Σε σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες, για τα δεδομένα του Grand Prix Μαϊάμι διεξήχθη η μοναδική περίοδος ελεύθερων δοκιμών του 6ου αγωνιστικού τριημέρου της φετινής σεζόν της Formula 1. H θερμοκρασία στην άσφαλτο ξεκίνησε από τους 40 βαθμούς Κελσίου και έφτασε τους 47o έως το τέλος του FP1.
H διαδικασία διακόπηκε μόλις 4 λεπτά και 30 δλ. πριν από το τέλος, καθώς ο Oliver Bearman είχε μία κακή έξοδο από τη στροφή 11, πάτησε εκτός γραμμής στη σκονισμένη πίστα και έχασε το πίσω μέρος της Haas, η οποία γύρισε και προσέκρουσε με το πίσω μέρος στον τοίχο. Αυτό ολοκλήρωσε πρόωρα τη διαδικασία και ελάχιστοι από τους πρωταγωνιστές είχαν προλάβει να συμπληρώσουν ένα γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα ελαστικών.
— F1 edits (@F1F1edit) May 2, 2025
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Μαϊάμι
Ένας εξ αυτών ήταν ο Oscar Piastri με τη McLaren, o οποίος βρέθηκε για πρώτη φορά φέτος στην κορυφή των χρόνων ενός FP1, καθώς κινήθηκε 0,35 δλ. ταχύτερα από τον Charles Leclerc με τη Ferrari. Ο Μονεγάσκος έκανε περισσότερες αλλαγές στο στήσιμο του μονοθεσίου του σήμερα από τον team-mate του, Lewis Hamilton, ο οποίος βρέθηκε στη 13η θέση, χωρίς να έχει προλάβει να σημειώσει χρόνο με τη μαλακή γόμα.
Ο Max Verstappen συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα, έχοντας στη διάθεσή του το αναβαθμισμένο δάπεδο της Red Bull έχοντας κάνει ένα γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα ελαστικών, για να βρεθεί 0,43 δλ. μακριά από την κορυφή. Ο Verstappen ζήτησε αλλαγές στις ρυθμίσεις της εμπρός ανάρτησης λίγο πριν από το μέσο της διαδικασίας και η Red Bull έδειχνε να είναι πολύ ανταγωνιστική στις αργές στροφές του δεύτερου sector.
Ο Lando Norris ξεκίνησε τη διαδικασία του FP1 με τους μηχανικούς της McLaren να έχουν ξεχάσει εργαλεία (ένα κλειδί και ένα φακό) στο cockpit. H διεύθυνση αγώνων προώθησε το περιστατικό στους αγωνοδίκες για μη ασφαλή κατάσταση του μονοθεσίου Εντέλει, η McLaren δέχθηκε μία απλή προειδοποίηση.
Τo μονοθέσιο της McLaren έδειχνε αρκετά άκαμπτο κατά την ανάβαση των επιθετικών kerb στο chicane των στροφών 14/15, όπου η Ferrari έδειχνε να τα αντιμετωπίζει πολύ πιο εύκολα. Ωστόσο, η McLaren κέρδιζε τον περισσότερο χρόνο σε αυτό το αργό τμήμα του δεύτερου sector, παρότι είχε μαζί με τη Ferrari τις πιο λεπτές πίσω αεροτομές από τις τέσσερις κορυφαίες ομάδες.
Ο Norris ήταν πρωταγωνιστής ενός αρκετά επικίνδυνου περιστατικού, όταν βρισκόταν σε γρήγορο γύρο 25 λεπτά πριν από το τέλος. Ο Esteban Ocon βρισκόταν με τη Haas στην αγωνιστική γραμμή στο τέλος της μεγάλης ευθείας της πίστας και ενώ είχε ελέγξει τους καθρέπτες του, μετακινήθηκε την τελευταία στιγμή προς τα αριστερά, όταν ο Norris είχε ήδη αρχίσει να κατευθύνεται προς τα εκεί.
🚨 ¡OFICIAL! 7500€ de multa para Haas y un warning para Ocon por esta acción.pic.twitter.com/HnG5JZSuGa
— ElReyGuiri (@ElReyGuiri) May 2, 2025
Ο Βρετανός αναγκάστηκε να στρίψει αντίθετα για να αποφύγει τη σύγκρουση. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το περιστατικό, και επέβαλαν πρόστιμο 7.500 € στη Haas, επειδή δεν είχε προειδοποιήσει τον οδηγός της.
O Norris δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τον πρώτο του γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα, όπου είχε χάσει 0,35 δλ. στο πρώτο sector από τον Piastri, μην έχοντας ίσως αναπτύξει τις απαιτούμενες θερμοκρασίες στα ελαστικά του. Ωστόσο, ο Βρετανός κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από το team-mate του στο μεσαίο sector, μειώνοντας στο μισό τη διαφορά μεταξύ τους.
O Piastri, σε έναν από τους τελευταίους γύρους του με τη μέση γόμα, έξυσε λίγο τον τοίχο στην εξωτερική της στροφής 16. Στις προσομοιώσεις αγώνα, η McLaren είχε ξεκάθαρο προβάδισμα από τους υπόλοιπους, όπως μπορείτε να δείτε στους επισυναπτόμενους πίνακες στο κάτω μέρος του άρθρου.
Οι δύο οδηγοί της Williams βρέθηκαν στην 4η και 5η θέση, με τον Carlos Sainz ταχύτερο, καθώς ο Alex Albon συνάντησε την αργή Mercedes του Andrea Kimi Antonelli στις τελευταίες στροφές και έχασε χρόνο. Οι δύο οδηγοί της Mercedes είχαν βρεθεί στην κορυφή των χρόνων στις προσπάθειες με τη μέση γόμα, αν και είχε πιο επιθετικές ρυθμίσεις κινητήρα.
Ο George Russell (7ος) ξεκίνησε τo FP1 αναφέροντας ότι το τιμόνι της Mercedes ήταν πολύ βαρύ και στη συνέχεια σχολίασε ότι η αίσθηση του μονοθεσίου ήταν πολύ διαφορετική. Αργότερα, θα έλεγε ότι το μονοθέσιο έβγαζε πολλές σπίθες, με το δάπεδο να ξύνει την άσφαλτο. Ο Βρετανός δεν πρόλαβε να γευτεί τα μαλακά ελαστικά, όπως συνέβη και με τον team-mate του, Andrea Kimi Antonelli (9ος).
Ο Yuki Tsunoda, που βρέθηκε με τη Red Bull στην 8η θέση, μεταξύ των δύο Mercedes, ξεκίνησε το FP1 αναφέροντας ότι το κάθισμά του ήταν τοποθετημένο πολύ ψηλά. O Fernando Alonso συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα με την Aston Martin.
Όλες οι ομάδες της Mercedes, (η εργοστασιακή και οι McLaren, Williams και Aston Martin), καθώς και η Sauber τοποθέτησαν και στα δύο μονοθέσιά τους νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης, turbo, MGU-K και MGU-H, όπως και η Haas στο μονοθέσιο του Esteban Ocon. Είναι το δεύτερο φετινό εξάρτημα από τα τέσσερα που επιτρέπονται κατά τη διάρκεια της σεζόν χωρίς ποινή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ζώνη DRS πριν από τη στροφή 11 έχει επεκταθεί φέτος κατά 75 μέτρα.