F1: Μικρότερες ζώνες DRS για το 2023

Η FIA φαίνεται ότι θα μειώσει το μήκος ορισμένων ζωνών DRS στη Formula 1 την επόμενη σεζόν, εν μέσω ανησυχιών ότι τα προσπεράσματα έχουν γίνει πολύ εύκολα σε αρκετές πίστες.

F1: Μικρότερες ζώνες DRS για το 2023

Η FIA φαίνεται ότι θα μειώσει το μήκος ορισμένων ζωνών DRS στη Formula 1 την επόμενη σεζόν, εν μέσω ανησυχιών ότι τα προσπεράσματα έχουν γίνει πολύ εύκολα σε αρκετές πίστες.

Η νέα γενιά μονοθεσίων με ground effect, που παρουσιάστηκε φέτος στη Formula 1, είχε ως στόχο να κάνει τα Grand Prix πιο συναρπαστικά, επιτρέποντας στους οδηγούς να μάχονται πιο κοντά μεταξύ τους. Αυτό το στοιχείο βελτιώνει τις πιθανότητες πραγματοποίησης προσπεράσματος.

Ωστόσο, ένα χαρακτηριστικό που ήταν εμφανές καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022 ήταν ότι η διαφορά απόδοσης μεταξύ των μονοθεσίων που χρησιμοποιούσαν DRS και αυτών που αμύνονταν ήταν πολύ μεγάλη. Συνεπώς, οι οδηγοί είχαν σχεδόν εγγυημένο το προσπέρασμα σε ορισμένες πίστες, μόλις έφταναν σε απόσταση που τους επέτρεπε να ενεργοποιήσουν το DRS.

Η ευκολία ορισμένων προσπεράσεων με DRS κρίθηκε δεν ήταν ιδανική φαίνεται ότι η FIA θα επανεξετάσει τα δεδομένα που συνέλλεξε φέτος, για να μειώσει το μήκος ορισμένων από τις ζώνες ενεργοποίησης του συστήματος την επόμενη σεζόν. Ο επικεφαλής τεχνικών θεμάτων για μονοθέσια της FIA, Νικόλας Τομπάζης, τόνισε ότι ένα εγγυημένο προσπέρασμα για τον οδηγό όταν βρίσκεται εντός ζώνης DRS είναι εξίσου κακό για το θέαμα με το ενδεχόμενο ταχύτερα μονοθέσια που βρίσκονται πίσω από πιο αργά και να μην έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν προσπέρασμα.

Ο Τομπάζης δήλωσε: «Σε ορισμένους αγώνες, ίσως χρειαστεί να μειώσουμε πραγματικά τις ζώνες DRS. Δεν θέλουμε το προσπέρασμα να είναι, αναπόφευκτο ή εύκολο στην πραγματικότητα. Πρέπει να είναι ακόμα μια μάχη. Αν συμβαίνει πολύ γρήγορα, αν απλά βλέπεις ένα μονοθέσιο να πλησιάζει και μετά να περνάει και να εξαφανίζεται. Στην πραγματικότητα, είναι χειρότερο από το να βρίσκεσαι πίσω και να παλεύεις. Χρειάζεται να βρεθεί η σωστή ισορροπία εκεί».

Ο απερχόμενος διευθύνων σύμβουλος μηχανοκίνητου αθλητισμού της F1, Ross Brawn, είχε δηλώσει τον περασμένο μήνα ότι δεν θέλει οι επικεφαλής του αθλήματος να φοβηθούν να κάνουν πιο δύσκολα τα προσπεράσματα με τη χρήση DRS: «Το μόνο πράγμα που ξέρουμε είναι δεν αρέσει στους οπαδούς -και το ξέρουμε αυτό γιατί δεν μας αρέσει ούτε εμάς- το ‘φτάνω στην ευθεία, ανοίγω το DRS, προσπερνάω, και δημιουργώ διαφορά’».

«Νομίζω ότι σε έναν ιδανικό κόσμο, το DRS χρησιμοποιείται μόνο για να βρεθείς στην πλάτη κάποιου, ώστε να μπορείς πραγματικά να κάνεις μια αξιοπρεπή επίθεση. Νομίζω ότι δεν θα πρέπει να φοβόμαστε να μειώσουμε το DRS σε μέρη όπως η Monza, γιατί φαίνεται λίγο ‘μπαίνεις πίσω τους, πατάς το κουμπί, προσπερνάς’. Είναι λίγο διαδικαστικό, έτσι δεν είναι; Δεν είναι πολύ εντυπωσιακό. Και για αυτό δεν πρέπει να φοβόμαστε να μειώσουμε τη χρήση του DRS εκεί όπου αποδεικνύεται ξεκάθαρα ότι είναι πολύ ισχυρό».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!