F1-GP Ολλανδίας: Δραματική pole για τον Max Verstappen

O Max Verstappen κατέκτησε την pole position για το Grand Prix της πατρίδας του, εμπρός από το βρετανικό δίδυμο των Lando Norris (McLaren) και George Russell (Mercedes).

F1-GP Ολλανδίας: Δραματική pole για τον Max Verstappen

O Max Verstappen κατέκτησε την pole position για το Grand Prix της πατρίδας του, εμπρός από το βρετανικό δίδυμο των Lando Norris (McLaren) και George Russell (Mercedes).

Με έναν εκπληκτικό γύρο την τελευταία στιγμή, ο Max Verstappen κατάφερε να κατακτήσει για 3η συνεχόμενη χρονιά την pole position στο Grand Prix της πατρίδας του. Πρόκειται για την 8η φετινή pole position του Ολλανδού, και δεν ήρθε εύκολα, δεδομένου ότι τα δύο πρώτα σκέλη της διαδικασίας διεξήχθησαν σε βρεγμένη πίστα.

Για το Q3, η άσφαλτος είχε στεγνώσει αρκετά για να επιτρέψει τη χρήση σλικ ελαστικών, αλλά η διαδικασία διακόπηκε με κόκκινη σημαία δύο φορές λόγω ατυχημάτων. Μόλις τέσσερα λεπτά πριν από το τέλος του Q3, οι δύο McLaren βρίσκονταν στις δύο πρώτες θέσεις, με τον Verstappen 3ο. Ωστόσο ο Ολλανδός είχε την κατάλληλη απάντηση στο τέλος, παρότι είχε καθυστερήσει υπερβολικά το φρενάρισμα για την πρώτη στροφή και νόμιζε ότι είχε χάσει την ευκαιρία να διεκδικήσει την pole position εκεί.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ολλανδίας

Ο Lando Norris κατάφερε να βρεθεί στη 2η θέση, έχοντας σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο sector, ωστόσο έκανε μερικά μικρά λάθη στο δεύτερο τμήμα της πίστας. Εντούτοις, το Zandvoort τονίζει τα δυνατά χαρακτηριστικά του καινούργιου αεροδυναμικού πακέτου της McLaren. Πίσω από το νεαρότερο συμπατριώτη του θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα ο George Russell με τη Mercedes.

O Russell δήλωσε ότι ακολούθησε διαφορετική προσέγγιση (πιθανώς με το στήσιμο) για τις κατατακτήριες δοκιμές, ένας τομέας στον οποίο έχει δυσκολευτεί στους τελευταίους αγώνες και φαίνεται ότι λειτούργησε, καθώς σημείωσε το καλύτερό του πλασάρισμα σε εκκίνηση από το GP Αυστραλίας, που ήταν 2ος. Στον αντίποδα, απογοήτευση προκάλεσε στη Mercedes ο αποκλεισμός του άλλου οδηγού της, Lewis Hamilton, στο Q2.

Εκπληκτική εμφάνιση πραγματοποίησε ο Alex Albon, που θα παραταχθεί 4ος αύριο στην εκκίνηση του GP Ολλανδίας, με την πολύ ανταγωνιστική Williams, που είδε αμφότερους τους οδηγούς της να εισέρχονται στο Q3, αλλά η ημέρα του Logan Sargeant κατέληξε σε ατύχημα που προκάλεσε την πρώτη κόκκινη σημαία του τελικού σκέλους.

Με αυτή την επίδοση, ο Albon ισοφάρισε την καλύτερη επίδοσή του σε κατατακτήριες δοκιμές στη Formula 1 και αποδεικνύει την πολύ καλή δουλειά που έκανε η Williams με τις θερμοκρασίες των ελαστικών στις προκλητικές συνθήκες με κατάλληλη προετοιμασία στις ελεύθερες δοκιμές σε μία πίστα που θεωρητικά δεν την ευνοούσε.

Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε ο Fernando Alonso με την Aston Martin, που είδε τον Lance Stroll να αποκλείεται από τη διαδικασία στο Q2 και να καλείται να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών με την κατηγορία ότι παρεμπόδισε τον Hamilton στο Q1. Η 3η σειρά εκκίνησης θα είναι αμιγώς ισπανική αύριο, καθώς ο Carlos Sainz θα παραταχθεί 6ος με τη Ferrari, πίσω από το συμπατριώτη του. Ωστόσο, ο Sainz θα πρέπει να απολογηθεί στους αγωνοδίκες για την παρολίγο σύγκρουσή του με τον Oscar Piastri στο Q1.

Η ημέρα της Scuderia ήταν απογοητευτική, καθώς o Charles Leclerc (9ος) προκάλεσε τη δεύτερη κόκκινη σημαία του Q3. Περίπου τέσσερα λεπτά πριν από την καρό σημαία, ο Μονεγάσκος είχε υποστροφή στην 9 και προσέκρουσε στις μπαριέρες με την αριστερή πλευρά της Ferrari. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Leclerc χρησιμοποιεί αυτό το Σαββατοκύριακο καινούργιο κιβώτιο (το 4ο φετινό) και ενδεχομένως να υπάρχει ανησυχία στο στρατόπεδο της Ferrari για το αν έμεινε ανέπαφη η μονάδα 8 σχέσεων στο ατύχημα.

F1 - Charles Leclerc (Ferrari), GP Ολλανδίας 2023

Η εμφάνιση του Sergio Perez, που θα εκκινήσει από την 7η θέση με τη Red Bull, ήταν απογοητευτική, καθώς ο γύρος του ήταν 1,3 δλ. πιο αργός από αυτόν του Verstappen. Αντίστοιχα, ούτε ο Oscar Piastri θα είναι ευχαριστημένος από την 8η θέση, καθώς ήταν ταχύτατος στις βρεγμένες και μεικτές συνθήκες των δύο πρώτων σκελών και το τελικός του γύρος δεν ήταν αντιπροσωπευτικός των πραγματικών δυνατοτήτων του.

O Logan Sargeant (10ος) κατάφερε να εισέλθει για πρώτη φορά στην καριέρα του στη Formula 1 σε τρίτο σκέλος κατατακτήριων δοκιμών, αλλά μόλις στο 2ο λεπτό του Q3, ο Αμερικανός οδηγός έχασε το πίσω μέρος της Williams έχοντας πατήσει σε νωπό σημείο της πίστας, εκτός αγωνιστικής γραμμής με τους φορτισμένους εξωτερικούς τροχούς στην είσοδο της δεύτερης στροφής για να προσκρούσει στα TecPro προστατευτικά, προκαλώντας τη διακοπή της διαδικασίας με κόκκινη σημαία.

Ο Sargeant ήταν καλά, αλλά το μονοθέσιό του είχε υποστεί μεγάλες ζημιές εμπρός και πίσω. Παρόλα αυτά, έγινε ο πρώτος Αμερικανός οδηγός στους πρώτους 10 της εκκίνησης ενός Grand Prix από τον Michael Andretti στο GP Ιταλίας του 1993.

F1 - Logan Sargeant (Williams), GP Ολλανδίας 2023

Q2

Μόνο οι ομάδες των Ferrari και Aston Martin ξεκίνησαν το δεύτερο σκέλος της διαδικασίας με μεταχειρισμένο σετ ενδιάμεσων ελαστικών, ενώ οι οδηγοί των Red Bull, Mercedes και ο Pierre Gasly είχαν χρησιμοποιήσει μόνο ένα σετ ελαστικών στο Q1. Ο Leclerc είχε άλλη μία έξοδο στην πρώτη στροφή όταν μετέβη στο νέο σετ ενδιάμεσων ελαστικών στα τελευταία λεπτά του δεύτερου σκέλους. Η αγωνιστική γραμμή ήταν ορατά στεγνή στο μεγαλύτερο μέρος της πίστας, αλλά κανείς δεν χρησιμοποίησε τα σλικ. Μόνο ο Norris ολοκλήρωσε το σκέλος έχοντας χρησιμοποιήσει μόνο ένα σετ και απολογήθηκε από την ομάδα της McLaren για ένα λάθος που διέπραξε.

Το μεγαλύτερο σοκ του δεύτερου σκέλους ήταν ο αποκλεισμός του Lewis Hamilton ο οποίος βρέθηκε στη 13η θέση, καθώς έκανε πολύ νωρίς την τελική του προσπάθεια (όπου συνάντησε τον Yuki Tsunoda να κινείται αργά στην αγωνιστική γραμμή στην τελευταία στροφή), ενώ η πίστα στέγνωνε και όλοι είχαν αφήσει τη γρήγορη προσπάθειά τους για την τελευταία στιγμή. Ο Hamilton έκανε και δεύτερη συνεχόμενη γρήγορη προσπάθεια στο τέλος, αλλά τα ελαστικά του είχαν ήδη υπερθερμανθεί.

Είναι η δεύτερη φορά φέτος που ο Βρετανός αποκλείστηκε στο Q2 μετά το Μαϊάμι. Μπροστά από τον Hamilton θα εκκινήσουν οι Pierre Gasly (Alpine) και Lance Stroll (Aston Martin) ενώ πίσω του θα βρεθούν ο Yuki Tsunoda (που παραπονέθηκε ότι τον είχε εμποδίσει στο τέλος ο Hamilton) και ο Nico Hulkenberg (Haas).

Q1

To πρώτο σκέλος της διαδικασίας ξεκίνησε με αρκετά βρεγμένη πίστα (για ενδιάμεσα ελαστικά) και έξοδο από την πίστα για τον Verstappen στην πρώτη στροφή, χωρίς συνέπειες για το μονοθέσιό του. Ο Ολλανδός ήταν φανερά ενοχλημένος, αναφέροντας ότι δεν έχει πρόσφυση πουθενά και γλιστράει παντού. Στο 8ο λεπτό, ο Leclerc έχασε -όπως και πολλές φορές στο FP3– τα φρένα για την 1η στροφή.


Οι αγωνοδίκες θα εξετάσουν το περιστατικό όπου ο Stroll εμπόδισε τον Hamilton στις τελευταίες στροφές, ενώ το ίδιο συνέβη στο Βρετανό και με τον Alonso, αλλά οι αγωνοδίκες δεν προχώρησαν σε έρευνα, διότι ο Ισπανός είχε άλλα δύο μονοθέσια μπροστά του. Ο Sainz, εξερχόμενος από τα pits, παραλίγο να συγκρουστεί με τον Piastri, τον οποίο δεν είχε δει, σε ένα περιστατικό που θα εξετάσουν οι αγωνοδίκες.

F1 - Carlos Sainz (Ferrari) & Oscar Piastri (McLaren), GP Ολλανδίας 2023

Μόνο τρεις ομάδες (Red Bull, Mercedes και Alpine) κατάφεραν να μην χρησιμοποιήσουν δεύτερο σετ ενδιάμεσων ελαστικών στο Q1, με τον Esteban Ocon να πληρώνει το τίμημα αυτής της επιλογής, καθώς αποκλείστηκε από τη διαδικασία όντας 17ος. Ο Leclerc κατάφερε να προκριθεί την τελευταία στιγμή για μόλις 0,048 δλ. και με πολλά γλιστρήματα στο γύρο του.

Ο Μονεγάσκος και ήταν κατηγορηματικός στον ασύρματο ότι η Ferrari θα πρέπει να επικεντρωθεί στον έλεγχο της κίνησης στην πίστα για να προκριθεί στο Q3, καθώς κατά τον ίδιο από τύχη κατάφερε να βρεθεί στο Q2. Εντέλει, η ημέρα του Leclerc κατέληξε σε ατύχημα από δικό του λάθος, σε ένα τριήμερο που η ισορροπία της SF-23 είναι απρόβλεπτη.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!