Για τον 6ο γύρο του φετινού Πρωταθλήματος, η Formula 1 επισκέπτεται αυτό το Σαββατοκύριακο το Μαϊάμι για 4η φορά στην ιστορία της. Οι Αμερικανοί πάντα δημιουργούν μία γιορτινή ατμόσφαιρα γύρω από το Hard Rock Stadium των Miami Dolphins του NFL, η οποία φέτος θα συνδυαστεί με το δεύτερο σπριντ της σεζόν.
Το αριστερόστροφο ημιμόνιμο σιρκουί μήκους 5,412 μ. διαθέτει 19 στροφές και δεν χρησιμοποιείται για την κανονική κυκλοφορία οχημάτων κατά τη διάρκεια του έτους. Ασφαλτοστρώθηκε εκ νέου για το 2023, ώστε να βελτιωθούν οι τιμές πρόσφυσης, και να μειωθεί η ανάπτυξη εξαιρετικά ολισθηρών marbles (κομμάτια γόμας ελαστικού) εκτός αγωνιστικής γραμμής. Αν και η κατάσταση έχει βελτιωθεί, το πρόβλημα παραμένει αρκετά ισχυρό.
Πρόκειται για μία πίστα με πολύ υψηλές ταχύτητες, που ξεπερνούν τα 330 χλμ./ώρα. Είναι από τις πίστες με το μεγαλύτερο κόστος για υψηλότερες τιμές οπισθέλκουσας. Συνεπώς, οι ομάδες χρησιμοποιούν ρυθμίσεις χαμηλότερων τιμών αεροδυναμικού φορτίου, με έμφαση στην επίτευξη υψηλών τελικών ταχυτήτων στις ευθείες, όπου δεσπόζουν τρεις ζώνες DRS.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Από τις πίστες του Πρωταθλήματος της F1, το Μαϊάμι βρίσκεται στο μέσο του φάσματος όσον αφορά την ευκολία προσπερασμάτων. Μαζί με το Red Bull Ring της Αυστρίας και το Λας Βέγκας, το Μαϊάμι διαθέτει τον υψηλότερο αριθμό ζωνών έντονης πέδησης της χρονιάς, καταπονώντας τα φρένα.
Τα τρία sector έχουν διαφορετικό χαρακτήρα το καθένα, δημιουργώντας έναν γύρο που έχει… λίγο από όλα. Το πρώτο τμήμα κυριαρχείται από 8 γρήγορες στροφές, ενώ το δεύτερο sector έχει μια μεγάλη ευθεία και πολλές αργές στροφές, όπου χρειάζεται μηχανική πρόσφυση και τα ελαστικά καταπονούνται προς το τέλος ενός γρήγορου γύρου. Το τελικό τμήμα χαρακτηρίζεται από μια πολύ μεγάλη ευθεία, όπου τον κύριο λόγο έχει η μέγιστη ταχύτητα.
Welcome to M I A M I 🌴🩷☀️
Home to one of the most iconic circuits on the calendar, winding around the Hard Rock Stadium in Miami Gardens.
Presented by @eni, join @FranColapinto for a lap of the Miami International Autodrome 🤩@AlpineSimRacing @trak_racer @cybertek_fr pic.twitter.com/xC04Lb6ASW
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) April 30, 2025
Επίσης, τα ελαστικά δέχονται μέσου επιπέδου πλευρικά και διαμήκη φορτία. Για φέτος, η Pirelli έχει κάνει μία βαθμίδα πιο μαλακές επιλογές όσον αφορά τις γόμες ελαστικών, με τη C3 να είναι η σκληρή, τη C4 να λειτουργεί ως μέση και τη C5 για μαλακή, (αντί για C2, C3 και C4 που χρησιμοποιήθηκαν το 2024). Επειδή οι αργές στροφές συνήθως ακολουθούνται από μεγάλες ευθείες, η πρόσφυση στην έξοδό τους είναι πολύ σημαντική.
Η θερμοκρασία ασφάλτου αναμένεται να εκτοξευθεί πάνω από τους 55 βαθμούς Κελσίου, κάτι που κάνει περιοριστικό παράγοντα τη θερμική καταπόνηση των πίσω ελαστικών. Για μία ακόμη φορά, οι ελάχιστες πιέσεις ελαστικών είναι πολύ υψηλές: 24,5 psi εμπρός και 21,5 psi στον πίσω άξονα, σε θερμοκρασία 70 βαθμών Κελσίου.
Η επιλογή πιο μαλακών ελαστικών για τον φετινό αγώνα στοχεύει και στη δημιουργία περισσότερων στρατηγικών επιλογών από την καθιερωμένη ενός pit stop (με μέση και σκληρή γόμα) στο GP Μαϊάμι τα τρία τελευταία χρόνια, λόγω της καταπόνησης των ελαστικών που προβλέπεται ότι θα είναι υψηλότερη.
Η απώλεια χρόνου για την πραγματοποίηση ενός pit stop ανέρχεται σε 20 δλ. σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Alpine, ενώ η πιθανότητα παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι πολύ υψηλή, με τους τοίχους να παραμονεύουν σε κάθε λάθος. Τα προηγούμενα χρόνια έχουμε δει σφοδρά ατυχήματα στη στροφή 13.
Προγνωστικά ομάδων
Με τη θερμική καταπόνηση των πίσω ελαστικών να βρίσκεται στο επίκεντρο και πάλι αυτό το Σαββατοκύριακο, η McLaren αναμένεται -όπως πάντα φέτος- να πρωταγωνιστήσει, καθώς φαίνεται ότι διαθέτει πλεονέκτημα στη διαχείριση των θερμοκρασιών των Pirelli του πίσω άξονα. Ωστόσο, η βρετανική ομάδα θα πρέπει να αποδώσει άπταιστα και στις κατατακτήριες δοκιμές, αν και υπάρχει περίπτωση να έχει αρκετά μεγάλο προβάδισμα και εκεί.
Ο Lando Norris θα θέλει να προσπαθήσει να ανακόψει τη φόρα που έχει πάρει στο Πρωτάθλημα ο team-mate του Oscar Piastri, έχοντας σημειώσει τρεις νίκες στους τέσσερις τελευταίους αγώνες. Πέρυσι στο Μαϊάμι, ο Norris κατέκτησε την πρώτη του νίκη στην F1, ευνοημένος από ένα αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο αν είχε έρθει ένα γύρο νωρίτερα, θα είχε ευνοήσει αντ’ αυτού τον Piastri. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο poleman δεν έχει ποτέ ανακηρυχθεί νικητής στον αγώνα στο GP Μαϊάμι.
Η ποικιλομορφία στροφών σημαίνει ότι η Red Bull ενδέχεται να δυσκολευτεί περισσότερο από ό,τι σε πίστες όπως η Suzka και η Jeddah. Στη χάραξη του Μαϊάμι υπάρχουν στροφές που το μονοθέσιο παραμένει για περισσότερη ώρα με πλευρικά φορτία να ασκούνται στα ελαστικά, κάτι που αποτελεί αδύναμο σημείο για την RB21.
Αυτό, σε συνδυασμό με την υψηλότερη καταπόνηση των ελαστικών ενδέχεται να δυσκολέψει το έργο της ομάδας να βρει το ιδανικό στήσιμο για το μονοθέσιό της, δεδομένου ότι θα υπάρχει μόνο μία περίοδος ελεύθερων δοκιμών, λόγω του σπριντ.
Από την πλευρά της, η Mercedes θα πρέπει να διασφαλίσει ότι δεν θα αντιμετωπίσει τα ίδια προβλήματα blistering που παρουσίασαν τα ελαστικά της στις γρήγορες στροφές του πρώτου sector της Jeddah. Σίγουρα οι οδηγοί της γερμανικής ομάδας πίεσαν τα ελαστικά τους παραπάνω στον αγώνα, αλλά πρόκειται για ένα φαινόμενο που παρουσιάστηκε μόνο στην W16.
Η Ferrari θα παρουσιάσει έναν ειδικό χρωματισμό για το GP Μαϊάμι. Παράλληλα, με δεδομένο ότι υπάρχει σπριντ αυτό το Σαββατοκύριακο, υπάρχει περίπτωση να δούμε τη Ferrari να είναι ανταγωνιστική σε αυτό, καθώς θα έχει τη δυνατότητα να στήσει το μονοθέσιο με μικρότερη απόσταση από το έδαφος χάρη στο ελαφρύτερο φορτίο καυσίμου (35-40 κιλά) που θα φέρει η SF-25.
Πέραν αυτού, η Ferrari προσπάθησε να επιλύσει τα προβλήματα έλλειψης ακαμψίας του συνόλου κιβωτίου-πίσω ανάρτησης με την παρουσίαση ενός νέου δαπέδου το οποίο λειτουργεί καλύτερα με μεγαλύτερες αποστάσεις από το έδαφος, ωστόσο, δεν έχει επιλύσει το πρόβλημα. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε επίσης αν ο Lewis Hamilton θα έχει τη δυνατότητα να κάνει μία καλύτερη εμφάνιση, τουλάχιστον στο σπριντ, έχοντας επικρατήσει σε αυτό του GP Κίνας.
Ειδικό χρωματισμό για το GP Μαϊάμι -πιθανότατα ενσωματώνοντας ροζ- θα φέρει και το μονοθέσιο της Racing Bulls. Ξεχωριστά χρώματα αναμένεται να δούμε και από την Sauber για αυτό το Σαββατοκύριακο.
GP Μαϊάμι
6ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2025
Πίστα: Miami International Autodrome
Μήκος πίστας: 5.412 μ.
Γύροι: 57
Συνολική απόσταση αγώνα: 308,326 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:29.708 (217,184 χλμ./ώρα) – M. Verstappen (Red Bull), 2023
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:26.841 (224,354 χλμ./ώρα) – S. Perez (Red Bull), 2023
Στροφές: 19 (12 αριστερές, 7 δεξιές)
Ζώνες DRS: 3 (μεταξύ των στροφών 9 – 11, 16 – 17, 19 – 1)
Ποσοστό χρόνου γύρου με τέρμα γκάζι: 55%
Ποσοστό μήκους γύρου με τέρμα γκάζι: 68%
Ποσοστό χρόνου γύρου στα φρένα: 16%
Αλλαγές σχέσεων στο γύρο: 45
Μέγιστο πλευρικό φορτίο: 4,6 G (στροφή 5)
Μέγιστη ταχύτητα: 331 χλμ./ώρα
Θέση pole position: Αριστερά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 176 μ.
Μέση απώλεια χρόνου σε pit stop: 20 δλ.
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 376 μ.
Κατανάλωση καυσίμου: Χαμηλή
Καταπόνηση φρένων: Μέση
Πρόγραμμα τριημέρου
Παρασκευή 2 Μαΐου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 19:30
Κατατακτήριες δοκιμές σπριντ: 23:30
Σάββατο 3 Μαΐου
Σπριντ: 19:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 23:00
Κυριακή 4 Μαΐου
Αγώνας: 23:00
Καλύτερα στιγμιότυπα προηγούμενων GP Μαϊάμι
Στιγμιότυπα 2024
Στιγμιότυπα 2023
Στιγμιότυπα 2022