F1-GP Αζερμπαϊτζάν: Ο Sergio Perez κυρίαρχος του σπριντ

Ο Sergio Perez προσπέρασε τον Charles Leclerc για να κατακτήσει τη νίκη στο πρώτο σπριντ της φετινής σεζόν της Formula 1. O Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari διατήρησε πίσω του τον Max Verstappen, ο οποίος δεν ήταν ευχαριστημένος από τη μονομαχία του με τον George Russell.

F1-GP Αζερμπαϊτζάν: Ο Sergio Perez κυρίαρχος του σπριντ

Ο Sergio Perez προσπέρασε τον Charles Leclerc για να κατακτήσει τη νίκη στο πρώτο σπριντ της φετινής σεζόν της Formula 1. O Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari διατήρησε πίσω του τον Max Verstappen, ο οποίος δεν ήταν ευχαριστημένος από τη μονομαχία του με τον George Russell.

Ο Sergio Perez κυριάρχησε το σπριντ του GP Αζερμπαϊτζάν, ολοκληρώνοντας τους 17 γύρους με διαφορά σχεδόν 5 δλ. από τον Charles Leclerc, που είχε εκκινήσει από την pole position. Ο Μεξικανός οδηγός της Red Bull κατάφερε να προσπεράσει τον Leclerc λίγο μετά την επανεκκίνηση. O Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον Max Verstappen έως τον τερματισμό, στην πιο ενδιαφέρουσα μάχη του σπριντ.

Ο Verstappen δεν είχε καλή εκκίνηση, και είχε επαφή με τον George Russell στον πρώτο γύρο, γεγονός που άνοιξε μία μεγάλη τρύπα στο αριστερό κάλυμμα του ψυγείου της Red Bull και ίσως το δάπεδο. O Βρετανός οδηγός της Mercedes κατάφερε αρχικά να αποσπάσει την 3η θέση από τον Verstappen, ο οποίος όμως την ανέκτησε στην επανεκκίνηση έπειτα από την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας έπειτα από το ατύχημα του Tsunoda.

Ο Verstappen ζήτησε το λόγο από τον Russell μετά τον τερματισμό, χρησιμοποιώντας μερικές βαριές κουβέντες. Ο Βρετανός ανέφερε ότι δεν το έκανε επίτηδες, απλά δεν είχε πρόσφυση λόγω κρύων ελαστικών. Ωστόσο ο Verstappen δεν το είδε σαν δικαιολογία, καθώς όλοι βρίσκονται στην ίδια κατάσταση στην αρχή ενός αγώνα (ή σπριντ). Ο Russell δήλωσε αργότερα γιατί ο Verstappen ήταν εκνευρισμένος και επέμενε τόσο πολύ στην πίστα από την εξωτερική, ενώ είχε περισσότερα να χάσει. O Russell πιστεύει ότι θα συνέβαινε το ίδιο ακόμα και αν οι ρόλοι ήταν αντεστραμμένοι.

Ο Carlos Sainz κατάφερε να διατηρηθεί 5ος, αποκρούοντας την επίθεση του Lewis Hamilton στην επανεκκίνηση, και αντί να περάσει μπροστά, έχασε μία θέση από τον Fernando Alonso. O Lance Stroll συμπλήρωσε τη βαθμολογούμενη οκτάδα, στερώντας τον τελικό βαθμό από τον Alex Albon, όταν ξεκίνησε να λειτουργεί το DRS της Aston Martin. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Oscar Piastri με τη McLaren, ενώ προς τα πίσω πήγαν Lando Norris και Nico Hulkenberg.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του σπριντ του GP Αζερμπαϊτζάν

Το χρονικό του σπριντ

O Charles Leclerc έκανε πολύ καλή εκκίνηση για να διατηρήσει με ευκολία την πρωτοπορία στην πρώτη στροφή, εκμεταλλευόμενος και το γεγονός ότι η Ferrari επέλεξε να χρησιμοποιήσει καινούργιο σετ ελαστικών μέσης γόμας για την εκκίνηση. O Max Verstappen δεν είχε τόσο καλό ξεκίνημα, και ο George Russell κατάφερε να εισχωρήσει στην εσωτερική τη Red Bull.

Τα δύο μονοθέσια ακούμπησαν στη 2η στροφή, με τη Red Bull να αποκτά ζημιά στο δάπεδο και το κάλυμμα ψυγείου και στην 3η στροφή ο Verstappen χτύπησε τον τοίχο στην εξωτερική. Ο Russell δεν είχε τίποτα να χάσει στη μάχη μεταξύ τους και ο Verstappen δεν ήταν ευχαριστημένος από την επιθετικότητα του Βρετανού.

Στο μεταξύ, ο Yuki Tsunoda είχε χτυπήσει τον τοίχο στη στροφή 13, έχοντας χάσει τη μισή εμπρός αεροτομή του, αφότου τον είχε στριμώξει στον τοίχο ο team-mate του, Nyck de Vries. Όταν ο Tsunoda χτύπησε τον τοίχο λίγο αργότερα, το πίσω δεξιό ελαστικό του είχε βγει από τη ζάντα και είχε μείνει στη μέση της πίστας, προκαλώντας αρχικά εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας.

Ο Ιάπωνας επέστρεψε στα pits της AlphaTauri, όπου αντικαταστάθηκαν τα ελαστικά και το ρύγχος, αλλά είχε στραβώσει η ανάρτηση και το μονοθέσιο πήγαινε διαγώνια κι οι αγωνοδίκες θα διερευνούσαν αν η ομάδα πραγματοποίησε μη ασφαλή απελευθέρωσή του… Το VSC αντικαταστάθηκε από κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, για να μαζέψουν οι άνθρωποι της πίστας τα μεταλλικά θραύσματα τιτανίου από τη ζάντα της AlphaTauri του Tsunoda.

Ο Leclerc είδε μία γάτα (cat) στην πίστα υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας και οι άνθρωποι της μετάδοσης νόμιζαν ότι ανέφερε ότι είχε απώλεια (cut) ισχύος. Ο Verstappen κατάφερε στην επανεκκίνηση να ανακτήσει την 3η θέση από τον Russell με ευκολία, ενώ ο Hamilton προσπάθησε να επιτεθεί στον Sainz, αλλά κατάληξε να χάσει την 6η θέση από τον Alonso. Πιο πίσω, το DRS του team-mate του Ισπανού στην Aston Martin, Lance Stroll, δεν λειτουργούσε αρχικά, καθώς ο Καναδός προσπαθούσε να επιτεθεί στον Albon.

To αυτοκίνητο ασφαλείας διέκοψε την προσπάθεια του Leclerc να απομακρυνθεί στους πρώτους γύρους και ο Perez βρισκόταν αρκετά κοντά στο ξεκίνημα του 3ου γύρου μετά την επανεκκίνηση, για να περάσει με ευκολία επικεφαλής. Ο Leclerc θα χρησιμοποιούσε στη συνέχεια το DRS για να αμυνθεί στην επίθεση του Verstappen. Πιο πίσω, ο Oscar Piastri κατάφερε να προσπεράσει τον team-mate του στη McLaren, Lando Norris, για τη 10η θέση, καθώς τα μαλακά ελαστικά του Βρετανού έχαναν απόδοση, έχοντας υπερθερμανθεί. Αυτό επέτρεψε και στις Haas να τον περάσουν με ευκολία και η McLaren τον κάλεσε στα pits για τη μέση γόμα.

Στο τέλος του 10ου γύρου, ο Leclerc έχασε το DRS, και ο Verstappen άρχισε να πιέζει, ενώ στις πίσω θέσεις γινόταν μία μάχη slipstream. Στο 12ο γύρο, ο Stroll κατάφερε να περάσει τον Albon για την 8η θέση (και τον τελευταίο βαθμό), καθώς το DRS της Aston Martin ξεκίνησε να λειτουργεί. Ο Leclerc κατάφερε στο τέλος του 12ου γύρου να ανακτήσει το DRS από τον Perez, αλλά σύντομα ο Μεξικανός απομακρύνθηκε στα 1,3 δλ., αλλά ο Leclerc είχε «σπάσει» το DRS του Verstappen.

O Perez κατάφερε να απομακρυνθεί από τη Ferrari, αλλά ο Verstappen, και με τις ζημιές που είχε υποστεί το μονοθέσιό του, δεν μπορούσε να πλησιάσει τον Leclerc, ο οποίος προσπαθούσε να έχει την απαιτούμενη απόσταση από τον Ολλανδό με έξυπνη χρήση της ενέργειας του υβριδικού συστήματος στα κατάλληλα σημεία για να του αρνείται το DRS, έως τον τελευταίο γύρο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!