F1-GP Ουγγαρίας: Ιστορική -για τη Red Bull- νίκη του Max Verstappen

O Max Verstappen επικράτησε με ευκολία και στο GP Ουγγαρίας, για να χαρίσει στη Red Bull τη 12η συνεχόμενη νίκη της, γεγονός που αποτελεί νέο ρεκόρ στην ιστορία της Formula 1. O Lando Norris ανέβηκε ξανά στο 2ο σκαλί του βάθρου, τερματίζοντας εμπρός από τον Sergio Perez.

F1-GP Ουγγαρίας: Ιστορική -για τη Red Bull- νίκη του Max Verstappen

O Max Verstappen επικράτησε με ευκολία και στο GP Ουγγαρίας, για να χαρίσει στη Red Bull τη 12η συνεχόμενη νίκη της, γεγονός που αποτελεί νέο ρεκόρ στην ιστορία της Formula 1. O Lando Norris ανέβηκε ξανά στο 2ο σκαλί του βάθρου, τερματίζοντας εμπρός από τον Sergio Perez.

Ο Max Verstappen κατέκτησε την 7η συνεχόμενη φετινή του νίκη στο GP Ουγγαρίας, και επέτρεψε στη Red Bull να σημειώσει το απόλυτο ρεκόρ συνεχόμενων νικών στην ιστορία της Formula 1, με 12 επιτυχίες στη σειρά, ξεκινώντας από το περυσινό GP Άμπου Ντάμπι. Ο Verstappen τέθηκε επικεφαλής στην εκκίνηση και δεν κοίταξε ποτέ πίσω του, για να επικρατήσει με ευκολία σε άλλον ένα αγώνα. Μόνο 4 οδηγοί έχουν κατακτήσει 7 ή περισσότερες συνεχόμενες νίκες στην ιστορία της Formula 1: oι Sebastian Vettel (9), Alberto Ascari, Michael Schumacher και Nico Rosberg (7).

Ο Lando Norris έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα για να ανέβει για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο (και μάλιστα στο 2ο σκαλί του), σε δύο συνεχόμενα Grand Prix, με τη McLaren να επιβεβαιώνει την αναγέννησή της με τις τελευταίες αναβαθμίσεις. Ο Βρετανός κατάφερε με το undercut και έναν εκπληκτικό πρώτο γύρο με το δεύτερο σετ ελαστικών του να περάσει εμπρός από τον team-mate του, Oscar Piastri που είχε επωφεληθεί στην εκκίνηση.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Ουγγαρίας

Ο Norris κατάφερε να διατηρήσει σε απόσταση ασφαλείας τον Sergio Perez στους τελευταίους γύρους, παρότι βρήκε ντουμπλαρισμένους συνδυασμούς μπροστά του και διατήρησε τα ελαστικά του σε πολύ καλή κατάσταση για να μην απειληθεί η 2η θέση του στο τέλος. Ο Perez έκανε έναν πολύ επιθετικό αγώνα για να ανέβει από την 9η θέση εκκίνησης στο βάθρο, και κατάφερε να αντισταθεί στην επίθεση του Lewis Hamilton, με τη Mercedes να «ζωντανεύει» στους τελευταίους γύρους με άδειο ρεζερβουάρ και πιο φρέσκα ελαστικά.

Ο poleman Hamilton δεν έκανε καλή εκκίνηση και απολογήθηκε από τη Mercedes για αυτό. Ο Βρετανός βρέθηκε στην 4η θέση στον 1ο γύρο και εκεί τερμάτισε εντέλει, έχοντας καταφέρει να περάσει εμπρός από τον Oscar Piastri. O νεαρός Αυστραλός έκανε άλλη μία πολύ καλή εμφάνιση με την εμφανώς βελτιωμένη McLaren και στο πρώτο stint είχε βρεθεί στη 2η θέση. Ωστόσο, ο Αυστραλός δυσκολεύτηκε πολύ με τη σκληρή γόμα στο μεσαίο stint και αυτό επέτρεψε στους Perez και Hamilton να περάσουν μπροστά του. Ωστόσο, η 5η θέση είναι άλλο ένα πολύ καλό αποτέλεσμα στην πρώτη του σεζόν στη Formula 1.

O George Russell πραγματοποίησε έναν εντυπωσιακό αγώνα ανάκαμψης για να διασχίσει τη γραμμή τερματισμού ακριβώς πίσω από τον Charles Leclerc. Ωστόσο, ο Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari είχε δεχθεί ποινή 5 δλ. για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στο pit lane, συνεπώς, η 6η θέση πήγε στο Russell. O Leclerc θα μπορούσε να είχε σημειώσει ένα καλύτερο αποτέλεσμα, αν δεν είχε ένα καταστροφικό πρώτο pit stop που ξεπέρασε τα 9 δλ. Στη συνέχεια, κόλλησε πίσω από τον team-mate του, και η Ferrari ενορχήστρωσε το undercut για να τον φέρει μπροστά, πριν κάνει το λάθος που του κόστισε και την 6η θέση, μπλοκάροντας τα φρένα του στην είσοδο του pit lane.

O Carlos Sainz επωφελήθηκε από το χάος της εκκίνησης για να βρεθεί από την 11η στην 6η θέση, αλλά δεν είχε καλό ρυθμό στον αγώνα. Το ίδιο συνέβη και με τις Aston Martin (λόγω των ενισχυμένων ελαστικών της Pirelli;), με τους Fernando Alonso και Lance Stroll να συμπληρώνουν τη βαθμολογούμενη δεκάδα χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να επιτεθούν στους προπορευόμενους.

Χρονικό αγώνα

Ο Norris προτίμησε το καινούργιο σετ ελαστικών μέσης γόμας για την εκκίνηση και την επιπλέον πρόσφυση που θα προσέφεραν, ενώ Perez και Russell εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα. Ο Hamilton είχε κακή δεύτερη φάση εκκίνησης με πολύ σπινάρισμα (ζήτησε μάλιστα συγγνώμη από την ομάδα στον ασύρματο), επιτρέποντας στον Verstappen να «τρυπώσει» στην εσωτερική και να στρίψει 1ος. Ο Norris κλείστηκε στην εξωτερική πίσω από αυτή τη μάχη και αυτός που επωφελήθηκε ήταν ο Piastri, ο οποίος πέρασε στη 2η θέση. Ο Norris κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Hamilton για την 3η θέση, καθώς ο Verstappen είχε στριμώξει τον οδηγό της Mercedes στην εξωτερική της εξόδου της 1ης στροφής.

Ο Guanyu Zhou δεν ξεκίνησε άμεσα και έχασε πολλές θέσεις. Έχασε επίσης και τα φρένα για την 1η στροφή, χτυπώντας τον Ricciardo, δημιουργώντας μία αλυσιδωτή αντίδραση, καθώς ο Αυστραλός ακούμπησε τον Ocon, ο οποίος έπεσε επάνω στον team-mate του, Gasly, προκαλώντας την εγκατάλειψη αμφότερων των Alpine έπειτα από τον πρώτο γύρο. Ο Zhou δέχθηκε ποινή 5 δλ. για το συμβάν. Από την ανώμαλη προσγείωση, έσπασε το κάθισμα του Ocon, που επισκέφθηκε το ιατρικό κέντρο της πίστας με πόνο στην πλάτη, αλλά διαπιστώθηκε ότι ήταν όλα εντάξει.

F1 - GP Ουγγαρίας 2023, Εκκίνηση

Από όλα αυτά επωφελήθηκε ο Sainz για να ανέβει από την 11η στην 6η θέση με τη μαλακή γόμα, πίσω από τον Leclerc και εμπρός από τον Alonso, ο οποίος βρέθηκε υπό την πίεση του Perez όταν ενεργοποιήθηκε το DRS. Ο Perez κατάφερε να περάσει μπροστά από τον Alonso στη μάχη για την 7η θέση στον 8ο γύρο, καθώς ο Ισπανός δεν αντιστάθηκε, για να μη χάσει χρόνο. Στον 9ο γύρο, ο Albon ξεκίνησε τη διαδικασία των pit stop, με τους Stroll, Bottas και Tsunoda να απαντούν στον επόμενο γύρο.

Ο Verstappen είχε απομακρυνθεί 4,5 δλ. από τον Piastri έως τον 12ο γύρο (ο Ολλανδός είχε ρυθμό περίπου μισό δλ. ταχύτερο στο γύρο), ενώ ο Norris ήταν 2 δλ. πίσω και ο Hamilton άλλα 2,2 δλ. από τον συμπατριώτη του και είχε 2 δλ. πίσω του τον Leclerc. Ο Perez με τη σκληρή γόμα είχε αρχίσει να πλησιάζει τον Sainz με τη μαλακή. Ο Ισπανός ανέφερε ότι αν έβλεπε τον Perez έτοιμο να τον προσπεράσει, θα εισερχόταν στα pits και το έκανε στο τέλος του 15ου γύρου για να τοποθετήσει τη σκληρή γόμα και να επιστρέψει στην πίστα στην 11η θέση, εμπρός από τον Stroll.

F1 - Carlos Sainz (Ferrari) & Sergio Perez (Red Bull), GP Ουγγαρίας 2023

Παράλληλα, ο Russell είχε ανέβει στην 9η θέση, ενώ η Mercedes επιχείρησε το undercut επί της McLaren με τον Hamilton να εισέρχεται στα pits για τη σκληρή γόμα στο τέλος του 16ου γύρου και κατάφερε να βγει ακριβώς μπροστά από τον Ricciardo και 5 δλ. πίσω από τον team-mate του. Η McLaren απάντησε άμεσα με τον Norris, ο οποίος επέστρεψε στην πίστα εμπρός και από τον Russell.

Το pit stop του Leclerc ήταν πολύ αργό (9,4 δλ.), καθώς δυσλειτούργησε το αερόκλειδο για τον πίσω αριστερό τροχό, γεγονός που τον έριξε στην 11η θέση, πίσω από τον Stroll. Ο Piastri εισήλθε στα pits στο 18ο γύρο, αλλά επέστρεψε στην πίστα δίπλα από το Norris, που ουσιαστικά έκανε το undercut στον team-mate του, με έναν εκπληκτικό πρώτο γύρο με τα φρέσκα ελαστικά.

F1 - Lando Norris & Oscar Piastri (McLaren), GP Ουγγαρίας 2023

Τα pit stop είχαν προωθήσει τον Perez στη δεύτερη θέση, 22 δλ. πίσω από τον Verstappen, με τις 10 πρώτες θέσεις να καταλαμβάνονται από 5 ομάδες με τους δύο οδηγούς του τον ένα πίσω από τον άλλο: Red Bull, McLaren, Mercedes, Ferrari και Aston Martin βρίσκονταν στην πίστα με αυτή τη σειρά. Ο Verstappen έκανε το pit stop του στον 23ο γύρο χωρίς να χάσει την πρωτοπορία. Μετά από το δικό του pit stop, ο Perez βρέθηκε ανάμεσα στις δύο Ferrari, στην 7η θέση με τη μέση γόμα.

Ο Russell, που δεν είχε κάνει pit stop, άφησε τον Hamilton να περάσει για την 4η θέση, αλλά ο 7 φορές Πρωταθλητής βρισκόταν ήδη 11 δλ. πίσω από τη 2η McLaren, έχοντας χάσει πολύ χρόνο (7 δλ.) από τα βρετανικά μονοθέσια στη διαδικασία των πρώτων pit stop. Ο Perez κατάφερε να περάσει τον Sainz για την 6η θέση στον 27ο γύρο από την εσωτερική στην 1η στροφή, παρότι ο Ισπανός είχε DRS από τον Russell που βρισκόταν ακριβώς μπροστά τους. Στον επόμενο γύρο, ο Perez πέρασε και τον Russell (με παλιά ελαστικά), για την 5η θέση, με το Βρετανό να παίζει πολύ σκληρή άμυνα, πριν εισέλθει στα pits για τη μέση γόμα και να πέσει στη 14η θέση.

F1 - Carlos Sainz (Ferrari) & Sergio Perez (Red Bull), GP Ουγγαρίας 2023

Ο Stroll παραχώρησε την 8η θέση στον Alonso. O Perez μείωνε με πολύ γρήγορο ρυθμό τη διαφορά που τον χώριζε από τον Hamilton, ο οποίος είχε πλησιάσει στα 8 δλ. τον Piastri, που δυσκολευόταν με τη σκληρή γόμα και είχε πέσει 5 δλ. πίσω από τον team-mate του, Norris, που προτιμούσε τα σκληρά ελαστικά. Ακριβώς στο μέσο του αγώνα, ο Russell είχε βρεθεί στην 9η θέση, σχεδόν 9 δλ. πίσω από τον Alonso.

O Hamilton είχε πλησιάσει στα 5 δλ. τον Piastri, αλλά είχε δεχθεί εντολή να σηκώνει το πόδι του από το γκάζι πριν από τις ζώνες πέδησης για να διατηρήσει υπό έλεγχο τις θερμοκρασίες λειτουργίας του μονοθεσίου του. Από τον 40ό γύρο, ο Perez είχε πάρει το DRS του Hamilton, που είχε πλησιάσει στα 2,5 δλ. τον Piastri έως τον 41ο γύρο.

Ο Leclerc ζήτησε μία διαφορετική στρατηγική, καθώς ένιωθε ότι έχανε χρόνο πίσω από τον team-mate του. Παράλληλα, ο Hamilton κατάφερε να υπερασπιστεί τη θέση του από τον Perez με 8 γύρους πιο παλιά ελαστικά και ένα σκαλοπάτι πιο σκληρά. Ωστόσο, είχε αρχίσει να χάνει πρόσφυση στον πίσω άξονα. Αλλά ήταν η McLaren και η Red Bull που τράβηξαν τη «σκανδάλη» πρώτες, καλώντας στα pits στο τέλος του 42ου γύρου τους Piastri και Perez.


H Red Bull επιχείρησε το undercut επί του Hamilton με ένα ταχύτατο pit stop 1,9 δλ. για τη μέση γόμα, που επέτρεψε στο Μεξικανό να πλησιάσει στο 1,5 δλ. τον Piastri του οποίου το pit stop ήταν 2,8 δλ. Undercut πραγματοποίησε και η Ferrari με το Leclerc επί του Sainz, ωστόσο ο Μονεγάσκος βρέθηκε υπό έρευνα για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στο pit lane, καθώς μπλόκαρε τα φρένα του εισερχόμενος στο pit lane. Το pit stop του Alonso ήταν αργό (3,3 δλ.), επειδή γύριζαν οι πίσω τροχοί και καθυστέρησε η αντικατάστασή τους.

Η Mercedes διατήρησε στην πίστα τον Hamilton, περιμένοντας ένα αυτοκίνητο ασφαλείας, και κάλεσε τον Russell στα pits, ο οποίος βρέθηκε 8ος, εμπρός από τις Aston Martin. Παράλληλα, ο Perez κατάφερε να περάσει από την εξωτερική τον Piastri (έπειτα από δύο μικρές επαφές από τη σκληρή άμυνα του Αυστραλού) στην 1η στροφή του 47ου γύρου, για την 3η θέση ουσιαστικά.

F1 - Sergio Perez (Red Bull) & Oscar Piastri (McLaren), GP Ουγγαρίας 2023

Ο Αυστραλός δέχθηκε προειδοποίηση για τρεις παραβάσεις ορίων πίστας, καθώς η διεύθυνση αγώνα σημείωσε το ενδεχόμενο να τον ώθησε εκτός πίστας o Perez, ο οποίος βρισκόταν 8,5 δλ. πίσω από τον Norris. Ο Leclerc δέχθηκε ποινή 5 δλ. για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στο pit lane.

Στον 50ό γύρο, ο Norris είχε φτάσει στο 1 δλ. τον Hamilton, ο οποίος όμως εισήλθε στα pits για τη μέση γόμα για τους 20 τελευταίους γύρους. Ο Norris δέχθηκε προειδοποίηση να διατηρήσει τα ελαστικά του σε καλή κατάσταση για το ενδεχόμενο μάχης με τον Perez στους τελευταίους γύρους. Ο Verstappen έκανε με άνεση το δεύτερο pit stop του για τη μέση γόμα στο τέλος του 51ου γύρου.

Ο Norris έχασε περίπου 2 δλ. προσπαθώντας να ρίξει γύρο στον Zhou, ενώ ο Hamilton κινήθηκε 1,6 δλ. ταχύτερα από τον Piastri στον 54ο γύρο και σύντομα βρέθηκε σε απόσταση DRS στη μάχη για την 4η θέση. Στο ξεκίνημα του 57ου γύρου, ο Hamilton πέρασε τη McLaren με ευκολία. Δέκα γύρους πριν το τέλος, ο Norris είχε μπροστά του 6 πιο αργούς συνδυασμούς, με τον Perez να τον πλησιάζει, αλλά ο Βρετανός διατήρησε τη διαφορά πάνω από τα 3,5 δλ.

F1 - Lewis Hamilton (Mercedes) & Oscar Piastri (McLaren), GP Ουγγαρίας 2023

Ο Russell πλησίασε σε απόσταση βολής τον Sainz πέντε γύρους πριν το τέλος, ενώ είχε μπλοφάρει πριν ότι τα ελαστικά του είχαν αρχίσει να παραδίδουν το πνεύμα. Ο Βρετανός πέρασε με ευκολία τον Sainz με πολύ καλή τοποθέτηση της Mercedes εκτός του slipstream της Ferrari στην τελευταία στροφή για να έχει καλύτερη έξοδο για την ευθεία. Στόχος του Βρετανού ήταν να πλησιάσει σε απόσταση μικρότερη των 5 δλ. το Leclerc για να αποσπάσει και την 6η θέση, με τη Mercedes να «ζωντανεύει» καθώς άδειασαν τα ρεζερβουάρ, κάτι που κατάφερε πολύ σύντομα.

Παράλληλα, ο Hamilton είχε πλησιάσει στα 2 δλ. τον Perez, ο οποίος έχανε έδαφος πλέον και από τον Norris με δύο γύρους να απομένουν. Ο Hamilton ήταν ταχύτατος με την Mercedes να έχει αναγεννηθεί στους τελευταίους γύρους, ενώ ο Perez ίσως είχε καταπονήσει περισσότερο τα 7 γύρους πιο παλαιά ελαστικά του, βγαίνοντας και εκτός γραμμής, που ήταν γεμάτη με κομμάτια γόμας (marbles) για να περάσει τους ντουμπλαρισμένους οδηγούς. Ωστόσο, ο Hamilton δεν είχε αρκετό χρόνο για να επιτεθεί.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!