Εκπρόσωποι από τις ομάδες της Formula 1 συμμετείχαν στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής της F1 για το 2025, στο Λονδίνο. Τη συνεδρίαση προέδρευσαν ο διευθυντής του τμήματος μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης και ο CEO της F1, Stefano Domenicali.
Στη συνεδρίαση εγκρίθηκαν αλλαγές στους τεχνικούς, αγωνιστικούς και οικονομικούς κανονισμούς ενόψει της σεζόν του 2025, με τις πιο σημαντικές να αναφέρονται σε επίσημη ανακοίνωση της FIA. Πρώτα στον κατάλογο είναι τα πιο αυστηρά στατικά τεστ ακαμψίας των εμπρός αεροτομών που θα τεθούν σε εφαρμογή από το Grand Prix Ισπανίας, στα οποία έχουμε αναφερθεί εκτενέστερα εδώ. Αυτά θα συνδυαστούν με πιο αυστηρά τεστ των πίσω αεροτομών από την αρχή της φετινής χρονιάς.
Παράλληλα, συμφωνήθηκε να αρθεί ο περιορισμός στον αριθμό κιβωτίων ταχυτήτων που είχε το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει η κάθε ομάδα κατά τη διάρκεια της σεζόν (5 ανά μονοθέσιο), πριν δεχθεί ποινή. Αυτό συνέβη διότι η αξιοπιστία των σύγχρονων κιβωτίων είναι τόσο υψηλή, που το μέτρο θεωρήθηκε περιττό.
- 8 μοντέλα που κερδίζουν επάξια τον τίτλο του “Game Changer”
- Τα Skoda Fabia & Skoda Kamiq τώρα με 0% επιτόκιο
- Μικρό μα και μεγαλειώδες SUV με όφελος έως 16.000 €
- Δοκιμάζουμε 4 ηλεκτρικά για την πόλη με τιμή από 9.900 €
- Στυλάτο B-SUV ανανεωμένο και φτηνότερο, από 19.990 ευρώ
Επιπλέον, με στόχο τη δημιουργία πιο συναρπαστικών αγώνων στο Μονακό, η Επιτροπή συζήτησε προτάσεις για κανονισμούς ειδικά για το συγκεκριμένο Grand Prix. Η Επιτροπή συμφώνησε να αυξηθεί ο αριθμός των υποχρεωτικών pit stop του αγώνα σε δύο. Οι προτάσεις αυτές θα συζητηθούν περαιτέρω από την Αγωνιστική Συμβουλευτική Επιτροπή τις επόμενες εβδομάδες.
Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν πολλές αναθεωρήσεις και διευκρινίσεις στη διαδικασία εκκίνησης των σπριντ και των αγώνων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που καλύπτουν τη ματαίωση της εκκίνησης. Ήδη έχουν υπάρξει διευκρινήσεις για το ενδεχόμενο ακύρωσης των κατατακτήριων δοκιμών του σπριντ, περίπτωση στην οποία η σειρά εκκίνησης θα προκύψει από τη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών, εκτός από το εναρκτήριο Grand Prix της σεζόν (Αυστραλίας), όπου θα αποφασίζεται από τους αγωνοδίκες (ίσως από την κατάταξη του FP1).
Η επίσημη σειρά εκκίνησης των Grand Prix θα ανακοινώνεται φέτος μία ώρα πριν από τον αγώνα και όχι δύο ώρες, όπως ήταν μέχρι πέρυσι. Οποιοδήποτε μονοθέσιο δεν μπορεί να συμμετάσχει στον αγώνα (π.χ. λόγω ζημιών που δεν έχουν επισκευαστεί), θα πρέπει να αποσύρεται έως 75 λεπτά πριν από την εκκίνηση. Ενώ μέχρι πέρυσι η θέση του στο grid έμενε κενή, από φέτος θα καλύπτεται.
Επιπλέον, οριστικοποιήθηκε το σύστημα ψύξης των οδηγών εντός του cockpit έπειτα από εργασίες που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ της FIA και των ομάδων της Formula 1, υποστηριζόμενες από αλλαγές που καθορίζουν πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται τέτοια συστήματα.
Τέλος, η FIA παρείχε ενημέρωση σχετικά με τη διαδικασία σύνταξης των κανονισμών για το 2026, με αυξημένη έμφαση στο τμήμα C, τους τεχνικούς κανονισμούς. Η Επιτροπή τόνισε τη συμβολή όλων των ομάδων και των κατασκευαστών μονάδων ισχύος στη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης και τη διασφάλιση αποτελεσματικότερης διαχείρισης της ενέργειας για τα μονοθέσια επόμενης γενιάς της Formula 1.