Από το 2026 ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τη Honda στη Formula 1, έπειτα από την επίσημη αποχώρησή της από το σπορ στο τέλος του 2021, παρότι συνεχίζει να κατασκευάζει τις μονάδες ισχύος που χρησιμοποιούν οι ομάδες της Red Bull. Με τη νέα γενιά turbo υβριδικών V6 που θα παράγουν σχεδόν τη μισή ιπποδύναμη από το ηλεκτρικό σύστημα και θα χρησιμοποιούν 100% βιώσιμα καύσιμα, η Honda επιστρέφει ως προμηθευτής μονάδων ισχύος με εργοστασιακή ομάδα την Aston Martin.
Η εξέλιξη των νέων V6 διενεργείται από την Honda Racing Corporation (HRC) στη Sakura, που βρίσκεται στο Tochigi της Ιαπωνίας. Παράλληλα, στην εξέλιξη βοηθάει και το αμερικανικό τμήμα της HRC US (γνωστή ως Honda Performance Developments έως το 2023). H Honda ίδρυσε στις 28 Φεβρουαρίου του 2024 το τμήμα Ηνωμένου Βασιλείο HRC UK, το οποίο θα έχει έδρα στο Milton Keynes, με την πρόσληψη προσωπικού να έχει ήδη ολοκληρωθεί. Οι νέες εγκαταστάσεις ξεκίνησαν να λειτουργούν φέτος.
Το κτήριο είναι αυτό το που είχε αρχικά -το 2019– κατασκευαστεί για την HRD (Honda Racing Development) UK. Έπειτα από την αποχώρηση της Honda από την F1 το 2021, οι εγκαταστάσεις χρησιμοποιήθηκαν από την Red Bull Powertrains (RBPT), το τμήμα μονάδων ισχύος της Red Bull, με το οποίο η Honda διατηρεί τεχνική συνεργασία έως το τέλος του τρέχοντος έτους. Ωστόσο, η Honda έχει πλέον αγοράσει πίσω τις εγκαταστάσεις για δική της χρήση.
- 8 μοντέλα που κερδίζουν επάξια τον τίτλο του “Game Changer”
- Τα Skoda Fabia & Skoda Kamiq τώρα με 0% επιτόκιο
- Μικρό μα και μεγαλειώδες SUV με όφελος έως 16.000 €
- Δοκιμάζουμε 4 ηλεκτρικά για την πόλη με τιμή από 9.900 €
- Στυλάτο B-SUV ανανεωμένο και φτηνότερο, από 19.990 ευρώ
Ενόψει της σεζόν 2026, η HRC UK θα αναλάβει κυρίως τις δραστηριότητες συντήρησης και λειτουργίας των μονάδων ισχύος. Το γεγονός ότι το εργοστάσιο της Aston Martin βρίσκεται πολύ κοντά (στο Silverstone) αναμένεται να συμβάλει στην αποτελεσματική συνεργασία. Επιπλέον, φέτος, που η Honda θα προμηθεύει μονάδες ισχύος στη Red Bull Racing και τη Racing Bulls, η HRC UK θα επιβλέπει τις λειτουργίες.
Ο Koji Watanabe, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της HRC, θα είναι επίσης πρόεδρος της HRC UK. Παράλληλα, η Honda σχεδιάζει να καθυστερήσει τη διαδικασία έγκρισης της μονάδας της από τη FIA (ομολογκασιόν) μέχρι λίγο πριν από τη σεζόν 2026 της Formula 1, καθώς στοχεύει συνεχίσει την εξέλιξη του turbo υβριδικού V6 έως την τελευταία στιγμή.
Ο Tetsushi Kakuda, ο γενικός υπεύθυνος του προγράμματος F1 της HRC, δήλωσε: «Στόχος μας είναι να υποβάλουμε τη μονάδα για έγκριση το Φεβρουάριο της επόμενης χρονιάς, δεδομένου ότι είχαμε ξεκινήσαμε ελαφρώς καθυστερημένα, θέλουμε να πιέσουμε μέχρι την τελευταία στιγμή. Είναι δύσκολο να πούμε ακριβώς τι ποσοστό προόδου έχουμε κάνει, αλλά πιστεύω ότι έχουμε φτάσει σε ένα σημαντικό στάδιο».
«Όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο χειριζόμαστε την καύση σε υψηλές ταχύτητες, υπεισέρχονται επίσης παράγοντες που σχετίζονται με το καύσιμο. Το περιβάλλον αλλάζει δραστικά και τα πράγματα δεν θα λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο όπως πριν. Ωστόσο, για έναν βενζινοκινητήρα, ο αιώνιος στόχος είναι να καεί το καύσιμο όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Προς το παρόν κατασκευάζουμε ένα περιβάλλον για να πετύχουμε κάτι τέτοιο».
«Υπάρχουν καίρια χρονικά σημεία, όπου και τα δύο μέρη (Aston Martin και Honda) πρέπει να οριστικοποιήσουν σημαντικά εξαρτήματα για την ομολογκασιόν. Συντονιζόμαστε μαζί τους, συζητάμε πότε ο καθένας μας θέλει να πάρει τις τελικές του αποφάσεις και καθορίζουμε το χρονοδιάγραμμα αναλόγως».