F1: Η FIA θέλει να αλλάξει τη διαδικασία επανεκκίνησης

Η FIA θέλει να αλλάξει τη διαδικασία επανεκκίνησης των αγώνων της Formula 1 έπειτα από διακοπή με κόκκινη σημαία για να δίνει την ευκαιρία στους οδηγούς να φέρνουν με περισσότερη ευκολία τα ελαστικά τους στις ιδανικές θερμοκρασίες.

F1: Η FIA θέλει να αλλάξει τη διαδικασία επανεκκίνησης

Η FIA θέλει να αλλάξει τη διαδικασία επανεκκίνησης των αγώνων της Formula 1 έπειτα από διακοπή με κόκκινη σημαία για να δίνει την ευκαιρία στους οδηγούς να φέρνουν με περισσότερη ευκολία τα ελαστικά τους στις ιδανικές θερμοκρασίες.

Οι οδηγοί της Formula 1 εξέφρασαν παράπονα στον προηγούμενο αγώνα, το GP Αυστραλίας, καθώς στην επανεκκίνηση δύο γύρους πριν από την καρό σημαία, δεν είχαν τη δυνατότητα να φέρουν τα ελαστικά τους στις ιδανικές θερμοκρασίες, επειδή ακολουθούσαν τον αργό ρυθμό του αυτοκινήτου ασφαλείας, γεγονός που οδήγησε σε πολλαπλά συμβάντα στις πρώτες στροφές, με συνέπεια την εκ νέου διακοπή του αγώνα.

Το θέμα συζητήθηκε εκτενώς στο briefing των οδηγών με τον διευθυντή αγώνων της F1, Niels Wittich, το βράδυ της Παρασκευής, δεδομένων των προφανών ανησυχιών για μια επανάληψη στο Μπακού, όπου διεξάγεται αυτό το Σαββατοκύριακο το GP Αζερμπαϊτζάν, μια πίστα στην οποία έχουμε πολύ συχνά διακοπή στη ροή του αγώνα λόγω ατυχημάτων. Το πρόβλημα είναι ότι η FIA δεν έχει το δικαίωμα να αλλάξει τους κανονισμούς κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού τριημέρου.

Ωστόσο, μία τακτική που πρότεινε στο briefing ο Fernando Alonso, ενδέχεται να παρέχει λύση στο πρόβλημα χωρίς να αλλάξουν οι κανονισμοί. Ο Ισπανός πρότεινε το αυτοκίνητο ασφαλείας να αναχωρεί από το pit lane 30 δλ. νωρίτερα και ο επικεφαλής να έχει το δικαίωμα να ορίζει το ρυθμό του, δίνοντας περισσότερη ελευθερία στους οδηγούς να προθερμάνουν τα ελαστικά τους.

Με επιστολή της στις ομάδες, η FIA ζήτησε τα σχόλιά τους για την πιθανότητα να υιοθετηθεί αυτή η διαδικασία -που δεν απαιτεί αλλαγή της διατύπωσης του κανονισμού- ακόμα και από το σημερινό σπριντ του Μπακού. Όταν αξιολογηθούν τα σχόλια των ομάδων θα ληφθεί η τελική απόφαση.

Η FIA αναγνώρισε επίσης ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας θα μπορούσε να σβήνει τα φώτα του νωρίτερα από ό,τι συνέβαινε μέχρι τώρα. Όταν σβήσουν τα φώτα του αυτοκινήτου ασφαλείας σημαίνει ότι αυτό θα κατευθυνθεί προς τα pits στο τέλος του γύρου. Αν μετά από αυτό το SC επιταχύνει προς τα pits, αφήνοντας τους οδηγούς ελεύθερους να καθορίσουν το ρυθμό τους, θα δημιουργηθεί μεγαλύτερη ευελιξία στην προθέρμανση των ελαστικών τους. Και αυτή η επιλογή θα μπορούσε να είναι διαθέσιμη και από το σημερινό σπριντ του GP Αζερμπαϊτζάν.

F1 - Fernando Alonso (Aston Martin), GP Αζερμπαϊτζάν 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!