F1: Ο «αφύσικος» τρόπος μαχών στον οποίο ωθούν οι κανόνες

Το πλεονέκτημα που έχει ο οδηγός που βρίσκεται στην εσωτερική μιας στροφής κατά τη διάρκεια μίας μάχης στην πίστα, σύμφωνα με τους κανόνες των αγωνοδικών της Formula 1, έχει οδηγήσει σε «αφύσικες» μάχες στην πίστα, ισχυρίζονται οι παράγοντες της Red Bull.

F1: Ο «αφύσικος» τρόπος μαχών στον οποίο ωθούν οι κανόνες

Το πλεονέκτημα που έχει ο οδηγός που βρίσκεται στην εσωτερική μιας στροφής κατά τη διάρκεια μίας μάχης στην πίστα, σύμφωνα με τους κανόνες των αγωνοδικών της Formula 1, έχει οδηγήσει σε «αφύσικες» μάχες στην πίστα, ισχυρίζονται οι παράγοντες της Red Bull.

Η σθεναρή άμυνα του Max Verstappen απέναντι στους οδηγούς της McLaren, Oscar Piastri και Lando Norris, αποτέλεσε την πιο συναρπαστική δράση στο Grand Prix Μαϊάμι της Formula 1. Αλλά υπήρχε μια πολύ ενδιαφέρουσα πτυχή στον τρόπο με τον οποίο ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull προσέγγισε τις μάχες αυτές.

Αυτή η προσέγγιση προκύπτει από τις αλλαγές των κανόνων μάχης σύμφωνα με τους οποίους οι αγωνοδίκες λαμβάνουν τις αποφάσεις τους για επίμαχα περιστατικά στην πίστα. Όπως έδειξαν οι ελιγμοί άμυνας του Verstappen, οι κανόνες αυτοί σχεδόν αναγκάζουν τους οδηγούς να υπερασπιστούν πάση θυσία την εσωτερική.

F1 Grand Prix of Miami

Αυτό συμβαίνει διότι αν ο επιτιθέμενος οδηγός καταφέρει να βρεθεί στην εσωτερική και να έχει τον εμπρός άξονα στο επίπεδο των καθρεπτών του αντιπάλου του έως την κορυφή της στροφής (χωρίς να έχει «βουτήξει» ή με το μονοθέσιο εκτός ελέγχου), δεν απαιτείται πλέον να αφήσει χώρο στον αμυνόμενο στην έξοδο της στροφής, επισφραγίζοντας πιο εύκολα το προσπέρασμα, εφόσον παραμείνει εντός των ορίων πίστας.

Επίσης, αν ο επιτιθέμενος οδηγός κάνει τη στροφή «δική του» και έχει προτεραιότητα, είναι ευθύνη του αμυνόμενου να αποφύγει σύγκρουση μεταξύ των δύο μονοθεσίων και να μην ωθήσει εκτός πίστας τον αντίπαλό του. Αν ο επιτιθέμενος οδηγός βρίσκεται στην εξωτερική, έχει δικαίωμα σε χώρο μόνο αν έχει φέρει τον εμπρός άξονα του μονοθεσίου του μπροστά από τον αντίστοιχο του αντιπάλου του στην κορυφή της στροφής, χωρίς να έχει «βουτήξει» ή με το μονοθέσιο εκτός ελέγχου.

Ο Max Verstappen ισχυρίζεται ότι αυτό κάνει τις μάχες αφύσικες, καθώς πλέον προσπαθεί να κάνει αυτό που θα τον προστατεύσει από μία εις βάρος του απόφαση των αγωνοδικών: «Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο τι επιτρέπεται και τι όχι, οπότε νομίζω ότι όλοι προσαρμόζονται σε αυτό. Δεν ξέρω, για μένα είναι πάντα καλύτερο να το αφήνουμε πιο φυσικό. Αλλά απλά ακολουθώ τους κανόνες».

F1 Grand Prix of Miami

Από τη σκοπιά του αμυνόμενου οδηγού, είναι πλέον πολύ καλύτερο να προσπαθήσει να αναγκάσει τον αντίπαλό του να περάσει από την εξωτερική, καθώς έτσι κάνει πολύ πιο δύσκολο το προσπέρασμα. Αυτό αναφέρθηκε στον ασύρματο και από το μηχανολόγο αγώνων του Verstappen στη Red Bull, Gianpiero Lambiase: «Μείνε στην εσωτερική Max. Κάνε τον να δουλέψει για αυτό».

Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner (πρώην οδηγός αγώνων και ο ίδιος), δήλωσε: «Δεν αισθάνομαι πια σαν να είναι φυσικές μάχες. Ίσως η αίσθηση είναι ότι έχουμε υπερβολικά πολλούς κανόνες στις μάχες τροχό με τροχό, επειδή αγωνίζονται με διαφορετικές κατευθυντήριες γραμμές. Γίνεται αρκετά αφύσικο».

«Δεν ξέρω λοιπόν αν χρειαζόμαστε απλώς μια μικρή επαναφορά. Θα ήταν καλό αν ίσως οι οδηγοί το συζητούσαν αυτό στον επόμενο αγώνα, γιατί νιώθω ότι όταν εισάγεις πολλούς κανόνες, καταλήγεις να οδηγείς με βάση αυτούς, και γίνεται λίγο αφύσικο».

F1 Grand Prix of Miami

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!