F1-GP Ολλανδίας FP1: Επιστροφή στην κορυφή για τον Max Verstappen

O Max Verstappen επέστρεψε από το καλοκαιρινό διάλειμμα της Formula 1 με όρεξη, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του αγώνα της πατρίδας του, όπου ορισμένες ομάδες έχουν παρουσιάσει αναβαθμίσεις.

F1-GP Ολλανδίας FP1: Επιστροφή στην κορυφή για τον Max Verstappen

O Max Verstappen επέστρεψε από το καλοκαιρινό διάλειμμα της Formula 1 με όρεξη, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του αγώνα της πατρίδας του, όπου ορισμένες ομάδες έχουν παρουσιάσει αναβαθμίσεις.

H πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών της Formula 1 έπειτα από το καλοκαιρινό διάλειμμα, στα πλαίσια του GP Ολλανδίας στη σκονισμένη από την άμμο της παραλίας που βρίσκεται δίπλα στην πίστα του Zandvoort, η οποία διαθέτει αρκετές στροφές με έντονη κλίση, που ασκούν υψηλά φορτία στα σκληρά ελαστικά (γόμες: C1, C2 και C3).

Ο Max Verstappen σημείωσε με τη Red Bull τον ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας του FP1 του αγώνα της πατρίδας του, καθώς αυτό το Σαββατοκύριακο κυνηγάει την 9η συνεχόμενη νίκη του, για να ισοφαρίσει το ρεκόρ του Sebastian Vettel από το 2013. Πίσω από τον Ολλανδό Πρωταθλητή, που είχε μία έξοδο στις στροφές 11/12 στα τελικά λεπτά, βρέθηκε ο Fernando Alonso με την Aston Martin, που ήταν πολύ γρήγορη στις κεκλιμένες στροφές 3 και 13 καθώς και στις 9/10, με το καινούργιο δάπεδο που παρουσίασε στο Zandvoort.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Ολλανδίας

Δεν κύλησαν όλα ρόδινα για την Aston Martin όμως, καθώς το μονοθέσιο του Lance Stroll αντιμετώπισε πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος έπειτα από μόλις δύο γύρους και ο Καναδός αναγκάστηκε να επιστρέψει στα pits, αναφέροντας ότι άκουσε κάποιο θόρυβο. Ο Stroll δεν είχε τη δυνατότητα να βγει ξανά στην πίστα. Ο Alonso είχε μία έξοδο από την πίστα στις στροφές 11/12 λίγο πριν από το μέσο της διαδικασίας, στο δεύτερο γρήγορο γύρο του.

Στην 3η θέση του πίνακα των χρόνων βρέθηκε ο Lewis Hamilton με τη Mercedes, ο οποίος όμως έχασε τον καλύτερο γύρο του με φρέσκα ελαστικά μαλακής γόμας, λόγω κόκκινης σημαίας. Μόλις 18 λεπτά πριν από το τέλος του FP1, ο Nico Hulkenberg έχασε το πίσω μέρος της Haas στην είσοδο της προτελευταίας -κεκλιμένης- στροφής (13), προσκρούοντας με την -καινούργια- εμπρός αεροτομή ελαφρώς στα προστατευτικά ελαστικά, προκαλώντας τη διακοπή της διαδικασίας, τη στιγμή που ο Hamilton είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο sector. Η Haas διαθέτει μόνο μία εφεδρική καινούργια εμπρός αεροτομή και ίσως επιλέξει να τη χρησιμοποιήσει το Σάββατο και όχι στο FP2.

Την πρώτη τετράδα συμπλήρωσε με τη δεύτερη Red Bull με τον Sergio Perez, ο οποίος παραδέχθηκε ότι αναγκάστηκε να αλλάξει το οδηγικό του στυλ για να σταματήσει την καθοδική του πορεία στο Πρωτάθλημα. Έκπληξη αποτελεί η παρουσία των δύο Williams στην πρώτη δεκάδα (Alex Albon 5ος, Logan Sargeant 7ος), σε μία πίστα όπου δεν προβλέπεται ευνοϊκή για την υψηλή τελική ταχύτητα της FW45, καθώς δεν υπάρχουν μεγάλες ευθείες. Ωστόσο, η Williams μας έχει συνηθίσει σε καλές εμφανίσεις τις Παρασκευές.

Η McLaren -με καινούργια πίσω αεροτομή σε αυτό τον αγώνα- είδε και αυτή αμφότερους τους οδηγούς της στην πρώτη δεκάδα, με τον Lando Norris 6ο, μεταξύ των δύο Williams, και τον Oscar Piastri στην 8η θέση, εμπρός από τον Yuki Tsunoda με την AlphaTauri. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Esteban Ocon με την Alpine, ο οποίος στο τέλος της διαδικασίας ότι το μονοθέσιό του επιτάχυνε ενώ είχε σηκώσει το πόδι του από το γκάζι.

Αρκετά πίσω, στην 11η θέση βρέθηκε ο George Russell με τη δεύτερη Mercedes, αλλά ακόμη πιο απογοητευτική ήταν η 16η θέση του Charles Leclerc. Στο στρατόπεδο της Ferrari, o 23χρονος Robert Shwartzman (γεννημένος στο Ισραήλ με ρωσική καταγωγή), που αγωνίζεται στο GT World Challenge Europe Endurance Cup, οδήγησε το μονοθέσιο του Carlos Sainz στο FP1 και κατέληξε στην προτελευταία θέση, εμπρός από τον Stroll που δε σημείωσε χρόνο.

Αναβαθμίσεις

Η Red Bull παρουσίασε στο Zandvoort τροποποιημένο σύνολο κατώτερων πτερυγίων πίσω αεροτομής, όπως έχει κάνει και η Mercedes, που παρουσίασε και αλλαγές στα πλαϊνά άκρα του δαπέδου και τα υποστηρίγματα των καθρεπτών, για καλύτερη διαχείριση του αέρα. Η McLaren παρουσίασε μία καινούργια πίσω αεροτομή.

Εκτεταμένες αναβαθμίσεις παρουσίασε η Aston Martin, με ένα καινούργιο δάπεδο, το οποίο έχει δεχθεί τροποποιήσεις στο κύριο σώμα του, τα πλαϊνά άκρα και το εμπρός μέρος του καθώς και το διαχύτη. Η Haas έχει πραγματοποιήσει ορισμένες τροποποιήσεις στην εμπρός αεροτομή του μονοθεσίου της και στους αεραγωγούς πίσω φρένων για να διαχειριστεί καλύτερα τη θερμοκρασία των πίσω ελαστικών που υπερθερμαίνονται στους αγώνες.

H Alfa Romeo τοποθέτησε τον 4ο φετινό κινητήρα εσωτερικής καύσης, turbo, MGU-H και MGU-K στο μονοθέσιο του Guanyu Zhou για αυτό το Σαββατοκύριακο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!