F1: Με 30% περισσότερα προσπεράσματα το 2022

Η Pirelli αποκάλυψε ότι με τους καινούργιους τεχνικούς κανονισμούς στο φετινό Πρωτάθλημα της Formula 1, πραγματοποιήθηκαν 30% περισσότερα προσπεράσματα από ό,τι το 2021.

F1: Με 30% περισσότερα προσπεράσματα το 2022

Η Pirelli αποκάλυψε ότι με τους καινούργιους τεχνικούς κανονισμούς στο φετινό Πρωτάθλημα της Formula 1, πραγματοποιήθηκαν 30% περισσότερα προσπεράσματα από ό,τι το 2021.

Φέτος ήταν η πρώτη χρονιά της καινούργιας γενιάς μονοθεσίων της Formula 1, τα οποία είχαν ως σκοπό να διευκολύνουν τις μάχες μεταξύ τους στην πίστα. Οι καινούργιοι τεχνικοί κανονισμοί δημιούργησαν μονοθέσια που βασίζονται περισσότερο στο τρισδιάστατο δάπεδό τους για την παραγωγή αεροδυναμικού φορτίου.

Επίσης, είναι διαμορφωμένα έτσι ώστε να διώχνουν προς τα επάνω τον αέρα που αφήνουν πίσω τους, ώστε να μην επηρεάζουν αρνητικά την απόδοση αυτού που ακολουθεί. Αυτή η διαμόρφωση είδαμε ότι επέτρεπε φέτος στους οδηγούς να ακολουθούν σε μικρότερη απόσταση τους αντιπάλους τους, ακόμα και σε γρήγορες στροφές, προσφέροντας περισσότερες κοντινές μάχες.

Αυτό υποστηρίζεται και από στοιχεία που παρείχε η Pirelli, η οποία ανακοίνωσε ότι πέρυσι είχαμε 599 προσπεράσματα καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν, ενώ φέτος ο αριθμός αυτός αυξήθηκε στα 785, δηλαδή κατά 30%. Αμφότερες τις σεζόν είχαμε 22 Grand Prix.

O αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Mario Isola, δήλωσε: «Δυστυχώς είναι δύσκολο να έχουμε στατιστικά για περιπτώσεις όπου προσπερνούν ο ένας τον άλλον δύο ή τρεις φορές μέσα σε έναν γύρο, όπως στην Jeddah ή κάποιους άλλους αγώνες.

«Αλλά στη συνέχεια, στην κεντρική ευθεία, αν είναι στις ίδιες θέσεις, δεν θα έχει μετρηθεί αυτό, γιατί είναι πολύ δύσκολο. Πιστεύω ότι είναι ένα πολύ καλό νούμερο, 30% περισσότερο. Το γεγονός ότι όταν ακολουθώντας ο ένας τον άλλον χάνουν λιγότερη κάθετη δύναμη βοηθάει προφανώς τα ελαστικά, επειδή ολισθαίνουν λιγότερο και δεν υπερθερμαίνονται».

«Αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε αυτή τη νέα οικογένεια ελαστικών με πολύ λιγότερη υπερθέρμανση και κάποια καταπόνηση. Αλλά ακόμα και με θερμική καταπόνηση, οι οδηγοί μπορούν να πιέζουν. Στο παρελθόν είχαν παράπονα πως όταν ακολουθούσαν άλλο μονοθέσιο και προπσθούσαν να πιέσουν, άρχιζαν να χάνουν πρόσφυση και να ολισθαίνουν και προφανώς, δεν υπήρχε δυνατότητα να επιτεθούν ξανά».

«Έδιναν μάχη δύο, τρία μονοθέσια μαζί, προσπερνούσαν ο ένας τον άλλον, προσπαθούσαν να χρησιμοποιήσουν κάθε δυνατότητα ή κάθε λάθος του ανταγωνιστή για να προσπεράσουν και πίεζαν όχι για μια στροφή, αλλά για τρεις, τέσσερις, πέντε γύρους».

«Αυτή είναι η μεγαλύτερη διαφορά που είδα φέτος σε σχέση με το παρελθόν. Δεν ήταν εύκολο να το κάνουμε αυτό. Ήταν εφικτό λόγω των νέων μονοθεσίων, δεν είναι μόνο τα ελαστικά. Αλλά και τα ελαστικά βοήθησαν στο να επιτευχθεί αυτό, οπότε είμαι αρκετά ευχαριστημένος με αυτό».

F1 - GP Βραζιλίας 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!