Η FIA και η Formula 1 προχώρησαν στην απλοποίηση των ονομάτων των βασικών στοιχείων των νέων κανονισμών που θα τεθούν σε ισχύ στα μονοθέσια του 2026, σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί η σύγχυση των φιλάθλων. Επίσης, η F1 αποκάλυψε νέες ψηφιακές εικόνες που αναπαριστούν πώς θα μοιάζουν τα μονοθέσια του 2026.
Αυτό ήρθε ως αποτέλεσμα της έρευνας της F1, η οποία έδειξε ότι υπήρχαν παραδείγματα κοινής ορολογίας που δεν είχαν γίνει κατανοητά από το κοινό. Για παράδειγμα, η έρευνα αυτή έδειξε ότι περισσότερο από το 10% των οπαδών της F1 δεν γνώριζαν τι ήταν το Drag Reduction System (DRS), παρότι αποτελούσε βασικό κομμάτι της F1 εδώ και 15 χρόνια.
Με τον προκαθορισμό απλών ορολογιών, η FIA και η F1 ορίζουν ένα πλαίσιο το οποίο θα είναι κοινό για όλους, με απλές και κατανοητές νέες ορολογίες που καλύπτουν τις νέες λειτουργίες της μονάδας ισχύος, καθώς και τις καινούργιες για το 2026, ενεργές αεροτομές των μονοθεσίων.
Formula 1 and the @fia have today revealed the 2026 Technical Regulations.
2026 will see both the chassis and power units updated, in the biggest overhaul of regulations in the sport’s history. These changes will shake up the order and create new excitement, while delivering… pic.twitter.com/zRxRl0sI4f
— F1 Media (@F1Media) December 17, 2025
Overtake mode (λειτουργία προσπεράσματος)
Αυτή θα αντικαταστήσει επίσημα την προηγούμενη ονομασία Manual Override Mode που αναφερόταν στους κανονισμούς. Όταν οι οδηγοί βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη του ενός δευτερολέπτου από το προπορευόμενο μονοθέσιο σε ένα συγκεκριμένο σημείο ανίχνευσης, θα ενεργοποιείται στη μονάδα ισχύος τους η διαθεσιμότητα επιπλέον ισχύος από το ηλεκτρικό σύστημα κατά τη διάρκεια του γύρου, για να προσπαθήσουν να προσπεράσουν τον αντίπαλό τους. Το σύστημα αποτελεί ουσιαστικά ένα διαφορετικό μέσο αντικατάστασης του DRS.
Λειτουργία Boost (ενίσχυσης)
Πρόκειται για τη χρήση της κανονικής ενέργειας της μπαταρίας που έχει συλλεχθεί από το υβριδικό σύστημα (ERS) και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από έναν οδηγό είτε για να αμυνθεί από έναν αντίπαλο που βρίσκεται πίσω του είτε για να επιτεθεί σε έναν προπορευόμενο. Μέχρι πέρυσι, οι ομάδες αναφέρονταν σε αυτό ως λειτουργία overtake. Χρησιμοποιώντας τη λειτουργία boost την, οι οδηγοί θα έχουν τη μέγιστη ισχύ από τον κινητήρα και την μπαταρία με το πάτημα ενός κουμπιού, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται στην πίστα.
Recharge (ανάκτηση ενέργειας)
Αυτό θα συμβαίνει όταν το υβριδικό σύστημα των μονάδων ισχύος θα γυρίζει σε λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, συνήθως στο τέλος μεγάλων ευθειών και θα αναβοσβήνουν τα φώτα στο πίσω μέρος των μονοθεσίων. Επίσης οι οδηγοί θα προσπαθούν να ανακτήσουν ενέργεια με διάφορους τρόπους, σηκώνοντας το πόδι τους από το γκάζι πριν από τις ζώνες πέδησης, ή να μην πατάνε γκάζι σε ορισμένες στροφές.
Ενεργή αεροδυναμική (active aero)
O όρος θα αφορά τα κινούμενα πτερύγια των εμπρός και πίσω αεροτομών, τα οποία θα χρησιμοποιούνται για τη ρύθμιση των επιπέδων αεροδυναμικού φορτίου και αντίστασης πίεσης σε διάφορα σημεία της πίστας. Θα υπάρχουν δύο κύριες ρυθμίσεις που θα χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια του γύρου. Μια λειτουργία Corner (στροφών), όπου θα παράγονται υψηλά επίπεδα αεροδυναμικού φορτίου, και μια λειτουργία Straight (ευθειών), όπου που θα ελαχιστοποιείται η οπισθέλκουσα.
Τα νέα μονοθέσια θα είναι μικρότερα σε διαστάσεις με 10 εκατοστά μικρότερο πλάτος και 20 εκ. μικρότερο μεταξόνιο και θα είναι ελαφρύτερα κατά 32 κιλά, με ενεργές αεροτομές. Η F1 θα εγκαταλείψει το concept των ground effect μονοθεσίων και θα επιστρέψει σε σκαλωτό δάπεδο. Αναμένεται να παράγουν μειωμένο κατά 15-30% αεροδυναμικό φορτίο, ενώ η οπισθέλκουσα στις ευθείες αναμένεται να μειωθεί κατά 40-55%, χάρη στην ενεργή αεροδυναμική. Οι χρόνοι στο γύρο αναμένεται να είναι πιο αργοί κατά 2-3 δλ.




