Η χρονιά του 2026 θα σηματοδοτηθεί από μεγάλες αλλαγές στα μονοθέσια της Formula 1, καθώς θα είναι μικρότερα σε διαστάσεις, ελαφρύτερα, με ενεργές αεροτομές, και φυσικά εντελώς καινούργιες μονάδες ισχύος, με τριπλάσια ισχύ από το ηλεκτρικό τμήμα τους. Η F1 θα εγκαταλείψει το concept των ground effect μονοθεσίων και θα επιστρέψει σε σκαλωτό δάπεδο.
Ουσιαστικά, το δάπεδο θα είναι επίπεδο, και θα προεξέχει από αυτό μόνο η (κατασκευασμένη από ρητίνη) σανίδα νομιμότητας πάχους 10 χλστ. στο κέντρο του, η οποία δεν επιτρέπεται να φθαρεί πέραν του 1 χλστ. Λόγω αυτής της διαμόρφωσης, υπάρχει περίπτωση να δούμε να επιστρέφει το rake (ανασηκωμένο πίσω μέρος), για αεροδυναμικά οφέλη, ώστε να αυξάνεται η διάχυση του αέρα στο πίσω μέρος, και κατά συνέπεια η απόδοση.
Καθώς ελάχιστα εξαρτήματα των μονοθεσίων μπορούν να διατηρηθούν από το 2025 στο 2026, η αλλαγή αεροδυναμικής διαμόρφωσης αναμένεται να επιφέρει και αλλαγές στα δομικά στοιχεία των μονοθεσίων.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του ιταλικού Auto Racer, η Red Bull θα υιοθετήσει το 2026 διαφορετική γεωμετρία αναρτήσεων από αυτήν που είχε από το 2022, με τα μονοθέσια ground effect. Η Red Bull αναμένεται να επιστρέψει σε γεωμετρία push-rod σε αμφότερους τους άξονες, ενώ το 2022 ήταν μία από τις πρώτες που είχε κάνει τη μετάβαση σε pull-rod μπροστά.
Push-rod γεωμετρία σημαίνει ότι οι ράβδοι ώσης της ανάρτησης είναι ψηλά τοποθετημένες στο πλαίσιο και συναντούν τους τροχούς χαμηλά στην πλήμνη. Στην pull-rod γεωμετρία, οι ράβδοι έλξης της ανάρτησης είναι χαμηλά τοποθετημένες στο πλαίσιο και συναντούν του τροχούς ψηλά στην πλήμνη. Η γεωμετρία της ανάρτησης καθορίζεται από τις αεροδυναμικές ανάγκες, και συγκεκριμένα την περιοχή που είναι ωφέλιμο να υπάρχει μικρότερη αρνητική επίδραση από τα ψαλίδια.

Υπάρχουν διαφορές στις δύο γεωμετρίες, καθώς το pull-rod έχει πιο χαμηλό κέντρο βάρους, ενώ το push-rod είναι πιο εύκολο στη ρύθμιση, καθώς τα εξαρτήματα της ανάρτησης που βρίσκονται εντός του πλαισίου είναι τοποθετημένα πιο ψηλά και είναι πιο εύκολα προσβάσιμα από τους μηχανικούς. Ωστόσο, αυτές οι διαφορές δεν μεταφράζονται σε πραγματική αλλαγή στην απόδοση της ίδιας της ανάρτησης.
Αλλαγή προσέγγισης για τη Red Bull
Πέραν από την αλλαγή στις τεχνικές λεπτομέρειες του μονοθεσίου του 2026 για τη Red Bull, αξίζει να αναφερθεί και η αλλαγή που σκοπεύει να κάνει ο επικεφαλής της, Laurent Mekies όσον αφορά την προσέγγιση της ομάδας στους αγώνες (έπειτα από την αποχώρηση των Christian Horner και Helmut Marko), με λιγότερη πολιτική και περισσότερο εστιασμό στα καθαρά αγωνιστικά ζητήματα.
Ο Mekies δήλωσε: «Πιέζουμε τα πάντα στα όρια, αλλά σίγουρα σεβόμαστε τον ανταγωνισμό. Όσον αφορά την αγωνιστική ακεραιότητα και το σεβασμό στον ανταγωνισμό, πιστεύουμε ότι μπορούμε να κάνουμε και τα δύο: να είμαστε στο όριο και να σεβόμαστε τον ανταγωνισμό. Το μόνο που κάναμε ήταν να διασφαλίσουμε ότι, ως ομάδα, μπορούμε να επικεντρωθούμε αποκλειστικά στους αγώνες και να μην αποσπά την προσοχή μας ο θόρυβος γύρω μας».
Ηλεκτρικό σύστημα ενεργών αεροτομών;
Αξίζει να αναφερθούν και οι φήμες που θέλουν κάποια από τις ομάδες του grid να εξελίσσει μία ηλεκτρονική λύση για την αλλαγή κλίσης των πτερυγίων για τις ενεργές αεροτομές του 2026, αντί για το παραδοσιακό υδραυλικό σύστημα, με σκοπό την εξοικονόμηση βάρους. Αναφέρεται ότι δεν πρόκειται για τη Ferrari, ενώ η Mercedes χρησιμοποίησε ένα αυτοσχέδιο υδραυλικό σύστημα με εξωτερικούς σωλήνες, όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία στο τεστ του Άμπου Ντάμπι μετά το τέλος της σεζόν.
Με το ελάχιστο όριο βάρους να έχει μειωθεί κατά 32 κιλά (από τα 800 στα 768 κιλά, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού), οι ομάδες θα δυσκολευτούν να το φτάσουν. Το πόσο κοντά θα καταφέρουν να βρεθούν στο ελάχιστο όριο βάρους ενδέχεται να παίξει σημαντικό ρόλο στα αρχικά στάδια της σεζόν, όπως είχε συμβεί το 2022 με την Alfa Romeo, η οποία είχε αρχικά το ελαφρύτερο μονοθέσιο και απέσπασε ορισμένα καλά αποτελέσματα στους πρώτους αγώνες.


