F1: Οι ομάδες δυσκολεύονται να φτάσουν το ελάχιστο βάρος για το 2026

Οι ομάδες της Formula 1 δαπίστωσαν ότι θα αποτελέσει μεγάλη και δαπανηρή πρόκληση να φέρουν το βάρος των μονοθεσίων τους στο ελάχιστο όριο των νέων τεχνικών κανονισμών για το 2026.

F1: Οι ομάδες δυσκολεύονται να φτάσουν το ελάχιστο βάρος για το 2026

Οι ομάδες της Formula 1 δαπίστωσαν ότι θα αποτελέσει μεγάλη και δαπανηρή πρόκληση να φέρουν το βάρος των μονοθεσίων τους στο ελάχιστο όριο των νέων τεχνικών κανονισμών για το 2026.

Οι ομάδες της Formula 1 αντιμετωπίζουν άλλη μία μεγάλη πρόκληση με τους περίπλοκους νέους τεχνικούς κανονισμούς για τη σεζόν 2026, καθώς θα είναι δύσκολο να πλησιάσουν το ελάχιστο όριο βάρους. Αυτό ίσως σημαίνει ότι ίσως τα πρώτα στάδια της επόμενης σεζόν με τα νέα μονοθέσια να κριθούν με γνώμονα ποιος έχει καταφέρει να πλησιάσει περισσότερο στο ελάχιστο όριο βάρους. Ορισμένες ομάδες βρίσκονται πολύ μακριά από το στόχο αυτή τη στιγμή.

Ένας από τους στόχους των νέων  κανονισμών για το 2026 ήταν η δημιουργία πιο ευέλικτων μονοθεσίων, καθώς έχουν εκφραστεί αντιδράσεις από τους οδηγούς ότι το βάρος 800 κιλών (το μεγαλύτερο στην ιστορία της F1) των φετινών αγωνιστικών αυτοκινήτων είναι υπερβολικό, και τα κάνει δυσκίνητα. Οι κανονισμοί του 2026 ορίζουν ότι τα μονοθέσια θα ζυγίζουν 726 κιλά συν 46,4 κιλά για τα ελαστικά στις κατατακτήριες δοκιμές (σύνολο: 772,4 κ.) και 724 κιλά συν τα ελαστικά (σύνολο 770,4 κιλά) για όλες τις υπόλοιπες διαδικασίες ενός αγωνιστικού τριημέρου.

F1 2026 car (11)

Αυτό σημαίνει ότι τα μονοθέσια του 2026 θα είναι 28 κιλά ελαφρύτερα από τα σημερινά στις κατατακτήριες δοκιμές. Ωστόσο, καθώς οι ομάδες έχουν αρχίσει να εργάζονται στην εξέλιξη των μονοθεσίων του 2026, που θα φέρουν βαρύτερες μπαταρίες για το υβριδικό σύστημα, συνειδητοποίησαν γρήγορα ότι η προσπάθεια να πλησιάσουν αυτόν τον στόχο βάρους θα αποτελέσει τεράστια πρόκληση.

Ο επικεφαλής Red Bull, Christian Horner, αστειεύτηκε ότι το ελάχιστο βάρος για το 2026 έχει επιλεγεί σχεδόν τυχαία: «Ένα νούμερο βγήκε από τον αέρα για το βάρος του μονοθεσίου. Έχουμε κινητήρες που είναι σημαντικά βαρύτεροι και το βάρος αυτοκινήτου έχει γίνει χαμηλότερο. Έτσι, θα είναι μια τεράστια πρόκληση για κάθε ομάδα να το πετύχει».

«Η εξοικονόμηση βάρους κοστίζει ένα κολοσσιαίο ποσό χρημάτων. Είναι το ίδιο για όλους. Θα υπάρξουν επιλογές που θα κάνουν οι ομάδες για να πετύχουν το βάρος, επειδή το βάρος είναι δωρεάν χρόνος στο γύρο. Κάθε 10 κιλά είναι περίπου 0,35 δευτερόλεπτα. Θα είναι πολύ δύσκολο για όλες τις ομάδες να φτάσουν στο ελάχιστο βάρος».

F1 2026 car (14)

Υπάρχουν πρώιμες προβλέψεις ορισμένων ομάδων που τις τοποθετούν κάπου μεταξύ 10 και 20 κιλών πάνω από το όριο, το οποίο αντιστοιχεί σε μια διακύμανση απόδοσης έως και 0,6 δευτερολέπτων.

Ωστόσο, ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, παρέμεινε πιο ψύχραιμος δηλώνοντας: «Κάνεις επιλογές ως ομάδα. Πόσο χρόνο γύρου αποδίδεις στο βάρος και το έρμα; Πού θέλεις να εξοικονομήσεις χρήματα; Μπορεί να θέσεις σε κίνδυνο άλλα μέρη απόδοσης αν θέλεις να μειώσεις το βάρος σου, ή το αντίθετο. Είναι μια πρόκληση».

F1 2026 car (9)

Ο επικεφαλής μηχανολόγος της Red Bull, Paul Monaghan σχολίασε: «Είναι μια σχετική κλίμακα. Μπορεί να είμαστε υπέρβαροι κατά Χ κιλά. Αν όλοι οι άλλοι είναι Χ+ δεν έχει σημασία, έτσι δεν είναι; Η διαδικασία ομολογκασιόν (έγκρισης του πλαισίου από τη FIA, έπειτα από επιτυχημένα crash test) έχει γίνει λίγο πιο αυστηρή, προσθέτοντας βάρος. Θα χρειαστεί δαπανηρή μηχανολογία για να αφαιρέσουμε το βάρος».

Ο επικεφαλής της Haas, Ayao Komatsu, δήλωσε: «Το βάρος σίγουρα θα είναι ένας παράγοντας που θα καθορίζει της επιδόσεις και η εξέλιξη είναι επίσης πολύ δαπανηρή. Υπάρχουν παντού μεγάλοι παράγοντες διαφοροποίησης των επιδόσεων, όπως το βάρος, η αεροδυναμική και η μονάδα ισχύος. Αλλά εφόσον είναι ισορροπημένοι, τότε νομίζω ότι αυτό είναι εντάξει. Αλλά αν πάμε στον πρώτο αγώνα και η μονάδα ισχύος είναι 90% κυρίαρχος παράγοντας, τότε αυτό δεν είναι καλό. Ελπίζω ότι όλοι αυτοί οι παράγοντες διαφοροποίησης απόδοσης θα παίξουν ένα ρόλο».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!