Το Grand Prix Νότιας Αφρικής έκανε ένα ακόμη βήμα προς την επιστροφή του στο Πρωτάθλημα της Formula 1, με την FIA να εγκρίνει τα σχέδια για την αναβάθμιση του Kyalami σε πίστα 1ης Κατηγορίας (Grade 1). Μόνο οι πίστες που έχουν πιστοποιηθεί ως 1ης Κατηγορίας έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενήσουν αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1 και έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια για να επιστρέψει η Νότια Αφρική στο πρόγραμμα αγώνων της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού για πρώτη φορά από το 1993.
Το Kyalami φιλοξένησε αγώνες Grand Prix της F1 από το 1967 έως το 1985, και τη διετία 1992–1993. Από τότε, έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικές τροποποιήσεις στο Kyalami, με μια μεγάλη ανακαίνιση να πραγματοποιείται το 2016 για να αποκτήσει την κατάταξη 2ης Κατηγορίας.
Mε τα τελευταία σχέδια αναβάθμισης της πίστας, θα πληροί τις προδιαγραφές της πιστοποίησης Grade 1 της FIA έχουν πλέον εγκριθεί. Σύμφωνα με τη βρετανική εταιρεία Apex Circuit Design που βρίσκεται πίσω από το σχέδιο, αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και πέντε χρόνια. Η Apex σχεδίασε επίσης το σιργκουί πόλης στο Μαϊάμι.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
«Αυτή είναι μια καθοριστική στιγμή για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό της Νότιας Αφρικής», δήλωσε ο ιδιοκτήτης της πίστας του Kyalami, Toby Venter. «Όταν αποκτήσαμε την Kyalami το 2014, δεσμευτήκαμε να το ανακαινίσουμε, όχι μόνο ως πίστα διεθνούς κλάσης, αλλά και ως φάρο για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε ολόκληρη την αφρικανική ήπειρο. Η αποδοχή του σχεδιασμού μας 1ης Κατηγορίας από τη FIA αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός σε αυτή την πορεία».
Τα σχέδια για την πιστοποίηση Grade 1 δεν περιλαμβάνουν τροποποιήσεις στη χάραξη της πίστας, αλλά εστιάζουν στην αναβάθμιση των περιοχών διαφυγής, στις μπαριέρες και τις περιφράξεις, των kerb και των διατάξεων απομάκρυνσης νερού.
«Από τεχνικής άποψης, πρόκειται για μια ελαφριά αναβάθμιση, η οποία όμως βελτιώνει τα ήδη εξαιρετικά πρότυπα της πίστας, ώστε να πληροί τις σύγχρονες απαιτήσεις της 1ης Κατηγορίας», δήλωσε ο Clive Bowen, ιδρυτής της Apex Circuit Design. Το Kyalami έχει τώρα τριετή προθεσμία για να ολοκληρώσει τις προβλεπόμενες αναβαθμίσεις.
Όσον αφορά το Grand Prix Νότιας Αφρικής, υπάρχουν άλλες δύο προτάσεις για σιρκουί πόλης στο Κέιπ Τάουν, ένα γύρω από το Στάδιο DHL στα βορειοδυτικά της πόλης και ένα στο μελλοντικό Wakanda Smart City Development, σε ιδιωτική παραλία στο ανατολικό τμήμα της πόλης, όπου σχεδιάζεται η δημιουργία ενός επιχειρηματικού κέντρου. Ωστόσο, η κατασκευή του τελευταίου θα χρειαστεί 10 χρόνια.
Η Formula 1 θέλει να διοργανώσει έναν αγώνα στην ήπειρο της Αφρικής και άλλη μία χώρα που θέλει να φιλοξενήσει αγώνα και θα μπορούσε να αποτελέσει αντίπαλο της Νότιας Αφρικής είναι η Ρουάντα, με κατασκευή πίστας κοντά στο νέο αεροδρόμιο Bugesera, στην πρωτεύουσα της χώρας το Κιγκάλι.
Παράλληλα, υπάρχει ανταγωνισμός και από χώρες της Ασίας, με την Ταϊλάνδη να αναφέρεται ότι βρίσκεται πιο κοντά στην επίτευξη συμφωνίας με τη Formula 1, με αγώνα στην πόλη της Μπανγκόκ. Επίσης και η Νότια Κορέα βρίσκεται μεταξύ των πιθανών υποψηφίων, με την πίστα στο Yeongam, που φιλοξένησε Grand Prix στο διάστημα 2010-2013.
Οποιοδήποτε νέο Grand Prix εισέλθει στο Πρωτάθλημα, θα το κάνει από το 2027, καθώς η F1 ανακοίνωσε πρόσφατα το πρόγραμμα αγώνων της επόμενης χρονιάς. Στο τέλος του 2026 θα λήξουν τα συμβόλαια των GP Ολλανδίας και Ισπανίας. Το Zandvoort δεν μπορεί να καλύψει τα έξοδα διεξαγωγής ενός Grand Prix της F1 μόνο από τις πωλήσεις εισιτηρίων. Από την πλευρά τους, οι διοργανωτές του Grand Prix στην πίστα της Βαρκελώνης, με ανταγωνισμό από το GP Μαδρίτης, στοχεύουν σε μία συμφωνία εναλλαγής του αγώνα ανά έτος με κάποιον άλλο, όπως το GP Βελγίου, που έχει υπογράψει αντίστοιχη συμφωνία με την F1 για το μέλλον.