Το 2026, με τους καινούργιους τεχνικούς κανονισμούς για τις μονάδες ισχύος, η Honda θα επιστρέψει στη Formula 1 ως επίσημος προμηθευτής κινητήρων, αυτή τη φορά συνεργαζόμενη με την Aston Martin. Παρότι η Honda εξακολουθούσε να παρέχει τους υβριδικούς V6 της στις ομάδες της Red Bull έως τη φετινή σεζόν, είχε αποχωρήσει ως επίσημος προμηθευτής μονάδων ισχύος από τη Formula 1 στο τέλος του 2021.
Σήμερα, η Honda ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει επίσημα τη μονάδα ισχύος για το 2026 στη Formula 1, την οποία θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά η ομάδα της Aston Martin, σε μία εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο Τόκιο της Ιαπωνίας στις 20 Ιανουαρίου, στις 6:00 το πρωί ώρα Ελλάδας.
Η Honda έγινε ήδη ο πρώτος κατασκευαστής μονάδων ισχύος της Formula 1 που αποκάλυψε τον ήχο του turbo υβριδικού V6 κινητήρα που προετοιμάζει για την επόμενη χρονιά. Στη συνεργασία με την Aston Martin, η Honda συναντά ένα γνώριμο πρόσωπο από τη Red Bull, τον επικεφαλής πλέον της βρετανικής ομάδας και τεχνικό «γκουρού» της F1, Adrian Newey.
You heard it here first. Our soundtrack for 2026 🔊
#F1 pic.twitter.com/W44ddc63dM
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) December 12, 2025
O Koji Watanabe, πρόεδρος της Honda Racing Corporation (HRC), δήλωσε για τον Newey: «Γελάσαμε πολύ στην πρώτη μας συνάντηση μετά την ένταξή του στην Aston Martin. ήταν σαν να λέγαμε: “Λοιπόν, εδώ είμαστε πάλι!” Είναι πολύ συναρπαστικό που είναι εδώ και, φυσικά, τον σέβομαι πολύ και εκτιμώ τις ικανότητές του. Ο Adrian είναι ένας από τους ανθρώπους με τους οποίους επικοινωνώ συχνά, και συχνά πρόκειται για μια αρκετά έντονη ανταλλαγή απόψεων, προτάσεων και σχολίων – αλλά πάντα με έμφαση στη νίκη».
O Andy Cowell, πρώην διευθύνων σύμβουλος του τμήματος μονάδων ισχύος της Mercedes HPP, έχει επίσης σημαντική συμβολή από τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου στρατηγικής της Aston Martin στη συνεργασία της με τη Honda, όπως δήλωσε ο Koji Watanabe: «Έχουμε μια πολύ καλή σχέση – ο Andy είναι κάποιος που μπορώ να καλέσω ανά πάσα στιγμή και να συζητήσω μαζί του ό,τι κάνουμε στο Silverstone ή στη Sakura».
«H εξέλιξη και η προμήθεια της μονάδας ισχύος είναι αποκλειστικά ευθύνη της HRC, αλλά φυσικά είναι πολύ χρήσιμο το γεγονός ότι ο Andy γνωρίζει πολύ καλά τις προκλήσεις που παρουσιάζει η ανάπτυξη μονάδων ισχύος και πόσο ευαίσθητα και λεπτεπίλεπτα είναι αυτά τα σύγχρονα συστήματα. Τον σέβομαι πολύ και εκτιμώ τα επιτεύγματά του στον αθλητισμό”.
«Έχουμε πολλές συζητήσεις και κάθε φορά που θέτουμε στόχους για τη μονάδα ισχύος, φυσικά, μας θέτει μερικούς πολύ φιλόδοξους στόχους, αλλά είναι πολύ χρήσιμο να έχουμε ένα ανώτερο μέλος της ηγεσίας της Aston Martin Aramco που είναι επίσης ειδικός στην εξέλιξη μονάδων ισχύος. Πρέπει να υπάρχει αρμονία μεταξύ του πλαισίου και της μονάδας ισχύος, και ο ρόλος του Andy το καθιστά αυτό δυνατό».
Σύμφωνα με δημοσίευμα του ιταλικού Motorsport, η εξέλιξη του υβριδικό σύστημα της μονάδας ισχύος της Honda δεν θα πραγματοποιηθεί στην Ευρώπη (όπως συνέβαινε έως το 2021), αλλά στη Sakura της Ιαπωνίας. Αναφέρεται ότι η Honda σκοπεύει να χρησιμοποιήσει μπαταρία στερεάς κατάστασης (solid state) για τον υβριδικό V6, ένα πολύ σημαντικό στοιχείο, καθώς το 45% συνολικής ιπποδύναμης θα προέρχεται από το ηλεκτρικό κομμάτι της μονάδας.
