρά εκκίνησης του GP Ολλανδίας, τις ταχύτερες στρατηγικές και τα διαθέσιμα σετ ελαστικών των οδηγών πριν από την έναρξη του αγώνα στον οποίο ο Max Verstappen θέλει να ισοφαρίσει εντός έδρας το ρεκόρ 9 συνεχόμενων νικών.

Οι κατατακτήριες δοκιμές του GP Ολλανδίας, που διεξήχθησαν σε μεικτές συνθήκες, παρήγαγαν μία ανακατεμένη σειρά εκκίνησης για το σημερινό αγώνα. Ωστόσο, αυτός που κατέκτησε την pole position δεν ήταν άλλος από τον Max Verstappen, αν και ο Ολλανδός είχε δύο αγώνες να εκκινήσει από την πρώτη θέση. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Verstappen αποτελεί το απόλυτο φαβορί για την επικράτηση και στον αγώνα, εκτός μεγάλου απροόπτου. Αν τα καταφέρει και σήμερα, ο Verstappen θα ισοφαρίσει το ρεκόρ 9 συνεχόμενων νικών που διατηρεί από το 2013 ο Sebastian Vettel (πάλι με Red Bull), και μάλιστα μέσα στην πατρίδα του.

Το πιθανότερο είναι ότι δεν θα δούμε μάχη για τη νίκη. Ωστόσο, η μάχη για τις άλλες δύο θέσεις στο βάθρο ενδέχεται να είναι συναρπαστική, καθώς οι δύο νεαροί Βρετανοί, ο Lando Norris με τη McLaren και ο George Russell με τη Mercedes θα παραταχθούν στη 2η και 3η θέση εκκίνησης. Μένει να διαπιστωθεί ποιο από τα δύο μονοθέσια θα έχει το πλεονέκτημα σε ρυθμό αγώνα και τη διαχείριση των ελαστικών, ενώ ενδέχεται και ο Sergio Perez να βρεθεί σε θέση να απειλήσει τους Βρετανούς.

Με εξαίρεση το GP Βελγίου, η McLaren είχε το πλεονέκτημα σε ρυθμό στους αγώνες του Ιουλίου, με το αναβαθμισμένο αεροδυναμικό της πακέτο (στο οποίο έχει προστεθεί αυτό το Σαββατοκύριακο μία καινούργια πίσω αεροτομή που έχει μειώσει την οπισθέλκουσα που αναπτύσσει η MCL60), αλλά ίσως φοβάται ακόμα την καταπόνηση των ελαστικών, ιδίως σε μία πίστα που τα «τιμωρεί» αρκετά, ενώ στον αντίποδα η Mercedes έχει αποδειχθεί πολύ καλή στη διατήρηση των Pirelli σε καλή κατάσταση. Ωστόσο, οι χαμηλές θερμοκρασίες ενδέχεται να περιορίσουν την καταπόνηση ελαστικών.

Έκπληξη αποτέλεσε η εξαιρετική απόδοση της Williams που επέτρεψε στον Alex Albon να αισθάνεται αρκετή αυτοπεποίθηση εντός του μονοθεσίου λόγω της κατάλληλης διαχείρισης των θερμοκρασιών των ελαστικών, για να πάρει μεγαλύτερα ρίσκα και να ισοφαρίσει την καλύτερη θέση εκκίνησης στην καριέρα του στη Formula 1.

O Fernando Alonso με την Aston Martin, θα θέλει να εισέλθει στη μάχη για το βάθρο, αλλά αν δεν καταφέρει να περάσει από νωρίς μπροστά από τη Williams, ίσως δυσκολευθεί να το κάνει. Στην πίστα του Zandvoort τα προσπεράσματα δεν είναι εύκολα, και έχουμε δει πολλές φορές φέτος τη Williams να έχει τη δυνατότητα να διατηρήσει πίσω της ταχύτερα μονοθέσια χάρη στην υψηλότερη τελική ταχύτητα που αναπτύσσει στις ευθείες. Αυτός θα είναι ο στόχος του Albon και για σήμερα.

Η Aston Martin διαθέτει ένα ολοκαίνουργιο δάπεδο για αυτό τον αγώνα και μένει να διαπιστωθεί αν αυτό θα τη βοηθήσει να ανακτήσει μέρος του ρυθμού που έχει χάσει στους τελευταίους αγώνες, έχοντας ακολουθήσει μία κατεύθυνση εξέλιξης που δεν απέδωσε όπως θα ήθελαν οι τεχνικοί της ομάδας. Θεωρητικά, τα χαρακτηριστικά της πίστας ευνοούν το μονοθέσιο της Aston Martin, αλλά ίσως η μάχη του Alonso να είναι με τις Ferrari.

Η Ferrari είχε ένα δύσκολο διήμερο μέχρι στιγμής, με τους οδηγούς να δυσκολεύονται με την ισορροπία του μονοθεσίου, το οποίο ήταν αρκετά απρόβλεπτο κινούμενο στο όριο. Δεδομένων αυτών των προβλημάτων, ίσως θα είναι δύσκολο για τους οδηγούς της Scuderia να κάνουν καλό αγώνα, εκκινώντας από την (Carlos Sainz) και θέση (Charles Leclerc). Ωστόσο, οι χαμηλές θερμοκρασίες ενδέχεται να ευνοήσουν τη Ferrari.

Ο Sainz δεν τιμωρήθηκε για το περιστατικό του Q1 όπου παραλίγο να συγκρουστεί με τον Oscar Piastri, αλλά η H Scuderia επέλεξε να αντικαταστήσει το πλαίσιο και το κιβώτιο (μαζί με τις αναρτήσεις της αριστερής πλευράς, δάπεδο, αεροτομές, κολώνα τιμονιού και άλλα εξαρτήματα) στο μονοθέσιο του Leclerc έπειτα από το ατύχημα του Μονεγάσκου στο Q3, αφού αυτή αποτελεί πιο εύκολη και γρήγορη -προληπτική- λύση από το να προσπαθήσει να διαπιστώσει αν υπάρχουν βλάβες και να τις διορθώσει αν μπορεί.

Ο Leclerc χρησιμοποιούσε το 4ο φετινό του κιβώτιο (από τα 4 που επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν από κάθε οδηγό κατά τη διάρκεια της σεζόν χωρίς ποινή) και η ομάδα τοποθέτησε ένα μεταχειρισμένο στην SF-23 του Μονεγάσκου.

Παρότι ο Sergio Perez βρέθηκε εχθές στην 7η θέση και 1,3 δλ. πίσω από τον Verstappen, ο Sergio Perez έχει αρκετά υψηλές πιθανότητες να βρεθεί στο βάθρο, δεδομένου του πλεονεκτήματος της Red Bull σε ρυθμό αγώνα, αλλά δεν θα είναι εύκολο για το Μεξικανό να πραγματοποιήσει τα προσπεράσματα που απαιτούνται για να φτάσει εκεί.

Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν ο Oscar Piastri θα καταφέρει να ανέβει στην κατάταξη με μία McLaren η οποία αναμένεται να έχει καλό ρυθμό αγώνα, με ορισμένα ερωτηματικά όμως όσον αφορά την καταπόνηση ελαστικών. Ο Αυστραλός περιβάλλεται από πολύ δύσκολους αντιπάλους στο grid (Perez και Leclerc).

Κατά πάσα πιθανότητα θα είναι δύσκολο για τον Logan Sargeant να παραμείνει στη βαθμολογούμενη δεκάδα έως την καρό σημαία. Επίσης, μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει ο αγώνας του Lewis Hamilton, και έως πού θα καταφέρει να φτάσει, καθώς καλείται να ανακάμψει από τη 13η θέση. Ο Βρετανός ενδέχεται να επιλέξει κόντρα-στρατηγική, χρησιμοποιώντας ίσως μέση γόμα για την εκκίνηση, επεκτείνοντας το πρώτο του stint.

Στρατηγικές και καιρός

H Pirelli προβλέπει ότι με την πίστα να έχει ξεπλυθεί από τη βροχή και πάλι, τα προσπεράσματα να είναι δύσκολα, και την απόσταση έως την πρώτη στροφή να μην είναι πολύ μεγάλη (161 μ.), οι περισσότεροι οδηγοί θα προτιμήσουν να εκκινήσουν με τη μαλακή γόμα, λόγω του πλεονεκτήματος πρόσφυσης που προσφέρει στα πρώτα μέτρα.

Η Pirelli προβλέπει επίσης ότι η στρατηγική δύο pit stop (μαλακή-μέση-μαλακή) είναι η ταχύτερη, αλλά δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να δούμε ορισμένους οδηγούς να στοχεύουν σε μόνο μία αλλαγή ελαστικών. Οι περισσότεροι οδηγοί έχουν αρκετά φρέσκα σετ μαλακών ελαστικών, με εξαίρεση τους Norris και Albon, που έχουν μόνο ένα. Η σκληρή Αξίζει να αναφερθεί ότι λόγω του πολύ στενού pit lane, το όριο ταχύτητας σε αυτό είναι 60 αντί για 80 χλμ./ώρα, αλλά επειδή το pit lane δεν έχει μεγάλο μήκος (220 μ.), η χρονική απώλεια δεν είναι πολύ υψηλή.

Δεν αποκλείεται ο καιρός να επηρεάσει την εξέλιξη του αγώνα, με συννεφιά να επικρατεί επάνω από την πίστα, και το ενδεχόμενο βροχής να εκτιμάται στο 40%. Σε περίπτωση που βρέχει και δοθεί εκκίνηση πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, η διεύθυνση αγώνα έχει δώσει το δικαίωμα στους οδηγούς να εκκινήσουν με ενδιάμεσα ελαστικά. Αυτό έχει γίνει κατ’ εξαίρεση στο Zandvoort για να αποφευχθεί το ενδεχόμενο να εισέλθουν σχεδόν όλα τα μονοθέσια μαζί στα pits για να ξεφορτωθούν τα ελαστικά βροχής.

Οι αγωνοδίκες δεν πήραν περαιτέρω δράση για το περιστατικό μεταξύ Lance Stroll και Lewis Hamilton στο Q1, αλλά επέβαλαν ποινή 3 θέσεων στη σειρά εκκίνησης στο Yuki Tsunoda, έχοντας κρίνει ότι παρεμπόδισε τον Hamilton στο Q2. Συνεπώς, ο Ιάπωνας οδηγός της AlphaTauri θα πέσει από τη 14η στη 17η θέση, πίσω από τους Nico Hulkenberg, Guanyu Zhou και Esteban Ocon.

Επιπλέον, η Haas τοποθέτησε καινούργια μονάδα ισχύος και κιβώτιο στο μονοθέσιο του Kevin Magnussen. Αμφότερα ξεπερνούν το όριο που επιτρέπεται κατά τη διάρκεια της σεζόν για έναν οδηγό και κατά συνέπεια, ο Δανός (που ήταν 18ος) θα εκκινήσει από το pit lane, αλλά θα εξασφαλίσει αρκετά εξαρτήματα για να ολοκληρώσει πιθανότατα τη σεζόν χωρίς περαιτέρω ποινές.

F1 - GP Ολλανδίας 2023, Σειρά εκκίνησης

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!