F1: Η Mercedes έχει καταστρώσει σχέδιο ανάκαμψης

Έπειτα από μία συνάντηση των ανθρώπων της, η Mercedes έχει συμφωνήσει στο πλάνο που θέλει να ακολουθήσει για να επιστρέψει στις πρώτες θέσεις του grid της Formula 1.

F1: Η Mercedes έχει καταστρώσει σχέδιο ανάκαμψης

Έπειτα από μία συνάντηση των ανθρώπων της, η Mercedes έχει συμφωνήσει στο πλάνο που θέλει να ακολουθήσει για να επιστρέψει στις πρώτες θέσεις του grid της Formula 1.

Έπειτα από το απογοητευτικό ξεκίνημα της φετινής σεζόν της Formula 1 για τη Mercedes, η γερμανική ομάδα δεν έχει κρύψει το γεγονός ότι θα πρέπει να πάρει μερικές δραστικές αποφάσεις και να αλλάξει τη φιλοσοφία σχεδιασμού του μονοθεσίου της. Την Τρίτη έπειτα από το GP Μπαχρέιν, η ανώτερη διοίκηση της ομάδας, οι οδηγοί και οι υψηλόβαθμοι μηχανολόγοι, συσκέφθηκαν για να αποφασίσουν πως θα αντιμετωπίσουν την κατάσταση της ομάδας.

Ο George Russell περιέγραψε την εσωτερική δράση της ομάδας: «Συναντηθήκαμε όλοι μαζί και κάναμε μερικές πολύ καλές, ειλικρινείς και ανοιχτές συζητήσεις. Πολλές από τις ερωτήσεις απαντήθηκαν σχετικά με το πώς βρεθήκαμε σε αυτή τη θέση εξαρχής. Επιπλέον, τι πρόκειται να κάνουμε βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα για να βγούμε από αυτήν. Σε ποιο μονοπάτι θέλουμε να κινηθούμε; Αυτές οι αλλαγές έχουν ήδη δρομολογηθεί, του να μπούμε στο δρόμο που πιστεύουμε ότι θα μας φέρει πίσω στις νίκες».

«Γνωρίζουμε ότι η αλλαγή σχεδιαστικής φιλοσοφίας δεν έρχεται χωρίς κινδύνους. Νομίζω όμως ότι όλοι αισθανόμαστε ότι έχουμε πλέον αρκετές γνώσεις και πληροφορίες για να πούμε ότι δεν ήμασταν στη σωστή κατεύθυνση, και ότι οι στόχοι που θέσαμε κατά τη διάρκεια του χειμώνα δεν ήταν οι σωστοί. Πρέπει να αλλάξουμε λωρίδα το συντομότερο δυνατό».

«Είμαστε αρκετά σίγουροι για την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουμε. Αυτές οι αποφάσεις έχουν ήδη ληφθεί. Και έχουμε ήδη αρχίσει να εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση, πιθανώς από την Τρίτη της περασμένης εβδομάδας. Το πόσο γρήγορα μπορούν να μεταφερθούν στο μονοθέσιο, το πόσο γρήγορα θα μεταφραστούν σε επιδόσεις, είναι ένα άλλο ερώτημα».

Συντηρητική προσέγγιση

O Russell πιστεύει ότι η Mercedes, φοβούμενη το porpoising, είχε πολύ συντηρητική προσέγγιση: «Αν κοιτάξετε την (περυσινή) W13, ήμασταν σαφώς πολύ επιθετικοί με το σχεδιασμό του μονοθεσίου και τις αναπηδήσεις. Αυτός ήταν ο μεγάλος μας περιορισμός. Τώρα, προχωρώντας γρήγορα 12 μήνες μπροστά, θέλαμε να είμαστε σε μια θέση όπου δεν θα βιώνουμε τίποτα από αυτά, και μάλλον υπερβήκαμε εξίσου προς την αντίθετη κατεύθυνση: συμβιβάσαμε υπερβολικά την απόδοση, και το αεροδυναμικό φορτίο για να μην έχουμε αναπηδήσεις».

«Μάθαμε ότι πιθανότατα οι αλλαγές που παρουσίασε η FIA κατά τη διάρκεια του χειμώνα έλυσαν την πλειονότητα των προβλημάτων μας. Έχοντας πει αυτό, μπορούμε πιθανότατα να ανακτήσουμε μέρος της χαμένης απόδοσης από την υπερβολική συντηρητικότητα. Είναι το ένα δευτερόλεπτο που ψάχνουμε σε σχέση με τη Red Bull; Όχι, δεν είναι. Πιστεύουμε ότι βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο με τη φιλοσοφία μας; Πιθανότατα ούτε αυτό».

«Νομίζω ότι δεν μιλάμε πραγματικά για τα αποτελέσματα ή για το τι μπορούμε να κάνουμε όσον αφορά που θα καταλήξουμε στο Πρωτάθλημα. Μιλάμε για το τι μπορούμε να πετύχουμε όσον αφορά την επιστροφή περισσότερων επιδόσεων στο μονοθέσιο, αλλά το γεγονός είναι ότι δεν ξέρουμε πόσες επιδόσεις μπορούν να φέρουν οι άλλοι. Επειδή ήμασταν υπερβολικά συντηρητικοί, ίσως υπάρχει απόδοση που μπορούμε να προσθέσουμε στο μονοθέσιο πιο γρήγορα από ό,τι θα κάναμε με κανονική εξέλιξη».

Συλλογική ευθύνη

«Από τις συζητήσεις που έγιναν, πολλοί άνθρωποι αποδέχτηκαν ότι αυτές οι αποφάσεις δεν ήταν οι σωστές. Αλλά κανείς δεν δείχνει με το δάχτυλο και δεν τους κατηγορεί για τις αποφάσεις που πήραμε με τις καλύτερες προθέσεις και τις πληροφορίες που είχαμε. Όταν πρόκειται για τη σχεδιαστική φιλοσοφία των μονοθεσίων, όταν πρόκειται για αποφάσεις όσον αφορά προς τα που θα κατευθυνθεί μια ομάδα 2.000 ανθρώπων, ποτέ δεν είναι μόνο ένα άτομο που τις κατευθύνει».

«Έχεις πιθανώς έξι ανώτερους τεχνικούς που συνεργάζονται με όλες τις γνώσεις που έχουμε, με όλους όσους βρίσκονται κάτω από αυτούς, τη γνώση που προέρχεται από τους οδηγούς, τη δουλειά που έχουμε κάνει στον προσομοιωτή και αυτές οι αποφάσεις περνούν και συμφωνούνται από όλους. Γνωρίζαμε τo concept, ο Lewis και εγώ, και πιστεύαμε ότι αυτή ήταν η σωστή κατεύθυνση. Όμως, ως ομάδα έχουμε σαφώς χάσει κάτι που συνέβη κατά τη διάρκεια του χειμώνα και εργαζόμαστε όσο πιο σκληρά μπορούμε για να το διορθώσουμε τώρα».

«Ίσως η Βραζιλία να μας οδήγησε σε λίγο λάθος δρόμο, γιατί νιώθαμε ότι βελτιωνόμασταν ως ομάδα, ότι πηγαίναμε προς τη σωστή κατεύθυνση. Χρειάζεται και αυτό κάποια ανάλυση, γιατί βελτιωθήκαμε καθ’ όλη τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, δεν υπάρχει αμφιβολία. Και ειδικά προς το τέλος της χρονιάς, πιστεύαμε πραγματικά ότι είχαμε βρει κάτι και η W14 είναι μάλλον μια πιο ακραία έκδοση του μονοθεσίου που είχαμε στο τέλος της περασμένης χρονιάς. Αλλά σαφώς οι άλλοι πήγαν σε διαφορετικές κατευθύνσεις. Εμείς πήγαμε περισσότερο προς αυτή την κατεύθυνση και δεν ήταν η σωστή».

«Κάναμε λάθος»

Παράλληλα, ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε: «Υπάρχουν πολλές μεγάλες και καλές συναντήσεις στην ομάδα. Είναι μια αρκετά ενδιαφέρουσα διαδικασία, διότι πέρυσι είχαμε μία τέλεια καταιγίδα. Το μονοθέσιο γινόταν όλο και καλύτερο και μετά αρχίζεις να αμφισβητείς τη φιλοσοφία του μονοθεσίου λιγότερο από ό,τι ίσως θα έπρεπε. Τώρα πρέπει να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε ευχαριστημένοι από εκεί που έχουμε προσγειωθεί. Γενικά, δεν είμαστε ευχαριστημένοι με την ποσότητα αεροδυναμικού φορτίου, τη μηχανική ισορροπία. Όλα αυτά. Ποτέ δεν έρχεται μόνο του».

«Όλες αυτές οι συναντήσεις μας δίνουν σαφήνεια και μεγαλύτερη εστίαση στα σημεία που πρέπει να αντιμετωπίσουμε, προκειμένου να τα αλλάξουμε γρήγορα. Προσπαθήσαμε πραγματικά σκληρά για να το κάνουμε να λειτουργήσει, διότι τα δεδομένα που εξάγουμε μας έδειξαν ότι αυτό λειτουργεί. Αποδείχθηκε ότι κάναμε λάθος. Πολύ απλά. Μπορείτε να δείτε ότι τα τρία ταχύτερα μονοθέσια, συμπεριλαμβανομένων των Ferrari, έχουν παρόμοια αντίληψη για το πώς παράγουν επιδόσεις. Αυτό είναι πολύ διαφορετικό από το δικό μας. Σε ένα συγκεκριμένο στάδιο, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι κάναμε λάθος».

«Το γιατί κάναμε λάθος, το αναλύουμε ακόμα, επειδή ακολουθήσαμε τα δεδομένα και αυτά που μας λένε οι προσομοιώσεις και σε αυτή την περίπτωση, παραπλανηθήκαμε. Όλοι όσοι συμμετείχαμε στη διαδικασία λήψης αποφάσεων καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι. Προσπαθήσαμε πραγματικά να επιμείνουμε σε αυτή τη φιλοσοφία σχεδιασμού και δεν θέλουμε, σε καμία περίπτωση, να τρέχουμε σε μονόδρομο λέγοντας θα το κάνουμε να δουλέψει αυτό ό,τι και να γίνει, γιατί δεν δουλεύει. Δεν θέλω να χάσω κι άλλο χρόνο. Ούτε οι συνάδελφοί μου το θέλουν».

«Βρισκόμαστε τώρα πριν από τον δεύτερο αγώνα. Είναι σίγουρα λάθος να διαγράψουμε μια αγωνιστική σεζόν τόσο νωρίς. Αλλά αυτή τη στιγμή η διαφορά είναι τεράστια και αν δεν καταφέρουμε να τη μειώσουμε στους επόμενους 4-5 αγώνες, τότε το τρένο του Πρωταθλήματος θα έχει αναχωρήσει».

Για το μέλλον του Hamilton στη Mercedes

Ο Αυστριακός επικεφαλής σχολίασε και το μέλλον του Lewis Hamilton στη Mercedes: «Βρίσκεται στο στάδιο της καριέρας του, όπου εμπιστευόμαστε ο ένας τον άλλον, έχουμε δημιουργήσει έναν εξαιρετικό δεσμό μεταξύ μας και δεν έχουμε κανένα λόγο να αμφισβητούμε ο ένας τον άλλον, παρότι πρόκειται για μια δύσκολη περίοδο. Αλλά θα είναι τόσο ωραία όταν βγούμε από αυτή την κοιλάδα των δακρύων και επιστρέψουμε σε σταθερές επιδόσεις».

«Ως οδηγός, ωστόσο, αν θέλει να κερδίσει άλλο ένα Πρωτάθλημα, πρέπει να βεβαιωθεί ότι έχει το κατάλληλο μονοθέσιο. Και αν δεν μπορούμε να αποδείξουμε ότι είμαστε σε θέση να του δώσουμε ένα μονοθέσιο τα επόμενα δύο χρόνια, τότε πρέπει να ψάξει παντού. Δεν νομίζω ότι το κάνει σε αυτό το στάδιο, αλλά δεν θα κρατήσω κακία αν αυτό συμβεί σε ένα ή δύο χρόνια».

Ο Toto Wolff σχολίασε και τη διακοπή της συνεργασίας του Hamilton με την προπονήτριά του, Angela Cullen, υπονοώντας ότι ο Βρετανός ήταν αυτός που πήρε την απόφαση: «Βλέπουμε εδώ και αρκετό καιρό ότι ο Lewis αναζητούσε μια αλλαγή. Αν τα πράγματα δεν λειτουργούν πλέον, τότε πρέπει να είμαστε ειλικρινείς για αυτό και να φέρουμε αλλαγή. Αλλά αν αυτό είναι που αποφασίζει, θα τον στηρίζουμε πάντα, όποια κατεύθυνση κι αν θέλει να ακολουθήσει».

Επίσημα στην ομάδα ο Jerome D’Ambrosio

Αξίζει να αναφερθεί επίσης ότι επιβεβαιώθηκε ότι ο πρώην οδηγός της F1, Jerome D’Ambrosio, που ήταν επικεφαλής της ομάδας Formula Ε, Venturi (νυν Maserati), διευθυντής εξέλιξης οδηγών, επιβλέποντας το πρόγραμμα νεαρών οδηγών που διατηρεί η Mercedes σε διάφορες μικρές κατηγορίες. Ο Βέλγος θα συνεργαστεί με τον Gwen Lagrue, o οποίος ήταν υπεύθυνος για την εξέλιξη οδηγών όπως ο Esteban Ocon και ο George Russell. Ο D’Ambrosio αναλαμβάνει αρμοδιότητες που μέχρι πρότινος υπέπιπταν στον James Vowles, νυν επικεφαλής της ομάδας της Williams.

F1 - Jerome D'Ambrosio (Mercedes)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!