F1: Εντελώς νέο μονοθέσιο για τη Ferrari το 2024

H Ferrari θα έχει ένα εντελώς καινούργιο και ανασχεδιασμένο μονοθέσιο για το Πρωτάθλημα του 2024 στη Formula 1, σύμφωνα με τον τεχνικό επικεφαλής της, Enrico Cardile.

F1: Εντελώς νέο μονοθέσιο για τη Ferrari το 2024

H Ferrari θα έχει ένα εντελώς καινούργιο και ανασχεδιασμένο μονοθέσιο για το Πρωτάθλημα του 2024 στη Formula 1, σύμφωνα με τον τεχνικό επικεφαλής της, Enrico Cardile.

Έπειτα από την απογοητευτική πορεία της Ferrari στη φετινή σεζόν της Formula 1, που έχει αποφέρει μόλις 3 παρουσίες στο βάθρο στα 12 Grand Prix που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής, το τεχνικό τμήμα της ιταλικής ομάδας αποφάσισε να σχεδιάσει εξαρχής το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς και να μην εξελίξει απλά τη φετινή SF-23, σε μία προσπάθεια να ανταγωνιστεί τη Red Bull.

Αυτό αποκάλυψε ο Enrico Cardile, επικεφαλής του τμήματος πλαισίου της Ferrari (vehicle project manager), που έχει ήδη επικεντρωθεί στο 2024: «Πιστεύουμε ότι η κύρια αδυναμία μας είναι τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του μονοθεσίου, οπότε από τις χειμερινές δοκιμές στο Μπαχρέιν, όταν ήταν αρκετά σαφές ότι δεν ήμασταν στο επίπεδο που περιμέναμε και η αδυναμία προερχόταν από εκεί, όλη η εστίαση, όλες οι προσπάθειες επικεντρώθηκαν στη βελτίωση των αεροδυναμικών χαρακτηριστικών του μονοθεσίου».

«Αυτή η χρονιά ήταν κρίσιμη για εμάς, καταβάλαμε μεγάλη προσπάθεια στο φετινό μονοθέσιο, για να κατανοήσουμε καλύτερα από πού προέρχονται οι αδυναμίες και πώς να κάνουμε καλύτερη δουλειά. Έτσι, συνεχίσαμε να εξελίσσουμε το μονοθέσιο στην αεροδυναμική σήραγγα έως τις καλοκαιρινές διακοπές. Θα φέρουμε κάποιες αναβαθμίσεις στους επόμενους αγώνες, αλλά τώρα είμαστε πλήρως επικεντρωμένοι στο μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς στην αεροδυναμική σήραγγα».

«Το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς θα είναι πολύ διαφορετικό, επειδή εξελίσσοντας το φετινό συνειδητοποιήσαμε ότι ορισμένες αρχιτεκτονικές επιλογές που κάναμε δεν ήταν σωστές. Αυτό περιόριζε πολύ την εξέλιξη. Από εκεί και πέρα, το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς δεν θα είναι μια εξέλιξη του φετινού, όπως συνέβη φέτος με το περυσινό, αλλά θα είναι ένα ολοκαίνουργιο μονοθέσιο».

«Διαφορετικό πλαίσιο με διαφορετικό σχεδιασμό, διαφορετικό πίσω μέρος για να καταφέρει το αεροδυναμικό μας τμήμα να το εξελίξει καλύτερα για να πετύχει τους στόχους του. Φέτος πιέσαμε πολύ περισσότερο από πέρυσι στην εξέλιξη του μονοθεσίου. Φέραμε πολλές αναβαθμίσεις και κοντά η μία με την άλλη: Φέραμε ένα εντελώς νέο δάπεδο στο Μαϊάμι, ανανεώσαμε πλήρως το μονοθέσιο στην Ισπανία, φέραμε ένα άλλο πλήρες δάπεδο στη Μ. Βρετανία».

Ο Cardile διέψευσε επίσης τους ισχυρισμούς του Carlos Sainz περί κατανόηση τους μονοθεσίου από την ομάδα. Την Πέμπτη, ο Ισπανός οδηγός της Scuderia είχε δηλώσει: «Καταλαβαίνουμε ποιο είναι το βασικό πρόβλημα του μονοθεσίου. Από τις πρώτες εξελίξεις του έτους, προσπαθούμε να το βελτιώσουμε. Και ολόκληρο το πρόγραμμα εξέλιξης έχει επικεντρωθεί στη βελτίωση αυτής της κύριας αδυναμίας που έχουμε».

«Νομίζω ότι δεν είναι μυστικό ότι φέτος έχουμε χάσει κάποια συνοχή από το μονοθέσιο. Είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε σε ποιες πίστες θα είμαστε γρήγοροι και σε ποιες όχι. Υπάρχει η ευαισθησία στον άνεμο που έχουμε, η ευαισθησία στη θερμοκρασία της πίστας και το κάνουν ένα πολύ ιδιότροπο μονοθέσιο».

«Το καλύτερο παράδειγμα ήταν η διαφορά απόδοσης μεταξύ Ουγγαρίας και Spa. Περιμέναμε ότι η Ουγγαρία θα ήταν ένα καλό Σαββατοκύριακο, ενώ το Spa θα ήταν ένα πιο αδύναμο. Και στην πραγματικότητα συνέβη το αντίθετο, γεγονός που δείχνει ότι ίσως υπάρχει κάτι εγγενές που δεν κατανοούμε πλήρως και δεν μπορούμε να προβλέψουμε πολύ καλά».

Ωστόσο, ο Cardile διαφώνησε: «Για εμάς, είναι ξεκάθαρο τι κάναμε λάθος με το αυτοκίνητο. Οι αδυναμίες είναι ξεκάθαρες. Δεν είναι θέμα κατανόησης του τι πρέπει να κάνουμε. Τώρα, για το μέλλον, το θέμα είναι να παραδώσουμε ένα καλό προϊόν που θα ανταποκριθεί στους στόχους που έχουμε. Έτσι, δεν βρισκόμαστε στο πουθενά. Ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε. Το θέμα είναι να το κάνουμε. Το θέμα είναι να βρούμε το σωστό πακέτο μονοθεσίου, τη σωστή αρχιτεκτονική για να πετύχουμε τον στόχο».

«Το άλλο σημείο είναι ότι αυτό το μονοθέσιο είναι σταθερό κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού Σαββατοκύριακου όσον αφορά τη συμπεριφορά του, αλλά μερικές φορές αυτή η συμπεριφορά αλλάζει από πίστα σε πίστα. Στην Ουγγαρία είχαμε μια δύσκολη στιγμή, στο Βέλγιο η απόδοση επανήλθε. Έτσι, μερικές φορές συμβαίνει αυτό, αλλά στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, αν το αυτοκίνητο είναι σταθερό, μπορούμε να δουλέψουμε πάνω σε αυτό».

«Σε αυτή την πίστα (Zandvoort) αφιερώσαμε το FP1 σε συγκεκριμένες δοκιμές, για να συντονίσουμε καλύτερα το σύνολο των εργαλείων μας, να λειτουργήσει καλύτερα το μονοθέσιο φέτος και να έχουμε δεδομένα για να βελτιώσουμε τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του χρόνου. Αλλά ουσιαστικά διαφωνώ με τον Carlos».

Ο ιταλικός Τύπος εικάζει ότι το μονοθέσιο της Ferrari για το 2024 θα πρέπει να φέρει αρκετούς νεωτερισμούς, διότι δεν θα είναι αρκετό για την ιταλική ομάδα να αντιγράψει τη Red Bull για να καταφέρει να την κερδίσει. Τα ψυγεία θα πρέπει να πάρουν μορφή που θα μοιάζει περισσότερο με αυτή της Red Bull (καθοδική διάταξη προς το πίσω μέρος), ενώ αναμένεται να ανασχεδιαστεί το περίβλημα κιβωτίου και ενδεχομένως η πίσω ανάρτηση να υιοθετήσει γεωμετρία pushrod (και η εμπρός pullrod), όπως συμβαίνει με την RB19.

F1 - Charles Leclerc (Ferrari), GP Ολλανδίας 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!