Ο Toto Wolff δήλωσε ότι η Mercedes άλλαξε τη φιλοσοφία του μονοθεσίου της στο μέσο της σεζόν του 2022 της Formula 1, ωστόσο οι αλλαγές δεν ήταν ορατές εξωτερικά. Έχοντας κατακτήσει τα προηγούμενα 8 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών, η Mercedes αρκέστηκε σε μόλις μία νίκη το 2022, στην πρώτη σεζόν της καινούργιας γενιάς μονοθεσίων με φιλοσοφία ground effect.
O Wolff είχε δηλώσει ότι το 2023 η Mercedes θα αλλάξει το «DNA» του μονοθεσίου της. Σε πιο πρόσφατες δηλώσεις του, ο Αυστριακός ανέφερε: «Μπαίνω στην αεροδυναμική σήραγγα και λέω: ‘Αυτό το πράγμα μοιάζει ακριβώς με το φετινό μονοθέσιο‘. Αλλά μου λένε ότι είναι πολύ διαφορετικό από κάτω», δηλαδή στην περιοχή του δαπέδου, από το οποίο παράγεται το μεγαλύτερο ποσοστό (περίπου 60%) του αεροδυναμικού φορτίου.
Ο Wolff συνέχισε λέγοντας: «Πρόκειται για τη ροή του αέρα, την κατανομή του βάρους, την αεροδυναμική χαρτογράφηση. Το μονοθέσιό μας άλλαξε ριζικά στα μέσα της χρονιάς, αλλάξαμε τη φιλοσοφία, αλλά δεν μπορούσες να δεις τίποτα στο αμάξωμα».
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Wolff, είναι πολύ πιθανό η Mercedes της επόμενης χρονιάς να διατηρήσει το σχεδιασμό μικροσκοπικών καλυμμάτων ψυγείων, που προκάλεσαν αίσθηση κατά την παρουσίασή τους στις αρχές της χρονιάς: «Νομίζω ότι η ιδέα των στενών καλυμμάτων ψυγείων αποτελεί περισπασμό γεμάτο εκπλήξεις. Τα είδα στην αεροδυναμική σήραγγα την τελευταία φορά που πήγα, αλλά μου είπαν ότι δεν είναι τα ίδια».
Καθώς όλες οι ομάδες προετοιμάζονται για την επόμενη σεζόν, η Mercedes ανήρτησε στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης ένα βίντεο με τον George Russell να κατασκευάζει το προσαρμοσμένο στο σώμα του κάθισμα για το μονοθέσιο του 2023, εντός ενός ομοιώματος του monocoque.
O Toto Wolff δήλωσε επίσης πως λόγω της διαμόρφωσης των τεχνικών κανονισμών με τους αεροδυναμικούς περιορισμούς και το budget cap, δύσκολα κάποια ομάδα θα καταφέρει να επαναλάβει το ρεκόρ των 8 συνεχόμενων Πρωταθλημάτων Κατασκευαστών: «Το τοπίο έχει αλλάξει. Δεν νομίζω ότι κάποιος θα έχει οκτώ συνεχόμενα Πρωταθλήματα στο μέλλον λόγω του τρόπου με τον οποίο έχουν σχεδιαστεί οι κανονισμοί».
«Ο τρόπος με τον οποίο έχουν θεσπιστεί οι αεροδυναμικοί κανονισμοί, επιτρέπει στις ομάδες που βρίσκονται πιο πίσω να κάνουν πραγματικά ένα μεγάλο άλμα σε σύγκριση με τους πρωτοπόρους». Ο Wolff, ο οποίος εκτίμησε ότι η Red Bull θα έχει «24% λιγότερο χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα» για το 2023, λόγω της κατάκτησης του Πρωταθλήματος και της ποινής που δέχθηκε έπειτα από την υπέρβαση του ορίου εξόδων το 2021.
Ο Wolff προσέθεσε: «Αυτός είναι επίσης ο λόγος για τον οποίο θα δούμε πολύ πιο κοντινά Πρωταθλήματα στο μέλλον, επειδή αν είσαι τελευταίος, θα σου επιτραπεί 50%, 40% περισσότερος χρόνος (στην αεροδυναμική σήραγγα), οπότε σαφώς αυτό είναι ένα πλεονέκτημα που θα αξιοποιήσουμε. Είναι δεδομένο ότι θα πιάσουμε τη Red Bull; Ποιος ξέρει; Πρόκειται για οριακά κέρδη και νομίζω ότι ήμασταν λίγο πιο κοντά στη Ferrari στο τελευταίο τέταρτο της σεζόν».