F1: Στην Imola το πείραμα για τις κατατακτήριες δοκιμές

Στο GP Εμίλια Ρομάνια, τον 6ο γύρο του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1 θα πραγματοποιηθεί το πείραμα θα πραγματοποιηθεί το πείραμα χρήσης διαφορετικής γόμας ελαστικών σε κάθε σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών.

F1: Στην Imola το πείραμα για τις κατατακτήριες δοκιμές

Στο GP Εμίλια Ρομάνια, τον 6ο γύρο του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1 θα πραγματοποιηθεί το πείραμα θα πραγματοποιηθεί το πείραμα χρήσης διαφορετικής γόμας ελαστικών σε κάθε σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών.

Σύμφωνα με τους φετινούς αγωνιστικούς κανονισμούς της Formula 1, σε δύο Grand Prix του 2023, θα δοκιμαστεί ένα καινούργιο σύστημα κατατακτήριων δοκιμών, όπου οι οδηγοί θα είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν τη σκληρή γόμα ελαστικών στο Q1, τη μέση γόμα στο Q2 και τη μαλακή στο Q3, σε αντίθεση με την ελεύθερη επιλογή ελαστικών που υπάρχει αυτή τη στιγμή.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο πρώτος αγώνας στον οποίο θα εφαρμοστεί ο συγκεκριμένος κανονισμός, θα είναι το GP Εμίλια Ρομάνια στην πίστα της Imola, που αποτελεί τον 6ο γύρο της φετινής σεζόν και ο πρώτο ευρωπαϊκό αγώνα του 2023 (19-21 Μαΐου), αν και δεν έχει υπάρξει επίσημη επιβεβαίωση.

Αυτό το μέτρο έχει ως στόχο να μειώσει τον αριθμό σετ ελαστικών που φέρνει η Pirelli στους αγώνες, από 13 σε 11 σετ ανά οδηγό. Επιπλέον, θα αλλάξει και ο αριθμός σετ ελαστικών κάθε γόμας που θα έχουν στη διάθεσή τους οι οδηγοί. Αντί για 2 σετ σκληρής γόμας, 3 σετ μέσης και 8 σετ μαλακής, κάθε οδηγός θα έχει 3 σετ σκληρής γόμας, 4 σετ μέσης και μαλακής.

Το σχέδιο είναι να καταφθάνει κάθε οδηγός με 6 διαθέσιμα σετ ελαστικών στις κατατακτήριες δοκιμές (2 από κάθε γόμα), έχοντας χρησιμοποιήσει -και επιστρέψει στην Pirelli- 5 σετ κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών. Αν κάποιοι οδηγοί δεν φτάσουν έως το Q3, θεωρητικά θα έχουν το πλεονέκτημα δύο φρέσκων σετ μαλακής γόμας, που μπορεί αποδειχθεί κρίσιμο σε ορισμένες πίστες.

Ο δεύτερος αγώνας του 2023 στον οποίο θα εφαρμοστεί αυτός ο κανονισμός αναμένεται να είναι κοντά στο καλοκαιρινό διάλειμμα. Αυτό θα δώσει χρόνο στην Pirelli και τις ομάδες να αναλύσουν αν τα πειράματα έχουν λειτουργήσει και αν θα υιοθετηθεί αυτή η μορφή κατατακτήριων δοκιμών ακόμα και από το 2024.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η FIA ανακοίνωσε πως τις επόμενες εβδομάδες θα ανοίξει διαγωνισμό για να οριστεί ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών της Formula 1 για τις σεζόν 2025, 2026 και 2027, με επιλογή για το 2028. H Pirelli είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών της Formula 1 από το 2011.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!